Rally Vyškov je první soutěží letošní sezóny Poháru 2+ v rámci Autoklub Rallysprint série, ve které posádka Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel nespatřila cíl a po jezdecké chybě v jejím úvodu byla nucena ze soutěže odstoupit.
Za ideálního slunného počasí se o uplynulé sobotě uskutečnil 29. ročník Rally Vyškov. Necelá stovka soutěžních posádek odstartovala do dvou okruhů se čtyřmi rychlostními zkouškami o celkové délce sedmdesáti převážně asfaltových kilometrů. Velmi vyrovnané bodové hodnocení v dosavadní celkové klasifikaci Poháru 2+ vedlo přední posádky k okamžitému nasazení vysokého tempa v boji o nejrychlejší časy v měřených úsecích.
V tomto duchu odstartoval do jednodenní soutěže také Vojtěch Štajf, který se stejně jako na předešlém podniku, spolehl ve Vyškově opět na osvědčenou techniku v podobě vozu ŠKODA Fabia R5 týmu Duck Racing. Hned první rychlostní zkouška potvrdila jeho vysoké nasazení s minimální časovou ztrátou na vedoucího jezdce. S cílem bojovat o nejvyšší příčku odstartovali Štajf s Rajnohou do druhého měřeného úseku, avšak po rychlém nájezdu do jedné ze zatáček se šotolinovým povrchem narazili pravou zadní částí vozu do betonové rampy. Po nárazu ještě rychlostní zkoušku dokončili, ale poškozené zavěšení zadního kola jejich Fabie R5 jim neumožnilo pokračovat a ze soutěže tak museli odstoupit.
„Samozřejmě je to velká škoda, ale stalo se. Já jsem startoval ve Vyškově úplně poprvé, což byl trochu hendikep oproti konkurenci. Přesto jsem ale v úvodu držel krok s Adamem Březíkem i Romanem Odložilíkem a cítil jsem u sebe ještě jistou rezervu v rychlosti. Proto jsme se rozhodl jít do většího rizika a zaútočit. Bohužel v šotolinové pasáži jsem najel do pravé zatáčky příliš rychle a následné přetočení nás katapultovalo pravou stranou do betonové rampy zdejšího zemědělského areálu,“ komentoval kritický okamžik nárazu Vojtěch Štajf a dodal: „Náraz na pravé zadní kolo byl citelný. Přesto jsme erzetu dokončili, ale po kontrole poškození zadní nápravy jsme se rozhodli účast v soutěži ukončit. Dnešním vítězstvím Romana Odložilíka jsou tak naše naděje na zisk letošního titulu v Poháru 2+ mnohem menší.“
Další bodem letošního sportovního programu Vojtěcha Štajfa bude zahraniční start na 33. ročníku Rallye Elba Storico, sedmém podniku FIA European Historic Rally Championship. Soutěž se koná v termínu 23. – 26. září 2021 na italském ostrově Elba a reprezentační posádka Štajf – Zelinka zde odstartuje s historickým vozem Opel Kadett C GT/E.
Více informací o týmu na: www.facebook.com/racing21rallyteam
Racing 21
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.