Zatímco předloni měla želechovická Beseda se závodníky rally ještě to štěstí, že se odehrála ještě před vypuknutím pandemie koronaviru, loni už musela být zrušena. I letos ji organizátoři již začali plánovat, ale prozatím musí být z důvodu aktuálního vývoje epidemie odložena.
Původně se měl čtrnáctý ročník tradičního předsezónního setkání jezdců a fanoušků rally uskutečnit začátkem února, nicméně vzhledem k nepříznivému vývoj epidemické situace je potřeba akci odložit.
„Akci musíme kvůli hygienickým opatřením a nařízení vlády akci odložit, jsou strašně přísné současné požadavky k uspořádání kulturních akcí v uzavřených prostorech. Musíme počkat, až se situace okolo covidu zlepší a doufat, že bude ještě možné nalézt nějaký vhodný termín před začátkem letošní sezony,“ vyjadřuje se za pořádající Rally klub Paseky o. s. k aktuální situaci dlouholetý hlavní organizátor besedy a také zkušený spolujezdec Jaroslav Krajča.
Připomeňme, že beseda se až do vypuknutí pandemie koronaviru konala každý rok už od roku 2008. Za tuto dobu se jí zúčastnilo téměř sto padesát významných, nejenom českých, jezdců a spolujezdců. Za všechny jmenujme ze současných jezdců například Jana Kopeckého s Pavlem Dreslerem, Tomáše Engeho, Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem, Petra Uhla, Petra Grosse, Filipa Mareše, Jana Dohnala, Vojtěcha Štajfa nebo také Seppa Wieganda a Marijana Griebela jakožto zástupce zahraničních hostů. Z legendárních jezdců historie jsme mohli vidět Ladislava Křečka, Leo Pavlíka, Václava Blahnu, Pavla Valouška seniora, Karla Jirátka, Josefa Častulíka a řadu dalších.
„S Honzou Houštěm plánujeme pro letošek pozvání většinou mladých, nadějných a talentovaných jezdců ve věku přibližně do 25 let. Přejeme všem fanouškům rally a jejich blízkým mnoho zdraví v následujících týdnech a, doufejme, snad už konečně závěrečných měsících pandemie. Přestože to samé jsme říkali už i loni…“ uzavírá s přáním za všechny pořadatele a pořadatelky rally-besedy Jaroslav Krajča.
Na video-sestřihy z minulých ročníků besedy se můžete podívat zde: https://www.youtube.com/results?search_query=Beseda+se+z%C3%A1vodn%C3%ADky+rally+%C5%BAelechovice
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.