Posádka AGROTEC Czech Abarth Teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas je už od neděle v Monaku, odkud od pondělí pravidelně vyrážela k seznamovacím jízdám. Mechanici AGROTEC Czech Abarth Teamu souběžně absolvovali technickou přejímku. To je znamení, že se nezadržitelně blíží čtvrteční start 90. Rallye Monte Carlo 2022.
Jak byla hustopečská posádka z minulosti zvyklá, náročnost Rallye Monte Carlo není jen ve vlastním závodění, ale rovněž v seznamovacích jízdách. A to se potvrdilo i během pondělí a úterý, kdy Martin Rada a Jaroslav Jugas najezdili asi 1400 km.
„Trénink je tady vždy náročný. V pondělí jsme vyráželi v šest ráno, v úterý o půl šesté. Vždy jsme se vraceli do Monaka až večer. V pondělí jsme najeli 680 km, dneska ještě o něco více. Nejvzdálenějším místem od Monte Carla byl Sisteron, který je více než dvě stě kilometrů daleko a přejezd trvá minimálně dvě hodiny. Tréninky jsou opravdu naplánované tak, že jsme je stihli akorát před setměním.“
Nic se v tomto směru nezměnilo ani ve středu ráno, kdy posádka Abarthu vyrážela na slavné úseky Luceram–Lantosque a La Bollène-Vésubie – Moulinet o půl sedmé.
Zatímco v kokpitu Alfy Romeo si Martin Rada s Jardou Jugasem užívali každý kilometr na sněhu, aktuální podmínky mohou být trochu zklamáním. Na druhou stranu je letos čeká premiéra ze „zadokolkou“, což není na sněhu a ledu optimální kombinace.
„Opravdu je to tady skoro všechno bez sněhu. Jen na zkoušce nad Sisteronem RZ11/13 Saint Geniez – Thoard, kdy vyjedeme až do více než 1300 m n.m., najdeme sníh. Navíc tam je i jedna delší pasáž ve výjezdu, takže tam to na slicku asi nepůjde. O to více se budeme muset zamyslet nad volbou pneumatik pro celou sekci. Zřejmě si vezmeme zimní kola a před tímto testem je zkusíme přehodit.“
A co posádce AGROTEC Czech Abarth Teamu seznamovací jízdy dále ukázaly?
„Samozřejmě neznámé nejsou úvodní dvě čtvrteční zkoušky, kde by nás nemělo nic moc překvapit. Více méně známé to bylo také nad Sisteronem, trochu povědomé mi to přišlo kolem Entrevaux (dojezd RZ5/8 a RZ 15/17). Ale jinak jsem v této podobě žádnou rychlostku nejel. Potvrdilo se, že se bude závodit na převážně nových úsecích. Na druhou stranu je to od posledního startu už šest let a moc si toho nepamatuji.
I přes novou podobu zkoušek se každopádně nemění charakter. Stále je to po klikatých úzkých silničkách, kde nikde není moc času na odpočinek. Prostě klasické Monte,“ okomentoval předstartovní přípravy Martin Rada.
Týmový Abarth 124 Rally zdárně prošel technickou přejímkou, když se technikům nelíbilo pouze uchycení držáku GPS. A vyřešit tuto věc byla pro mechaniky hračka…
Trať Rallye Monte Carlo 2022 měří 1511,47 km, je osazena sedmnácti rychlostními zkouškami (296,03 km, 19,59 %).
Časový harmonogram 90. Rallye Monte Carlo
Čtvrtek 20. ledna 2022
18:45 Oficiální start – Monako
20:18 RZ1 Luceram / Lantosque (15,20 km)
21:31 RZ2 La Bollène-Vésubie / Moulinet (23,25 km)
Pátek 21. ledna 2022
09:14 RZ3 Roure / Beuil 1 (18,33 km)
10:17 RZ4 Guillaumes / Péone / Valberg 1 (13,49 km)
11:35 RZ5 Val-de-Chalvagne / Entrevaux 1 (17,11 km)
14:43 RZ6 Roure / Beuil 2 (18,33 km)
15:31 RZ7 Guillaumes / Péone / Valberg 2 (13,49 km)
16:29 RZ8 Val-de-Chalvagne / Entrevaux 2 (17,11 km)
Sobota 22. ledna 2022
08:17 RZ9 Le Fugeret / Thorame-Haute (16,80 km)
10:08 RZ10 Saint-Jeannet / Malijai 1 (17,04 km)
11:16 RZ11 Saint-Geniez / Thoard 1 (20,79 km)
14:08 RZ12 Saint-Jeannet / Malijai 2 (17,04 km)
15:16 RZ13 Saint-Geniez / Thoard 2 (20,79 km)
Neděle 23. ledna 2022
08:45 RZ14 La Penne / Collongues 1 (19,37 km)
10:08 RZ15 Briançonnet / Entrevaux 1 (14,26 km)
10:53 RZ16 La Penne / Collongues 2 (19,37 km)
12:18 RZ17 Briançonnet / Entrevaux 2 (14,26 km)
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.