Na svůj osmý start v kariéře se při Mikuláš Rally ve Slušovicích postavil Radek Jatel. Společně se spolujezdkyní Kateřinou Plškovou usedli do vozu Peugeot 208 R2. V letošní sezoně to byl pro závodníka z Vysokého Pole třetí závod a první závod po havárii na Rally Plzeň. Radek s Kateřinou dostali přidělené startovní číslo 22 a mohli vyrazit závodit.
„Počasí si s námi od pátku docela pohrávalo, v pátek večer to vypadalo na zimní pneu, protože silnice byly zasypané sněhem, při seznamovacích jízdách to vypadalo jako šotolinová rally, protože silničáři nešetřili kamínky a silnice byla doslova šotolina, nakonec jsme zvolili mokré pneu a to byla optimální volba. Do rally jsem vstupoval s tím že bych rád konečně bojoval o stupně vítězů, ale na druhou stranu jsem necítil žádný tlak a jelo se mi dobře. První RZ jsem vyhrál ve 2 WD a těšil jsem se na 2 RZ, bohužel v ní přišla malá chyba, která ovšem měla za následek obrovskou časovou ztrátu a bylo po závodě. Osudným se nám stal ostrůvek, který se objížděl u penzionu v Podkopné Lhotě. Málo se mi utrhnul zadek auta a zvolil jsem zatáčku projet ze široka. Jenže tato varianta byla špatná a nacházela se zde zasněžená příkopa, do které jsme zapadli. Děkuji fanouškům, kteří nás po několika minutách vytáhli a my jsme mohli závod dokončit,“ popsal Radek Jatel. Díky této jezdecké chybě se posádka Jatel – Plšková propadla z vedoucího místa ve třídě 6 i mezi dvoukolkami až na samotný chvost výsledkové listiny. Jelikož závod byl krátký, bylo po nadějích na slušný výsledek a smíšená dvojice si zbytek soutěže chtěla hlavně užít. „V dalším průběhu závodu jsem se snažil jet plynule, ale bez chyb, o nic nám již nešlo. Naše časy byly slušné a jsou pro mě dobru motivací snažit se zajistit rozpočet na nějaké závody v roce 2022. Závěrem bych rád poděkoval všem partnerům, kteří se podíleli na našem startu. Společnosti MEDIFEMMA, APEKON, TOMSPIZZA, TVD, MICHAL MOTL a ŠEVČÍK GROUP. Dále bych chtěl poděkovat fanouškům za skvělou atmosféru a týmu Sparrow racing za přípravu vozu a skvělé týmové zázemí,“ uvedl třiatřicetiletý jezdec.
Svoji premiéru na místě spolujezdce si odbyla Kateřina Plšková, proto jsme se zeptali, jak závod prožila nová spolujezdkyně. „V prvé řadě to byl naprosto úžasný zážitek, ale také i nová životní zkušenost, která mi umožnila zjistit zase něco víc o rally a lidech kolem. S Radkem jsme přípravu brali docela vážně i z toho důvodu, že to byl pro mě úplně první závod a netušila jsem co všechno mě čeká. Musela jsem se seznámit se všemi povinnostmi spolujezdce jako jsou např. orientace v itineráři, psaní a čtení rozpisu, počítání a měření času do ČK, absolvování školení apod. Sledovala jsem také spoustu onboard videí. Na poprvé jsem z jízdy byla trochu nervózní, protože při závodění pracují nervy více než obvykle. Jízda vyžaduje koncentraci, která ale nekončí průjezdem cíle RZ, jelikož je nutné sledovat časové limity i při přejezdech mezi RZ. Přesto jsem se po pár absolvovaných RZ dokázala bez větších problémů orientovat. Těšilo mě, že jsem měla tu možnost dělat Radkovi spolujezdce a neudělala žádné velké chyby a myslím, že oba jsme si atmosféru závodů náležitě užili,“ popsala svůj premiérový start Kateřina Plšková
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.