Na svůj osmý start v kariéře se při Mikuláš Rally ve Slušovicích postavil Radek Jatel. Společně se spolujezdkyní Kateřinou Plškovou usedli do vozu Peugeot 208 R2. V letošní sezoně to byl pro závodníka z Vysokého Pole třetí závod a první závod po havárii na Rally Plzeň. Radek s Kateřinou dostali přidělené startovní číslo 22 a mohli vyrazit závodit.
„Počasí si s námi od pátku docela pohrávalo, v pátek večer to vypadalo na zimní pneu, protože silnice byly zasypané sněhem, při seznamovacích jízdách to vypadalo jako šotolinová rally, protože silničáři nešetřili kamínky a silnice byla doslova šotolina, nakonec jsme zvolili mokré pneu a to byla optimální volba. Do rally jsem vstupoval s tím že bych rád konečně bojoval o stupně vítězů, ale na druhou stranu jsem necítil žádný tlak a jelo se mi dobře. První RZ jsem vyhrál ve 2 WD a těšil jsem se na 2 RZ, bohužel v ní přišla malá chyba, která ovšem měla za následek obrovskou časovou ztrátu a bylo po závodě. Osudným se nám stal ostrůvek, který se objížděl u penzionu v Podkopné Lhotě. Málo se mi utrhnul zadek auta a zvolil jsem zatáčku projet ze široka. Jenže tato varianta byla špatná a nacházela se zde zasněžená příkopa, do které jsme zapadli. Děkuji fanouškům, kteří nás po několika minutách vytáhli a my jsme mohli závod dokončit,“ popsal Radek Jatel. Díky této jezdecké chybě se posádka Jatel – Plšková propadla z vedoucího místa ve třídě 6 i mezi dvoukolkami až na samotný chvost výsledkové listiny. Jelikož závod byl krátký, bylo po nadějích na slušný výsledek a smíšená dvojice si zbytek soutěže chtěla hlavně užít. „V dalším průběhu závodu jsem se snažil jet plynule, ale bez chyb, o nic nám již nešlo. Naše časy byly slušné a jsou pro mě dobru motivací snažit se zajistit rozpočet na nějaké závody v roce 2022. Závěrem bych rád poděkoval všem partnerům, kteří se podíleli na našem startu. Společnosti MEDIFEMMA, APEKON, TOMSPIZZA, TVD, MICHAL MOTL a ŠEVČÍK GROUP. Dále bych chtěl poděkovat fanouškům za skvělou atmosféru a týmu Sparrow racing za přípravu vozu a skvělé týmové zázemí,“ uvedl třiatřicetiletý jezdec.
Svoji premiéru na místě spolujezdce si odbyla Kateřina Plšková, proto jsme se zeptali, jak závod prožila nová spolujezdkyně. „V prvé řadě to byl naprosto úžasný zážitek, ale také i nová životní zkušenost, která mi umožnila zjistit zase něco víc o rally a lidech kolem. S Radkem jsme přípravu brali docela vážně i z toho důvodu, že to byl pro mě úplně první závod a netušila jsem co všechno mě čeká. Musela jsem se seznámit se všemi povinnostmi spolujezdce jako jsou např. orientace v itineráři, psaní a čtení rozpisu, počítání a měření času do ČK, absolvování školení apod. Sledovala jsem také spoustu onboard videí. Na poprvé jsem z jízdy byla trochu nervózní, protože při závodění pracují nervy více než obvykle. Jízda vyžaduje koncentraci, která ale nekončí průjezdem cíle RZ, jelikož je nutné sledovat časové limity i při přejezdech mezi RZ. Přesto jsem se po pár absolvovaných RZ dokázala bez větších problémů orientovat. Těšilo mě, že jsem měla tu možnost dělat Radkovi spolujezdce a neudělala žádné velké chyby a myslím, že oba jsme si atmosféru závodů náležitě užili,“ popsala svůj premiérový start Kateřina Plšková
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?