Boj o mistrovské body i letos odstartuje KOWAX Valašská rally ValMez. Jubilejní 40. ročník populárního závodu se uskuteční ve dnech 8. – 10. dubna 2022. Rally odehrávající se na silnicích Zlínského a Moravskoslezského kraje je zařazen do seriálů European Rally Trophy – Central, Central European Zone (CEZ), MČR v rally a v rally historických automobilů. A po pauze se na Valašsko vrátí i posádky v rámci druhého klání mistrovství Slovenska v rally a v rally historiků.
Do startu populární „Valašky“ zbývají dva měsíce a vzhledem k finišující přípravě můžeme seznámit soutěžící i fanoušky rallysportu s tím, co pro letošní ročník připravujeme. V první řadě to bude mnohem kompaktnější formát, než tomu bývalo v minulosti. Důvody jsou dva. Pořadatelský tým pro letošní ročník opouští zázemí polygonu v Kopřivnici, v život nebude proměněna ani snaha o diváckou speciálku v ostravském areálu Dolní Vítkovice.
„Centrem soutěže bude Valašské Meziříčí. Kromě ředitelství (prostor radnice), administrativní i technické přejímky (Autocentrum Lukáš), slavnostních ceremoniálů (v těsné blízkosti zámku Žerotínů) zde najde prostor i servisní zóna. Její umístění bude díky pochopení vedení ve valašskomeziříčské společnosti DEZA.
Co se týká Dolních Vítkovic, vše bylo domluveno. Ladily se pouze detaily. Ovšem nejistá situace v průběhu ledna a obavy z případných kvót návštěvníků sportovních akcí rozhodly za nás. Bez příjmu ze vstupného bychom nepokryli finanční náročnost stavby a zabezpečení speciálky v atraktivním prostředí Ostravy,“ odkrývá plány předseda organizačního výboru 40. KOWAX Valašské rally ValMez Jaromír Tomaštík.
Po dvouleté pauze je Valašská rally ValMez opět součástí mistrovství Slovenska, ještě déle pak valašští pořadatelé čekali na zápis do historického kalendáře.
„Něco z plánů nám sice nevyšlo, na druhou stranu mám radost, že se k nám opět vrací slovenské posádky. Jejich seriál odstartuje v druhé polovině března na Slovakia Ringu, Valaška bude druhým podnikem sedmidílného seriálu. A ještě větší radost mám z toho, že po šestiletém úsilí konečně přivítáme účastníky MČR historiků. Věřím, že pro obě tyto skupiny závodníků připravíme kvalitní podmínky a hezky si u nás zazávodí,“ říká Tomaštík.
V harmonogramu KOWAX Valašské rally ValMez superspeciálka ovšem nebude chybět, vrací se divácky hojně navštěvovaná zkouška v okolí sportovních areálů ve Valašském Meziříčí. Odjede se v sobotním večeru 9. dubna ve formátu „vložka ve vložce“, navíc v otočeném startovním pořadí. Mimo Městské RZ ValMez se dále bude závodit na šesti úsecích, po třech zkouškách v každé etapě ve dvou sekcích. Aktuální trať měří necelých 350 km se 14 rychlostními zkouškami (150,56 km).
„V sobotu začneme testem Rybí a nejdelší zkouškou soutěže Lešná (19,7 km). Sekci dokončí naopak nejkratší úsek Choryně. Po ´velkém´ servisu v neděli ráno budeme pokračovat zkouškami Juřinka, Poličná a Bystřička. Její letošní délka přesáhne devatenáct kilometrů. V okolí Choryně je naplánován i testovací shakedown,“ odkrývá harmonogram ředitel Rudolf Kouřil.
Po slavnostním startu v pátečním podvečeru (17:30 h) dorazí první posádky na cílovou rampu ve Valašském Meziříčí v nedělním odpoledni, krátce před 15. hodinou.
Organizační tým aktuálně čeká na schválení Zvláštních ustanovení soutěže, aby následně spustil i možnost přihlašovat se v rámci licenčního systému. Vlastní systém přihlášek budou mít, stejně jako v minulosti, slovenské posádky. Aktuálně je uzávěrka plánována na poslední březnové dny.
„Již nyní mohu prozradit, že plánujeme zvýhodnit posádky menších objemových tříd zejména v nově vypsané Divizi 2,“ uzavírá úvodní tiskovou informaci Jaromír Tomaštík.
Informačním kanálem 40. KOWAX Valašské rally ValMez 2022 bude postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, posádky budou moci využít i aplikaci Sportity.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.