Zatímco předloni měla želechovická Beseda se závodníky rally ještě to štěstí, že se odehrála ještě před vypuknutím pandemie koronaviru, loni už musela být zrušena. I letos ji organizátoři již začali plánovat, ale prozatím musí být z důvodu aktuálního vývoje epidemie odložena.
Původně se měl čtrnáctý ročník tradičního předsezónního setkání jezdců a fanoušků rally uskutečnit začátkem února, nicméně vzhledem k nepříznivému vývoj epidemické situace je potřeba akci odložit.
„Akci musíme kvůli hygienickým opatřením a nařízení vlády akci odložit, jsou strašně přísné současné požadavky k uspořádání kulturních akcí v uzavřených prostorech. Musíme počkat, až se situace okolo covidu zlepší a doufat, že bude ještě možné nalézt nějaký vhodný termín před začátkem letošní sezony,“ vyjadřuje se za pořádající Rally klub Paseky o. s. k aktuální situaci dlouholetý hlavní organizátor besedy a také zkušený spolujezdec Jaroslav Krajča.
Připomeňme, že beseda se až do vypuknutí pandemie koronaviru konala každý rok už od roku 2008. Za tuto dobu se jí zúčastnilo téměř sto padesát významných, nejenom českých, jezdců a spolujezdců. Za všechny jmenujme ze současných jezdců například Jana Kopeckého s Pavlem Dreslerem, Tomáše Engeho, Jaromíra Tarabuse s Danielem Trunkátem, Petra Uhla, Petra Grosse, Filipa Mareše, Jana Dohnala, Vojtěcha Štajfa nebo také Seppa Wieganda a Marijana Griebela jakožto zástupce zahraničních hostů. Z legendárních jezdců historie jsme mohli vidět Ladislava Křečka, Leo Pavlíka, Václava Blahnu, Pavla Valouška seniora, Karla Jirátka, Josefa Častulíka a řadu dalších.
„S Honzou Houštěm plánujeme pro letošek pozvání většinou mladých, nadějných a talentovaných jezdců ve věku přibližně do 25 let. Přejeme všem fanouškům rally a jejich blízkým mnoho zdraví v následujících týdnech a, doufejme, snad už konečně závěrečných měsících pandemie. Přestože to samé jsme říkali už i loni…“ uzavírá s přáním za všechny pořadatele a pořadatelky rally-besedy Jaroslav Krajča.
Na video-sestřihy z minulých ročníků besedy se můžete podívat zde: https://www.youtube.com/results?search_query=Beseda+se+z%C3%A1vodn%C3%ADky+rally+%C5%BAelechovice
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.