Sezóna roku 2022 v rally odstartovala XXVI. TipCars Pražským rallysprintem a pro tým Racing21 to byl začátek vskutku úspěšný. Posádka Vojtěch Štajf a Karel Janeček totiž potvrdila suverénní pozici lídra ve třídě historických vozů a v celkové klasifikaci obsadila společně se soudobými soutěžními vozy 21. místo. Pražské loučení s úspěšným vozem Opel Kadett C GT/E tak mělo nostalgický nádech.
Poslední sobota měsíce března byla ve znamení vítání nové sezóny automobilových soutěží. Této role se skvěle zhostili pořadatelé XXVI. TipCars Pražského rallysprintu, když se rozhodli nahradit tento vloni zrušený volný podnik z důvodu pandemických opatření právě v netradičním jarním termínu. A tato změna se organizačnímu týmu vyplatila i v podobě ideálního, doslova letního počasí s vysokými pocitovými teplotami. Novinkou letošního ročníku bylo také zavedení staronových rychlostních zkoušek mimo areál stadiónů na pražském Strahově do celkového programu soutěže. Celkem šest měřených úseků mělo délku necelých 48 kilometrů a skupina 44 přihlášených posádek se ráno nejprve vydala do okolí metropole, aby se nakonec vrátila na dvě poslední a divácky oblíbené okruhové rychlostní zkoušky na Strahově.
A zatímco svět české rally vítal novou sezónu, tým Racing21 pojal pražské klání i jako loučení s velmi úspěšným vozem Opel Kadett C GT/E, který dopomohl svojí výkonností a spolehlivostí posádce Štajf – Zelinka k loňskému titulu mistrů Evropy ve FIA EHRC. Pro Pražský rallysprint se však do role navigátora vrátil již počtvrté Karel Janeček, který je společníkem Vojtěcha Štajfa v týmu Racing21. Až na jednu výjimku dominovali se svým Opelem Kadett C GT/E v klasifikaci historiků na každém měřeném úseku. Pro navigátora a matematika Karla Janečka však nezůstalo magické číslo „21“ pouze v názvu týmu na startovní listině. Velmi vyrovnaným výkonem si Štajf s Janečkem zajistili také 21. pozici v absolutním pořadí soutěže, což byl vzhledem ke konkurenci a špičkové soudobé technice soupeřů vynikající výsledek.
„Já jsem si jarní Pražský rallysprint dnes velmi užil a možná bych trochu s nadsázkou doporučil jeho pořadateli Petrovi Mihulemu přesun na toto roční období i v dalších letech. Krásné počasí a skvělá divácká atmosféra na všech erzetách vrátila radost do rally po dlouhém pandemickém období. S Karlem jsme dnes neudělali chybu a naše auto opět prokázalo obrovskou míru spolehlivosti. Těžce se mi tak s ním bude loučit. Ale takový je život a Toyota Celica GT-Four ST165 připravovaná v naší dílně už nabírá na konkrétní podobě. Moc se těším na její ´vltavskou´premiéru,“ řekl v cíli spokojený Vojtěch Štajf.
Úspěšný start v tomto volném podniku zhodnotil i spolujezdec Karel Janeček: „Pro mě to byl navigátorský návrat do soutěžního vozu po dlouhých čtyřech letech a samozřejmě to bylo zpočátku na mém čtení rozpisu znát. Ale zvykal jsem si na Vojtovo velmi svižné tempo mnohem rychleji. Z vítězství ve třídě historiků mám samozřejmě radost, ale z pohledu mých matematických sympatií k magickému číslu ´21´ mě potěšilo právě umístění v celkovém pořadí. Jen málokdo si však všimnul ještě jedné jedenadvacítky v této soutěži. Přesně tolik sekund nás dělilo od zmíněné cílové pozice dvě erzety před cílem. Strahov prostě rozhodl v náš prospěch. Moc se mi také líbila celková atmosféra, máme skvělé rally fanoušky!“
Dalším podnikem s účasti týmu Racing21 bude úvodní soutěž letošní Rallysprint série a Poháru 2+. Vojtěch Štajf se na 27. ročníku Rallysprint Kopná v termínu 29. - 30. dubna vrátí téměř po roce za volant soutěžního vozu VW Polo GTI R5. Navigátorem mu bude zkušený František Rajnoha.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.