Boj o mistrovské body i letos odstartuje KOWAX Valašská rally ValMez. Jubilejní 40. ročník populárního závodu se uskuteční ve dnech 8. – 10. dubna 2022. Rally odehrávající se na silnicích Zlínského a Moravskoslezského kraje je zařazen do seriálů European Rally Trophy – Central, Central European Zone (CEZ), MČR v rally a v rally historických automobilů. A po pauze se na Valašsko vrátí i posádky v rámci druhého klání mistrovství Slovenska v rally a v rally historiků.
Do startu populární „Valašky“ zbývají dva měsíce a vzhledem k finišující přípravě můžeme seznámit soutěžící i fanoušky rallysportu s tím, co pro letošní ročník připravujeme. V první řadě to bude mnohem kompaktnější formát, než tomu bývalo v minulosti. Důvody jsou dva. Pořadatelský tým pro letošní ročník opouští zázemí polygonu v Kopřivnici, v život nebude proměněna ani snaha o diváckou speciálku v ostravském areálu Dolní Vítkovice.
„Centrem soutěže bude Valašské Meziříčí. Kromě ředitelství (prostor radnice), administrativní i technické přejímky (Autocentrum Lukáš), slavnostních ceremoniálů (v těsné blízkosti zámku Žerotínů) zde najde prostor i servisní zóna. Její umístění bude díky pochopení vedení ve valašskomeziříčské společnosti DEZA.
Co se týká Dolních Vítkovic, vše bylo domluveno. Ladily se pouze detaily. Ovšem nejistá situace v průběhu ledna a obavy z případných kvót návštěvníků sportovních akcí rozhodly za nás. Bez příjmu ze vstupného bychom nepokryli finanční náročnost stavby a zabezpečení speciálky v atraktivním prostředí Ostravy,“ odkrývá plány předseda organizačního výboru 40. KOWAX Valašské rally ValMez Jaromír Tomaštík.
Po dvouleté pauze je Valašská rally ValMez opět součástí mistrovství Slovenska, ještě déle pak valašští pořadatelé čekali na zápis do historického kalendáře.
„Něco z plánů nám sice nevyšlo, na druhou stranu mám radost, že se k nám opět vrací slovenské posádky. Jejich seriál odstartuje v druhé polovině března na Slovakia Ringu, Valaška bude druhým podnikem sedmidílného seriálu. A ještě větší radost mám z toho, že po šestiletém úsilí konečně přivítáme účastníky MČR historiků. Věřím, že pro obě tyto skupiny závodníků připravíme kvalitní podmínky a hezky si u nás zazávodí,“ říká Tomaštík.
V harmonogramu KOWAX Valašské rally ValMez superspeciálka ovšem nebude chybět, vrací se divácky hojně navštěvovaná zkouška v okolí sportovních areálů ve Valašském Meziříčí. Odjede se v sobotním večeru 9. dubna ve formátu „vložka ve vložce“, navíc v otočeném startovním pořadí. Mimo Městské RZ ValMez se dále bude závodit na šesti úsecích, po třech zkouškách v každé etapě ve dvou sekcích. Aktuální trať měří necelých 350 km se 14 rychlostními zkouškami (150,56 km).
„V sobotu začneme testem Rybí a nejdelší zkouškou soutěže Lešná (19,7 km). Sekci dokončí naopak nejkratší úsek Choryně. Po ´velkém´ servisu v neděli ráno budeme pokračovat zkouškami Juřinka, Poličná a Bystřička. Její letošní délka přesáhne devatenáct kilometrů. V okolí Choryně je naplánován i testovací shakedown,“ odkrývá harmonogram ředitel Rudolf Kouřil.
Po slavnostním startu v pátečním podvečeru (17:30 h) dorazí první posádky na cílovou rampu ve Valašském Meziříčí v nedělním odpoledni, krátce před 15. hodinou.
Organizační tým aktuálně čeká na schválení Zvláštních ustanovení soutěže, aby následně spustil i možnost přihlašovat se v rámci licenčního systému. Vlastní systém přihlášek budou mít, stejně jako v minulosti, slovenské posádky. Aktuálně je uzávěrka plánována na poslední březnové dny.
„Již nyní mohu prozradit, že plánujeme zvýhodnit posádky menších objemových tříd zejména v nově vypsané Divizi 2,“ uzavírá úvodní tiskovou informaci Jaromír Tomaštík.
Informačním kanálem 40. KOWAX Valašské rally ValMez 2022 bude postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, posádky budou moci využít i aplikaci Sportity.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.