VIII. Rally Monte Komvet proběhla na nejpopulárnější mužský svátek, tedy na „Pepíka“. Byť se jedná o nejrozšířenější jméno, ve startovní listině, která tentokráte čítala třicet jmen, nebyl žádný. Patrně už všichni slavili…
Třetí předsezónní setkání příznivců rychlé jízdy proběhlo opět na kopřivnickém polygonu. Trať dlouhá sedm kilometrů byla ideálním testem techniky před blížícími se starty nové sezóny, a to jak soutěžní, tak i vrchařské. Pro jezdce byla připravena novinka v podobě závodu s jízdním výkazem, který všichni zvládli bez problémů.
Pohled do startovní listiny nabízel „klasiku“ v podobě pravidelně startujících, mezi nimi například David Komárek, Kristýna Fillová, Honza Procházka, Jirka Kratochvíl, Radek Neveselý a další. Do Kopřivnice přijeli ale i jezdci, kteří si chtěli osvojit soutěžácké návyky před Valašskou rally. Po dlouhé zimní pauze tak usedl za horký volant Hyundaie i20 R5 Slovák Vlado Hanuš a z Opelu Adam přijel vyhnat pavouky Ondřej „Studna“ Studénka. A že je „Komvet“ i pro začínající jezdce, plně dokazuje teprve jedenáctiletý Lucas Kořínek, který na této soutěži pod dozorem svého otce Petra startoval letos podruhé.
Pojďme na jednotlivé kategorie. V kategorii sériových dvoukolek se do závodu přihlásili tři jezdci a proti sobě stanuly hodně rozdílné vozy – Toyota, Subaru a Škoda. Radek Neveselý startoval letos na „Komvetu“ potřetí. Poprvé se Seatem to nedopadlo dobře a závod nedokončil, v únoru to již bylo v Toyotě a domů si odvezl pohár za druhé místo. Nyní zvládl celou soutěž stylem start - cíl a po zásluze si došel pro vítězný pohár. „Za mne opět velmi povedená akce. Za slušnou cenu je k dispozici hodně kilometrů, a tím pádem i nasbíraných zkušeností. A hlavně je to i zábava. Ne každý má auto s rámem, ale chtěl by se vžít do role závodníka a přesně toto je možné na „Komvetu“ okusit, včetně porovnávání časů se soupeři. Trať je bezpečná, navíc pokaždé jinak namotaná. A když k tomu připočtu zázemí včetně bohatého občerstvení, vřele tuto akci doporučuji. Já jsem se svými výkony spokojený, protože každý najetý ostrý kilometr se počítá a já se vždy snažím podat co nejlepší výkon,“ uvedl po závodě Radek Neveselý. Matěj Manderla startoval na polygonu poprvé a přivezl atraktivní dvoukolku Subaru BRZ. Atraktivní nebyl jen vzhled auta, ale i samotná Matějova jízda, kdy občas dost nechal „pokouřit“ pneumatiky při intenzivním brzdění. Všechny zkoušky nakonec jezdec zvládl bez úhony a v cíli z toho byla druhá příčka. Třetí do party v kategorii sériových dvoukolek byl Jiří Vícha se Škodou Felicia, jenž si dojel pro třetí místo.
Soutěžních dvoukolek bylo osm. Závod nedokončili manželský pár Foldynů s Ladou VFTS pro poruchu převodovky a Jan Hrachovec na Hondě Civic, kde byla důvodem odstoupení poškozená poloosa. Pět nejrychlejších časů stačilo Ondrovi Studénkovi k vítězství v kategorii. Rozcvička před sezónou dopadla velmi dobře a ve Slavičíně na poličce přibyl další pohár. „Sobotní Komvet rally byla pro nás jakousi rozehřívanou před letošní soutěžáckou sezónou, kde plánuji jet kompletní seriál Opel Adam cupu. V Kopřivnici jsem se musel obejít bez svého stálého spolujezdce, který v tu dobu měl startovat na slovenské soutěži na Slovakia ringu. Na sedadlo spolujezdce mi tak usedl mechanik, který si tímto odbyl premiéru na pravé sedačce a já naopak poprvé startoval na polygonu. Vše dopadlo na výbornou. Malé kosmetické odřeninky od retardérů a čtyři „mrtvé“ pneumatiky nasvědčují, že nás závod hodně bavil a už se těším na další ostré starty s Adamem. Tímto bych chtěl poděkovat pořadatelům za pěkný závod a příjemně strávenou sobotu,“ ohlédl se za prvním letošním startem třicetiletý Studénka. Druhé místo obsadil Drahoš Buchta se starším typem Toyoty Yaris a třetí příčka náleží Antonínu Řehákovi na Fordu Fiesta. V úvodu jsme vzpomínali jedenáctiletého Lucase Kořínka. V tomto věku na své starší soupeře ještě nemá, ale zkušenosti je potřeba sbírat odmala. „Lucas jezdil čtyři roky motokáry v mistrovství Slovenska a Moravském poháru, ale tam už skončil. Chce jen auta, ta ho baví víc. Uvidíme podle financí, co všechno pojedeme. Vedle „Komvetu“ je přihlášený do závodů Maverick rescue autoslalom, Č. S. autoslalom Hodonín a Autoslalom Vyškov. Vše je o sbírání zkušeností,“ představil mladého jezdce, jenž tentokráte skončil s „Tic Tacovou“ Pumou šestý, táta Petr Kořínek.
