Sezóna roku 2022 v rally odstartovala XXVI. TipCars Pražským rallysprintem a pro tým Racing21 to byl začátek vskutku úspěšný. Posádka Vojtěch Štajf a Karel Janeček totiž potvrdila suverénní pozici lídra ve třídě historických vozů a v celkové klasifikaci obsadila společně se soudobými soutěžními vozy 21. místo. Pražské loučení s úspěšným vozem Opel Kadett C GT/E tak mělo nostalgický nádech.
Poslední sobota měsíce března byla ve znamení vítání nové sezóny automobilových soutěží. Této role se skvěle zhostili pořadatelé XXVI. TipCars Pražského rallysprintu, když se rozhodli nahradit tento vloni zrušený volný podnik z důvodu pandemických opatření právě v netradičním jarním termínu. A tato změna se organizačnímu týmu vyplatila i v podobě ideálního, doslova letního počasí s vysokými pocitovými teplotami. Novinkou letošního ročníku bylo také zavedení staronových rychlostních zkoušek mimo areál stadiónů na pražském Strahově do celkového programu soutěže. Celkem šest měřených úseků mělo délku necelých 48 kilometrů a skupina 44 přihlášených posádek se ráno nejprve vydala do okolí metropole, aby se nakonec vrátila na dvě poslední a divácky oblíbené okruhové rychlostní zkoušky na Strahově.
A zatímco svět české rally vítal novou sezónu, tým Racing21 pojal pražské klání i jako loučení s velmi úspěšným vozem Opel Kadett C GT/E, který dopomohl svojí výkonností a spolehlivostí posádce Štajf – Zelinka k loňskému titulu mistrů Evropy ve FIA EHRC. Pro Pražský rallysprint se však do role navigátora vrátil již počtvrté Karel Janeček, který je společníkem Vojtěcha Štajfa v týmu Racing21. Až na jednu výjimku dominovali se svým Opelem Kadett C GT/E v klasifikaci historiků na každém měřeném úseku. Pro navigátora a matematika Karla Janečka však nezůstalo magické číslo „21“ pouze v názvu týmu na startovní listině. Velmi vyrovnaným výkonem si Štajf s Janečkem zajistili také 21. pozici v absolutním pořadí soutěže, což byl vzhledem ke konkurenci a špičkové soudobé technice soupeřů vynikající výsledek.
„Já jsem si jarní Pražský rallysprint dnes velmi užil a možná bych trochu s nadsázkou doporučil jeho pořadateli Petrovi Mihulemu přesun na toto roční období i v dalších letech. Krásné počasí a skvělá divácká atmosféra na všech erzetách vrátila radost do rally po dlouhém pandemickém období. S Karlem jsme dnes neudělali chybu a naše auto opět prokázalo obrovskou míru spolehlivosti. Těžce se mi tak s ním bude loučit. Ale takový je život a Toyota Celica GT-Four ST165 připravovaná v naší dílně už nabírá na konkrétní podobě. Moc se těším na její ´vltavskou´premiéru,“ řekl v cíli spokojený Vojtěch Štajf.
Úspěšný start v tomto volném podniku zhodnotil i spolujezdec Karel Janeček: „Pro mě to byl navigátorský návrat do soutěžního vozu po dlouhých čtyřech letech a samozřejmě to bylo zpočátku na mém čtení rozpisu znát. Ale zvykal jsem si na Vojtovo velmi svižné tempo mnohem rychleji. Z vítězství ve třídě historiků mám samozřejmě radost, ale z pohledu mých matematických sympatií k magickému číslu ´21´ mě potěšilo právě umístění v celkovém pořadí. Jen málokdo si však všimnul ještě jedné jedenadvacítky v této soutěži. Přesně tolik sekund nás dělilo od zmíněné cílové pozice dvě erzety před cílem. Strahov prostě rozhodl v náš prospěch. Moc se mi také líbila celková atmosféra, máme skvělé rally fanoušky!“
Dalším podnikem s účasti týmu Racing21 bude úvodní soutěž letošní Rallysprint série a Poháru 2+. Vojtěch Štajf se na 27. ročníku Rallysprint Kopná v termínu 29. - 30. dubna vrátí téměř po roce za volant soutěžního vozu VW Polo GTI R5. Navigátorem mu bude zkušený František Rajnoha.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.