Posádka AGROTEC Czech Abarth Teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas je už od neděle v Monaku, odkud od pondělí pravidelně vyrážela k seznamovacím jízdám. Mechanici AGROTEC Czech Abarth Teamu souběžně absolvovali technickou přejímku. To je znamení, že se nezadržitelně blíží čtvrteční start 90. Rallye Monte Carlo 2022.
Jak byla hustopečská posádka z minulosti zvyklá, náročnost Rallye Monte Carlo není jen ve vlastním závodění, ale rovněž v seznamovacích jízdách. A to se potvrdilo i během pondělí a úterý, kdy Martin Rada a Jaroslav Jugas najezdili asi 1400 km.
„Trénink je tady vždy náročný. V pondělí jsme vyráželi v šest ráno, v úterý o půl šesté. Vždy jsme se vraceli do Monaka až večer. V pondělí jsme najeli 680 km, dneska ještě o něco více. Nejvzdálenějším místem od Monte Carla byl Sisteron, který je více než dvě stě kilometrů daleko a přejezd trvá minimálně dvě hodiny. Tréninky jsou opravdu naplánované tak, že jsme je stihli akorát před setměním.“
Nic se v tomto směru nezměnilo ani ve středu ráno, kdy posádka Abarthu vyrážela na slavné úseky Luceram–Lantosque a La Bollène-Vésubie – Moulinet o půl sedmé.
Zatímco v kokpitu Alfy Romeo si Martin Rada s Jardou Jugasem užívali každý kilometr na sněhu, aktuální podmínky mohou být trochu zklamáním. Na druhou stranu je letos čeká premiéra ze „zadokolkou“, což není na sněhu a ledu optimální kombinace.
„Opravdu je to tady skoro všechno bez sněhu. Jen na zkoušce nad Sisteronem RZ11/13 Saint Geniez – Thoard, kdy vyjedeme až do více než 1300 m n.m., najdeme sníh. Navíc tam je i jedna delší pasáž ve výjezdu, takže tam to na slicku asi nepůjde. O to více se budeme muset zamyslet nad volbou pneumatik pro celou sekci. Zřejmě si vezmeme zimní kola a před tímto testem je zkusíme přehodit.“
A co posádce AGROTEC Czech Abarth Teamu seznamovací jízdy dále ukázaly?
„Samozřejmě neznámé nejsou úvodní dvě čtvrteční zkoušky, kde by nás nemělo nic moc překvapit. Více méně známé to bylo také nad Sisteronem, trochu povědomé mi to přišlo kolem Entrevaux (dojezd RZ5/8 a RZ 15/17). Ale jinak jsem v této podobě žádnou rychlostku nejel. Potvrdilo se, že se bude závodit na převážně nových úsecích. Na druhou stranu je to od posledního startu už šest let a moc si toho nepamatuji.
I přes novou podobu zkoušek se každopádně nemění charakter. Stále je to po klikatých úzkých silničkách, kde nikde není moc času na odpočinek. Prostě klasické Monte,“ okomentoval předstartovní přípravy Martin Rada.
Týmový Abarth 124 Rally zdárně prošel technickou přejímkou, když se technikům nelíbilo pouze uchycení držáku GPS. A vyřešit tuto věc byla pro mechaniky hračka…
Trať Rallye Monte Carlo 2022 měří 1511,47 km, je osazena sedmnácti rychlostními zkouškami (296,03 km, 19,59 %).
Časový harmonogram 90. Rallye Monte Carlo
Čtvrtek 20. ledna 2022
18:45 Oficiální start – Monako
20:18 RZ1 Luceram / Lantosque (15,20 km)
21:31 RZ2 La Bollène-Vésubie / Moulinet (23,25 km)
Pátek 21. ledna 2022
09:14 RZ3 Roure / Beuil 1 (18,33 km)
10:17 RZ4 Guillaumes / Péone / Valberg 1 (13,49 km)
11:35 RZ5 Val-de-Chalvagne / Entrevaux 1 (17,11 km)
14:43 RZ6 Roure / Beuil 2 (18,33 km)
15:31 RZ7 Guillaumes / Péone / Valberg 2 (13,49 km)
16:29 RZ8 Val-de-Chalvagne / Entrevaux 2 (17,11 km)
Sobota 22. ledna 2022
08:17 RZ9 Le Fugeret / Thorame-Haute (16,80 km)
10:08 RZ10 Saint-Jeannet / Malijai 1 (17,04 km)
11:16 RZ11 Saint-Geniez / Thoard 1 (20,79 km)
14:08 RZ12 Saint-Jeannet / Malijai 2 (17,04 km)
15:16 RZ13 Saint-Geniez / Thoard 2 (20,79 km)
Neděle 23. ledna 2022
08:45 RZ14 La Penne / Collongues 1 (19,37 km)
10:08 RZ15 Briançonnet / Entrevaux 1 (14,26 km)
10:53 RZ16 La Penne / Collongues 2 (19,37 km)
12:18 RZ17 Briançonnet / Entrevaux 2 (14,26 km)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.