Soutěžní posádka Adam Březík – Ondřej Krajča spatřila cíl Valašské rally ValMez, závodu European Rally Trophy Central a úvodního klání českého šampionátu, jen díky formátu superally. O šanci bojovat o čelní příčky přišla hned na druhé rychlostní zkoušce, kde havarovala a poškodila chladič fabie.
ŠKODA Fabia Rally2 s číslem 7 vyrazila do Valašské rally ValMez povzbuzena výsledky v Rakousku a na Pražském rallysprintu. A třetí čas v první rychlostní zkoušce za Kopeckým a Pechem, před Marešem a Marczykem byl skvělým odrazovým můstkem do dalších kilometrů. Ty však byly poznamenány deštěm, nevlídným počasím a hlavně množstvím vytahaných nečistot na tratích. A kluzká trať byla i jednou z příčin výletu z trati na nejdelším testu Valašky – RZ Lešná.
„Soutěž jsme trénovali při deseti stupních, při závodě bylo jen něco málo nad nulou, pršelo a na tratích bylo vytaháno bláto. Na druhou stranu právě déšť zjednodušil volbu pneumatik do závodu, vyrazili jsme na mokrých. V úvodu jsem byl maximálně spokojen s časem na jedničce, neboť jsme ji projeli absolutně na jistotu. Bohužel na Lešné jsem, v relativně vysoké rychlosti, přehlédl na brzdách flek klouzavého asfaltu, fabia sklouzla do meze a po dvou otočkách kolem svislé osy zůstala stát na cestě. Výsledkem byl proražený chladič a odstoupení,“ vysvětluje Adam Březík.
„Byli jsme hodně namotivováni časem z Rybí a do osudné zatáčky šlo vše, jak mělo. Naštěstí i přes velkou ránu nebyla fabia poškozena tak moc, jak jsme si v první chvíli mysleli,“ doplňuje Ondřej Krajča.
Po tomto incidentu se posádka Samohýl ŠKODA Teamu mohla rozloučit s bojem o absolutní výsledek. Mechanici si však s opravou dokázali poradit a Adam s Ondrou naskočili do druhého soutěžního dne. Mladá dvojice vyrazila sbírat další porci potřebných zkušeností. Denním maximem byl druhý čas na RZ12 Juřinka a čtvrtý čas na druhém průjezdu Poličné (RZ13). Na všech šesti testech se Březík s Krajčou vždy vešli mezi Top7 výsledkové listiny. V samostatném hodnocení druhého dne obsadili šesté místo, páté v klasifikaci MČR, což znamenalo zisk prvních osmi mistrovských bodů.
„Nedělní start jsme využili jako test pneumatik. Z oblohy hrozil déšť, střídaní vody a slunce pak bylo na pořadu v rychlém sledu. Dali jsme proto gumy, mokré a desítky, křížem. Byly z toho zajímavé časy a určitě cenné zkušenosti do nejbližších závodů. Celkově se Valaška organizačně vydařila, na klasickou Lešnou navázala svou zajímavostí zkouška Rybí. Naopak začátek Bystřičky byl asi až zbytečně rychlý, místy nebezpečný,“ okomentoval závod Adam Březík.
„V sobotu večer jsme si sedli a řekli si, co bylo dobře a co špatně a do neděle jsme nastupovali v dobré náladě. Během víkendu se vystřídaly snad všechny roční období. Dopolední sekci jsme jeli více na jistotu, ale odpoledne jsme přidali a bylo to znát. Poslední sekce byla také loterií ve volbě pneumatik, ta se nám celkem povedla. Výsledek je takový, jaký je, ale věřím, že si na dalším závodě spravíme chuť,“ dodal Ondřej Krajča.
Seriál MČR pokračuje za necelý měsíc Rallye Šumava Klatovy (5. – 8. května) v okolí města Klatovy.
„Aktuálně s týmem plánujeme start na Rallysprintu Kopná a hned potom přesun na test na Lipně. Vždyť Šumava se jede už víkend po Kopné,“ dívá se do blízké budoucnosti Adam Březík.
Samohýl ŠKODA Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.