Soutěžní posádka Adam Březík – Ondřej Krajča spatřila cíl Valašské rally ValMez, závodu European Rally Trophy Central a úvodního klání českého šampionátu, jen díky formátu superally. O šanci bojovat o čelní příčky přišla hned na druhé rychlostní zkoušce, kde havarovala a poškodila chladič fabie.
ŠKODA Fabia Rally2 s číslem 7 vyrazila do Valašské rally ValMez povzbuzena výsledky v Rakousku a na Pražském rallysprintu. A třetí čas v první rychlostní zkoušce za Kopeckým a Pechem, před Marešem a Marczykem byl skvělým odrazovým můstkem do dalších kilometrů. Ty však byly poznamenány deštěm, nevlídným počasím a hlavně množstvím vytahaných nečistot na tratích. A kluzká trať byla i jednou z příčin výletu z trati na nejdelším testu Valašky – RZ Lešná.
„Soutěž jsme trénovali při deseti stupních, při závodě bylo jen něco málo nad nulou, pršelo a na tratích bylo vytaháno bláto. Na druhou stranu právě déšť zjednodušil volbu pneumatik do závodu, vyrazili jsme na mokrých. V úvodu jsem byl maximálně spokojen s časem na jedničce, neboť jsme ji projeli absolutně na jistotu. Bohužel na Lešné jsem, v relativně vysoké rychlosti, přehlédl na brzdách flek klouzavého asfaltu, fabia sklouzla do meze a po dvou otočkách kolem svislé osy zůstala stát na cestě. Výsledkem byl proražený chladič a odstoupení,“ vysvětluje Adam Březík.
„Byli jsme hodně namotivováni časem z Rybí a do osudné zatáčky šlo vše, jak mělo. Naštěstí i přes velkou ránu nebyla fabia poškozena tak moc, jak jsme si v první chvíli mysleli,“ doplňuje Ondřej Krajča.
Po tomto incidentu se posádka Samohýl ŠKODA Teamu mohla rozloučit s bojem o absolutní výsledek. Mechanici si však s opravou dokázali poradit a Adam s Ondrou naskočili do druhého soutěžního dne. Mladá dvojice vyrazila sbírat další porci potřebných zkušeností. Denním maximem byl druhý čas na RZ12 Juřinka a čtvrtý čas na druhém průjezdu Poličné (RZ13). Na všech šesti testech se Březík s Krajčou vždy vešli mezi Top7 výsledkové listiny. V samostatném hodnocení druhého dne obsadili šesté místo, páté v klasifikaci MČR, což znamenalo zisk prvních osmi mistrovských bodů.
„Nedělní start jsme využili jako test pneumatik. Z oblohy hrozil déšť, střídaní vody a slunce pak bylo na pořadu v rychlém sledu. Dali jsme proto gumy, mokré a desítky, křížem. Byly z toho zajímavé časy a určitě cenné zkušenosti do nejbližších závodů. Celkově se Valaška organizačně vydařila, na klasickou Lešnou navázala svou zajímavostí zkouška Rybí. Naopak začátek Bystřičky byl asi až zbytečně rychlý, místy nebezpečný,“ okomentoval závod Adam Březík.
„V sobotu večer jsme si sedli a řekli si, co bylo dobře a co špatně a do neděle jsme nastupovali v dobré náladě. Během víkendu se vystřídaly snad všechny roční období. Dopolední sekci jsme jeli více na jistotu, ale odpoledne jsme přidali a bylo to znát. Poslední sekce byla také loterií ve volbě pneumatik, ta se nám celkem povedla. Výsledek je takový, jaký je, ale věřím, že si na dalším závodě spravíme chuť,“ dodal Ondřej Krajča.
Seriál MČR pokračuje za necelý měsíc Rallye Šumava Klatovy (5. – 8. května) v okolí města Klatovy.
„Aktuálně s týmem plánujeme start na Rallysprintu Kopná a hned potom přesun na test na Lipně. Vždyť Šumava se jede už víkend po Kopné,“ dívá se do blízké budoucnosti Adam Březík.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.