Sezóna roku 2022 v rally odstartovala XXVI. TipCars Pražským rallysprintem a pro tým Racing21 to byl začátek vskutku úspěšný. Posádka Vojtěch Štajf a Karel Janeček totiž potvrdila suverénní pozici lídra ve třídě historických vozů a v celkové klasifikaci obsadila společně se soudobými soutěžními vozy 21. místo. Pražské loučení s úspěšným vozem Opel Kadett C GT/E tak mělo nostalgický nádech.
Poslední sobota měsíce března byla ve znamení vítání nové sezóny automobilových soutěží. Této role se skvěle zhostili pořadatelé XXVI. TipCars Pražského rallysprintu, když se rozhodli nahradit tento vloni zrušený volný podnik z důvodu pandemických opatření právě v netradičním jarním termínu. A tato změna se organizačnímu týmu vyplatila i v podobě ideálního, doslova letního počasí s vysokými pocitovými teplotami. Novinkou letošního ročníku bylo také zavedení staronových rychlostních zkoušek mimo areál stadiónů na pražském Strahově do celkového programu soutěže. Celkem šest měřených úseků mělo délku necelých 48 kilometrů a skupina 44 přihlášených posádek se ráno nejprve vydala do okolí metropole, aby se nakonec vrátila na dvě poslední a divácky oblíbené okruhové rychlostní zkoušky na Strahově.
A zatímco svět české rally vítal novou sezónu, tým Racing21 pojal pražské klání i jako loučení s velmi úspěšným vozem Opel Kadett C GT/E, který dopomohl svojí výkonností a spolehlivostí posádce Štajf – Zelinka k loňskému titulu mistrů Evropy ve FIA EHRC. Pro Pražský rallysprint se však do role navigátora vrátil již počtvrté Karel Janeček, který je společníkem Vojtěcha Štajfa v týmu Racing21. Až na jednu výjimku dominovali se svým Opelem Kadett C GT/E v klasifikaci historiků na každém měřeném úseku. Pro navigátora a matematika Karla Janečka však nezůstalo magické číslo „21“ pouze v názvu týmu na startovní listině. Velmi vyrovnaným výkonem si Štajf s Janečkem zajistili také 21. pozici v absolutním pořadí soutěže, což byl vzhledem ke konkurenci a špičkové soudobé technice soupeřů vynikající výsledek.
„Já jsem si jarní Pražský rallysprint dnes velmi užil a možná bych trochu s nadsázkou doporučil jeho pořadateli Petrovi Mihulemu přesun na toto roční období i v dalších letech. Krásné počasí a skvělá divácká atmosféra na všech erzetách vrátila radost do rally po dlouhém pandemickém období. S Karlem jsme dnes neudělali chybu a naše auto opět prokázalo obrovskou míru spolehlivosti. Těžce se mi tak s ním bude loučit. Ale takový je život a Toyota Celica GT-Four ST165 připravovaná v naší dílně už nabírá na konkrétní podobě. Moc se těším na její ´vltavskou´premiéru,“ řekl v cíli spokojený Vojtěch Štajf.
Úspěšný start v tomto volném podniku zhodnotil i spolujezdec Karel Janeček: „Pro mě to byl navigátorský návrat do soutěžního vozu po dlouhých čtyřech letech a samozřejmě to bylo zpočátku na mém čtení rozpisu znát. Ale zvykal jsem si na Vojtovo velmi svižné tempo mnohem rychleji. Z vítězství ve třídě historiků mám samozřejmě radost, ale z pohledu mých matematických sympatií k magickému číslu ´21´ mě potěšilo právě umístění v celkovém pořadí. Jen málokdo si však všimnul ještě jedné jedenadvacítky v této soutěži. Přesně tolik sekund nás dělilo od zmíněné cílové pozice dvě erzety před cílem. Strahov prostě rozhodl v náš prospěch. Moc se mi také líbila celková atmosféra, máme skvělé rally fanoušky!“
Dalším podnikem s účasti týmu Racing21 bude úvodní soutěž letošní Rallysprint série a Poháru 2+. Vojtěch Štajf se na 27. ročníku Rallysprint Kopná v termínu 29. - 30. dubna vrátí téměř po roce za volant soutěžního vozu VW Polo GTI R5. Navigátorem mu bude zkušený František Rajnoha.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteamRacing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?