Soutěžní posádka Adam Březík – Ondřej Krajča spatřila cíl Valašské rally ValMez, závodu European Rally Trophy Central a úvodního klání českého šampionátu, jen díky formátu superally. O šanci bojovat o čelní příčky přišla hned na druhé rychlostní zkoušce, kde havarovala a poškodila chladič fabie.
ŠKODA Fabia Rally2 s číslem 7 vyrazila do Valašské rally ValMez povzbuzena výsledky v Rakousku a na Pražském rallysprintu. A třetí čas v první rychlostní zkoušce za Kopeckým a Pechem, před Marešem a Marczykem byl skvělým odrazovým můstkem do dalších kilometrů. Ty však byly poznamenány deštěm, nevlídným počasím a hlavně množstvím vytahaných nečistot na tratích. A kluzká trať byla i jednou z příčin výletu z trati na nejdelším testu Valašky – RZ Lešná.
„Soutěž jsme trénovali při deseti stupních, při závodě bylo jen něco málo nad nulou, pršelo a na tratích bylo vytaháno bláto. Na druhou stranu právě déšť zjednodušil volbu pneumatik do závodu, vyrazili jsme na mokrých. V úvodu jsem byl maximálně spokojen s časem na jedničce, neboť jsme ji projeli absolutně na jistotu. Bohužel na Lešné jsem, v relativně vysoké rychlosti, přehlédl na brzdách flek klouzavého asfaltu, fabia sklouzla do meze a po dvou otočkách kolem svislé osy zůstala stát na cestě. Výsledkem byl proražený chladič a odstoupení,“ vysvětluje Adam Březík.
„Byli jsme hodně namotivováni časem z Rybí a do osudné zatáčky šlo vše, jak mělo. Naštěstí i přes velkou ránu nebyla fabia poškozena tak moc, jak jsme si v první chvíli mysleli,“ doplňuje Ondřej Krajča.
Po tomto incidentu se posádka Samohýl ŠKODA Teamu mohla rozloučit s bojem o absolutní výsledek. Mechanici si však s opravou dokázali poradit a Adam s Ondrou naskočili do druhého soutěžního dne. Mladá dvojice vyrazila sbírat další porci potřebných zkušeností. Denním maximem byl druhý čas na RZ12 Juřinka a čtvrtý čas na druhém průjezdu Poličné (RZ13). Na všech šesti testech se Březík s Krajčou vždy vešli mezi Top7 výsledkové listiny. V samostatném hodnocení druhého dne obsadili šesté místo, páté v klasifikaci MČR, což znamenalo zisk prvních osmi mistrovských bodů.
„Nedělní start jsme využili jako test pneumatik. Z oblohy hrozil déšť, střídaní vody a slunce pak bylo na pořadu v rychlém sledu. Dali jsme proto gumy, mokré a desítky, křížem. Byly z toho zajímavé časy a určitě cenné zkušenosti do nejbližších závodů. Celkově se Valaška organizačně vydařila, na klasickou Lešnou navázala svou zajímavostí zkouška Rybí. Naopak začátek Bystřičky byl asi až zbytečně rychlý, místy nebezpečný,“ okomentoval závod Adam Březík.
„V sobotu večer jsme si sedli a řekli si, co bylo dobře a co špatně a do neděle jsme nastupovali v dobré náladě. Během víkendu se vystřídaly snad všechny roční období. Dopolední sekci jsme jeli více na jistotu, ale odpoledne jsme přidali a bylo to znát. Poslední sekce byla také loterií ve volbě pneumatik, ta se nám celkem povedla. Výsledek je takový, jaký je, ale věřím, že si na dalším závodě spravíme chuť,“ dodal Ondřej Krajča.
Seriál MČR pokračuje za necelý měsíc Rallye Šumava Klatovy (5. – 8. května) v okolí města Klatovy.
„Aktuálně s týmem plánujeme start na Rallysprintu Kopná a hned potom přesun na test na Lipně. Vždyť Šumava se jede už víkend po Kopné,“ dívá se do blízké budoucnosti Adam Březík.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.