Racing21: Šance na vyškovské body pohasla v úvodu soutěže

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 16. září 2021 13:40
Sdílej:

Rally Vyškov je první soutěží letošní sezóny Poháru 2+ v rámci Autoklub Rallysprint série, ve které posádka Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel nespatřila cíl a po jezdecké chybě v jejím úvodu byla nucena ze soutěže odstoupit.     

Za ideálního slunného počasí se o uplynulé sobotě uskutečnil 29. ročník Rally Vyškov. Necelá stovka soutěžních posádek odstartovala do dvou okruhů se čtyřmi rychlostními zkouškami o celkové délce sedmdesáti převážně asfaltových kilometrů. Velmi vyrovnané bodové hodnocení v dosavadní celkové klasifikaci Poháru 2+ vedlo přední posádky k okamžitému nasazení vysokého tempa v boji o nejrychlejší časy v měřených úsecích.           

V tomto duchu odstartoval do jednodenní soutěže také Vojtěch Štajf, který se stejně jako na předešlém podniku, spolehl ve Vyškově opět na osvědčenou techniku v podobě vozu ŠKODA Fabia R5 týmu Duck Racing. Hned první rychlostní zkouška potvrdila jeho vysoké nasazení s minimální časovou ztrátou na vedoucího jezdce. S cílem bojovat o nejvyšší příčku odstartovali Štajf s Rajnohou do druhého měřeného úseku, avšak po rychlém nájezdu do jedné ze zatáček se šotolinovým povrchem narazili pravou zadní částí vozu do betonové rampy. Po nárazu ještě rychlostní zkoušku dokončili, ale poškozené zavěšení zadního kola jejich Fabie R5 jim neumožnilo pokračovat a ze soutěže tak museli odstoupit.         

„Samozřejmě je to velká škoda, ale stalo se. Já jsem startoval ve Vyškově úplně poprvé, což byl trochu hendikep oproti konkurenci. Přesto jsem ale v úvodu držel krok s Adamem Březíkem i Romanem Odložilíkem a cítil jsem u sebe ještě jistou rezervu v rychlosti. Proto jsme se rozhodl jít do většího rizika a zaútočit. Bohužel v šotolinové pasáži jsem najel do pravé zatáčky příliš rychle a následné přetočení nás katapultovalo pravou stranou do betonové rampy zdejšího zemědělského areálu,“ komentoval kritický okamžik nárazu Vojtěch Štajf a dodal: „Náraz na pravé zadní kolo byl citelný. Přesto jsme erzetu dokončili, ale po kontrole poškození zadní nápravy jsme se rozhodli účast v soutěži ukončit. Dnešním vítězstvím Romana Odložilíka jsou tak naše naděje na zisk letošního titulu v Poháru 2+ mnohem menší.“            

Další bodem letošního sportovního programu Vojtěcha Štajfa bude zahraniční start na 33. ročníku Rallye Elba Storico, sedmém podniku FIA European Historic Rally Championship. Soutěž se koná v termínu 23. – 26. září 2021 na italském ostrově Elba a reprezentační posádka Štajf – Zelinka zde odstartuje s historickým vozem Opel Kadett C GT/E.     

Více informací o týmu na: www.facebook.com/racing21rallyteam 

Racing 21

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.