Posádka AGROTEC Czech Abarth Teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas je už od neděle v Monaku, odkud od pondělí pravidelně vyrážela k seznamovacím jízdám. Mechanici AGROTEC Czech Abarth Teamu souběžně absolvovali technickou přejímku. To je znamení, že se nezadržitelně blíží čtvrteční start 90. Rallye Monte Carlo 2022.
Jak byla hustopečská posádka z minulosti zvyklá, náročnost Rallye Monte Carlo není jen ve vlastním závodění, ale rovněž v seznamovacích jízdách. A to se potvrdilo i během pondělí a úterý, kdy Martin Rada a Jaroslav Jugas najezdili asi 1400 km.
„Trénink je tady vždy náročný. V pondělí jsme vyráželi v šest ráno, v úterý o půl šesté. Vždy jsme se vraceli do Monaka až večer. V pondělí jsme najeli 680 km, dneska ještě o něco více. Nejvzdálenějším místem od Monte Carla byl Sisteron, který je více než dvě stě kilometrů daleko a přejezd trvá minimálně dvě hodiny. Tréninky jsou opravdu naplánované tak, že jsme je stihli akorát před setměním.“
Nic se v tomto směru nezměnilo ani ve středu ráno, kdy posádka Abarthu vyrážela na slavné úseky Luceram–Lantosque a La Bollène-Vésubie – Moulinet o půl sedmé.
Zatímco v kokpitu Alfy Romeo si Martin Rada s Jardou Jugasem užívali každý kilometr na sněhu, aktuální podmínky mohou být trochu zklamáním. Na druhou stranu je letos čeká premiéra ze „zadokolkou“, což není na sněhu a ledu optimální kombinace.
„Opravdu je to tady skoro všechno bez sněhu. Jen na zkoušce nad Sisteronem RZ11/13 Saint Geniez – Thoard, kdy vyjedeme až do více než 1300 m n.m., najdeme sníh. Navíc tam je i jedna delší pasáž ve výjezdu, takže tam to na slicku asi nepůjde. O to více se budeme muset zamyslet nad volbou pneumatik pro celou sekci. Zřejmě si vezmeme zimní kola a před tímto testem je zkusíme přehodit.“
A co posádce AGROTEC Czech Abarth Teamu seznamovací jízdy dále ukázaly?
„Samozřejmě neznámé nejsou úvodní dvě čtvrteční zkoušky, kde by nás nemělo nic moc překvapit. Více méně známé to bylo také nad Sisteronem, trochu povědomé mi to přišlo kolem Entrevaux (dojezd RZ5/8 a RZ 15/17). Ale jinak jsem v této podobě žádnou rychlostku nejel. Potvrdilo se, že se bude závodit na převážně nových úsecích. Na druhou stranu je to od posledního startu už šest let a moc si toho nepamatuji.
I přes novou podobu zkoušek se každopádně nemění charakter. Stále je to po klikatých úzkých silničkách, kde nikde není moc času na odpočinek. Prostě klasické Monte,“ okomentoval předstartovní přípravy Martin Rada.
Týmový Abarth 124 Rally zdárně prošel technickou přejímkou, když se technikům nelíbilo pouze uchycení držáku GPS. A vyřešit tuto věc byla pro mechaniky hračka…
Trať Rallye Monte Carlo 2022 měří 1511,47 km, je osazena sedmnácti rychlostními zkouškami (296,03 km, 19,59 %).
Časový harmonogram 90. Rallye Monte Carlo
Čtvrtek 20. ledna 2022
18:45 Oficiální start – Monako
20:18 RZ1 Luceram / Lantosque (15,20 km)
21:31 RZ2 La Bollène-Vésubie / Moulinet (23,25 km)
Pátek 21. ledna 2022
09:14 RZ3 Roure / Beuil 1 (18,33 km)
10:17 RZ4 Guillaumes / Péone / Valberg 1 (13,49 km)
11:35 RZ5 Val-de-Chalvagne / Entrevaux 1 (17,11 km)
14:43 RZ6 Roure / Beuil 2 (18,33 km)
15:31 RZ7 Guillaumes / Péone / Valberg 2 (13,49 km)
16:29 RZ8 Val-de-Chalvagne / Entrevaux 2 (17,11 km)
Sobota 22. ledna 2022
08:17 RZ9 Le Fugeret / Thorame-Haute (16,80 km)
10:08 RZ10 Saint-Jeannet / Malijai 1 (17,04 km)
11:16 RZ11 Saint-Geniez / Thoard 1 (20,79 km)
14:08 RZ12 Saint-Jeannet / Malijai 2 (17,04 km)
15:16 RZ13 Saint-Geniez / Thoard 2 (20,79 km)
Neděle 23. ledna 2022
08:45 RZ14 La Penne / Collongues 1 (19,37 km)
10:08 RZ15 Briançonnet / Entrevaux 1 (14,26 km)
10:53 RZ16 La Penne / Collongues 2 (19,37 km)
12:18 RZ17 Briançonnet / Entrevaux 2 (14,26 km)
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?