Ještě než se ohlédneme za poslední zastávkou Rallysprint série, podívejme se, jak si vedl slušovický tým na závodě u našich sousedů. Na Rally Košice startovali v barvách Minařík Racing dvě posádky. René Dohnal s Romanem Švecem usedli do Peugeotu 208 Rally4 a s Renaultem Clio Sport závodila slovenská jezdkyně Paulína Poláčková se spolujezdcem Markem Podobníkem.
Jelikož hodnocení MČR bylo již rozhodnuté, vydal se René Dohnal místo startu na Rally Pačejov bojovat na Slovensko, kde byla posádka ve hře o titul mezi dvoukolkami jak slovenského šampionátu, tak Zóny Střední Evropy. Před startem soutěže René s Romanem absolvovali krátký test, kde se výborně naladili na závod. Do Košic se sjela silná konkurence, protože soutěž byla započítána hned do několika šampionátu, ale ani toho se kluci nezalekli. Již před startem závodu si René s Romanem zažádali o dvouminutový odstup na pomalejší posádku startující před nimi, ale ani to nestačilo. Hned na dvou RZ česká dvojice tu polskou dojela. „Závod jsme rozjeli ve velkém tempu. Na první RZ jsme sice měli v poslední zatáčce krizovku, ale ustáli jsme ji. Druhá erzeta se nám taky povedla a nerozhodilo nás, že jsme dojeli polského závodníka startující před námi. Následující měřené úseky se jely již za tmy. Rampa na našem Peugeotu nesvítila ideálně, špatně se odhadovaly brzdné body, ale i náročné úseky na rozbité trati jsme zvládli bez chyb. Bohužel na čtvrté RZ jsme opět dojeli poláka, který nás po chvíli pustil, ale ztratili jsme za ním dost času. Přesto jsme sobotní etapu vyhráli mezi dvoukolkami a byli blízko zisku titulu. Nedělní etapa probíhala v poklidu, mechanici museli jen vyměnit brzdové kotouče, které nevydržely dlouhé stání v cíli RZ Jahodné kvůli problému se zapisováním časů. Bohužel v poslední sekci odstoupili naši největší soupeři, bratři Švecové. Závěrečnou RZ jsme projeli, auto dovezli do cíle bez škrábanců a vyjeli jsme si slovenský titul ve dvoukolkách. Zároveň jsme zvítězili ve třídě CEZ3 v rámci Zóny Střední Evropy. Chtěl bych poděkovat týmu za skvěle připravený vůz po celou sezonu, sponzorům i rodině za podporu. Velký dík patří také Romanovi za perfektně odvedenou práci na každé soutěži,“ řekl René Dohnal. V absolutním pořadí Rally Košice posádka dojela na 11. příčce.
S Renaultem Clio Sport si premiéru v rally odbyla Paulína Poláčková. Sobotní etapu Rally Košice slovenská závodnice absolvovala v rámci demonstrační jízdy, která sloužila jako tak zvaná rally škola. V nedělní sekci posádka Poláčková – Podobník už nastoupila do regulérního závodu a byla hodnocena. Svůj první závod Paulína dokončila a v cíli se umístila na druhém místě ve třídě 7.
Minulý víkend se Slušovický tým přesunul do Vsetína a okolí, kde se jel poslední podnik jednodenních závodů. Na start se postavily dvě dvojice, které usedly do vozů z dílen Minařík Racing. Stejně jako na Barum rally, tak i ve Vsetíně Peugeot 208 Rally4 pilotoval Jaromír Tarabus, kterého tradičně navigoval Daniel Trunkát. Tarabus ukázal, že závodit nezapomněl a na posledním sprintu sezony zvítězil mezi dvoukolkami i ve třídě 5. V absolutním pořadí závodu se posádka umístila na velmi slušném 6. místě. „Samozřejmě jsme spokojeni s výsledkem. Začátek tady nebyl úplně výkonově ideální. Měli jsme rušivý problém v podobě uvolněného kablíku od interimu, který se mi míhal před očima a já díky ztrátě pozornosti trefil antikat. Naštěstí jsme neměli defekt, ale zničili jsme ráfek, takže po první erzetě jsme museli přezouvat. Druhá runda rychlostních zkoušek již byla bez problémů, výsledek je slušný, jsme spokojeni,“ uvedl v cíli Jaromír Tarabus.
Druhým vozem ze slušovického týmu byl Renault Clio Sport, do kterého se posadil tentokrát Pavel Řihák. Na sedadlo spolujezdce usedl František Andrys, kterého známe spíše z druhé sedačky závodního vozu. „Pavel je výborný jezdec. Role spolujezdce pro mne byla nová, musel jsem si zvyknout na Pavlovu razantní jízdu, ale myslím, že jsme si v autě sedli. Díky Pavlovi jsem poznal hranice Clia a závod jsme si společně užili,“ popsal spolujezdeckou zkušenost František Andrys. A jak celý závod dvou jezdců v autě viděl Pavel Řihák? „Můj spolujezdec nemohl a tak jsem si na vlastní zkušenost vyzkoušel, že navigátorů je nedostatek. Mluvil jsem s několika lidma a nikdo nemohl. Na doporučení Luby Minaříka jsem oslovil Františka Andryse a i když je to pilot, tak na nabídku kývnul. Chvíli jsme si na sebe zvykali, ale nakonec jsme si závod užili na jedničku. Renault Clio jede podstatně méně než Honda, ale lépe se řídí. Co se závodu týče, tak nás přibrzdila policejní kontrola, kterých bylo si myslím až moc. Odnesli jsme to pokutou za zahřívání pneu a hlavně šesti minutovým pozdním příjezdem do časovky. Na druhou stranu bych chtěl pochválit pořadatele, za relativně dobře zvládnuté situace při haváriích, kterých bylo hodně. Celkový dojem je dobrý, pěkně jsme se svezli, počasí vyšlo a výsledek pro nás nebyl až tak prvořadý,“ řekl Pavel Řihák. Posádka Řihák – Andrys dokončila Rally Vsetín na stříbrné pozici ve třídě 8 a absolutně dvojice obsadila 29. příčku v hodnocení Rallysprint série.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.