Sériových čtyřkolek se sešlo na startu devět, leč Miroslavu Vopálkovi s VW Golf stávkující technika nedovolila odjet více jak dvě zkoušky. Jezdci s Yarisy, Lancery a Focusem se pěkně přetahovali doslova o desetinky vteřin. Vítězně nakonec vyšel ze soubojů nejlíp Jan Procházka, který přijel do Kopřivnice pilovat souhru s novým navigátorem před úvodním podnikem ČMPR. „Kopřivnice, i když ji velcí závodníci pomlouvají, je pro mne velmi krásná a různorodá. Na poslední Komvet rally jsem se seznamoval se zkušeným Richardem Lasevičem. Důvod této spolupráce je pochytit co nejvíce zažitého z rally, a to jak v autě, tak v celém týmu před startem v ČMPR. Richard je důrazný a spolehlivý, hlídá čas a přesně ví, co kdo má dělat, abychom fungovali jako tým. Navigačně mi vyhovuje, je intonačně velmi různorodý. Už se všichni těšíme do Hořovic,“ nastínil průběh spolupráce Jan Procházka. Stupně vítězů pak doplnili jezdci s Mitsubishi. Druhý dokončil závod Ondřej Martínek a třetí Miroslav Závrbský.
Závodních čtyřkolek bylo na startu devět a podle očekávání si pro první místo dojel David Komárek (Mitsubishi). „Březnový „Komvet“ jsme si maximálně užili. Závod se jel jako poslední akce před nástupem hlavní sezóny. Bohužel po „akci covid“ přišla válka a s ní další nepříjemnosti spojené se zdražováním všeho, na co se podíváme. Všeobecné obavy se projevily na startovním poli, kde výrazně ubylo malých aut. Závod jsme pojali úplně jinak a povedlo se nám poskládat nejlepší trať v historii našich závodů v Kopřivnici. Naše auto fungovalo opět skvěle, posádka taky a už je jedno, kdo z nás dvou řídí. Perfektně jsme si závod užili. Doufám, že se všem líbilo a již nyní se těším na setkání na podzim,“ zhodnotil poslední závod David Komárek. Na „Komvetu“ se jede šest erzet, ale do výsledků se započítává pět nejrychlejších časů. Druhé místo si po pěti odjetých zkouškách držel Jan Sedlák se Subaru. S náskokem 8,5 vteřiny od třetí příčky se zdálo být rozhodnuto. Jenže to by na třetí příčce nesměla být „Kiki“ Fillová, která se zdravě naštvala. Z náskoku urvala notný kus, ale nakonec ji od stříbra dělila 1,1 vteřiny. „Před letní pauzou byl poslední Komvet organizačně ještě více vylepšený než předchozí závody. Každá posádka měla nově také jízdní výkazy a starty byly z jiného místa než doposud. Tím se stal závod atraktivnější a opět jsem si ho velmi užila. Je mi celkem líto, že teď bude od RMK pauza, protože už teď se těším na podzimní akce,“ prozradila Kiki Fillová. „Závodu jsem se účastnil s menší obavou, jak vyjdu s pneumatikami. V podstatě jsem měl jen ty, co byly obuté na autě. Průjezd první RZ jsem nepokazil, ale tak trochu jsem ještě za volantem spal. Ostatní časy už byly lepší. S ohledem na to, že se jeden čas škrtal a já měl na konci závodu pneumatiky zcela zničené, závěrečnou zkoušku jsem již nejel a spoléhal na dostatečný náskok před Kiki. Nakonec to těsně vyšlo na druhé místo, takže jsem spokojený. Auto fungovalo perfektně. Vyzdvihl bych výborně zvolenou trať a celkové pojetí závodu,“ řekl v cíli spokojený Jan Sedlák.
Stejně jako v únoru, i tentokráte v kategorii „čtyřkolka s restriktorem“ startoval pouze jeden vůz. Únorovou Fiestu R5 Petra Zedníka vystřídal Hyundai i20 R5 a Vlado Hanuš za volantem. „My jsme využili start v Kopřivnici hlavně k osvěžení jezdeckých návyků. Přece jen od posledního závodu uplynuly více jak čtyři měsíce a pauza byla znát. Závod se mi velice líbil. Vše fungovalo skvěle, jak pořadatelé, tak i naše auto. Pro nás to byla hlavně příprava na Valašskou rally a tento plán start splnil,“ prozradil další start slovenský jezdec.
A zbývá nám již pouze absolutní klasifikace. Nejrychlejší byl letos potřetí David Komárek, ale jelikož se za vítěze nevyhlašuje, pohár za 1. místo si odvezl druhý v pořadí Vlado Hanuš. Pro poháry si došli také celkově druhý Jan Sedlák a třetí Kiki Fillová. Honza Procházka, který vodil nejrychlejší sériovou čtyřkolku, dokončil závod jako pátý a Radek Neveselý se sériovou dvoukolkou osmý. Ve výčtu zbývá už jen vítěz závodních dvoukolek Ondra Studénka, jenž dokončil závod na 17. příčce.
Další Rally Monte Komvet je naplánovaný na 29. října.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?