Rally Vyškov je první soutěží letošní sezóny Poháru 2+ v rámci Autoklub Rallysprint série, ve které posádka Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel nespatřila cíl a po jezdecké chybě v jejím úvodu byla nucena ze soutěže odstoupit.
Za ideálního slunného počasí se o uplynulé sobotě uskutečnil 29. ročník Rally Vyškov. Necelá stovka soutěžních posádek odstartovala do dvou okruhů se čtyřmi rychlostními zkouškami o celkové délce sedmdesáti převážně asfaltových kilometrů. Velmi vyrovnané bodové hodnocení v dosavadní celkové klasifikaci Poháru 2+ vedlo přední posádky k okamžitému nasazení vysokého tempa v boji o nejrychlejší časy v měřených úsecích.
V tomto duchu odstartoval do jednodenní soutěže také Vojtěch Štajf, který se stejně jako na předešlém podniku, spolehl ve Vyškově opět na osvědčenou techniku v podobě vozu ŠKODA Fabia R5 týmu Duck Racing. Hned první rychlostní zkouška potvrdila jeho vysoké nasazení s minimální časovou ztrátou na vedoucího jezdce. S cílem bojovat o nejvyšší příčku odstartovali Štajf s Rajnohou do druhého měřeného úseku, avšak po rychlém nájezdu do jedné ze zatáček se šotolinovým povrchem narazili pravou zadní částí vozu do betonové rampy. Po nárazu ještě rychlostní zkoušku dokončili, ale poškozené zavěšení zadního kola jejich Fabie R5 jim neumožnilo pokračovat a ze soutěže tak museli odstoupit.
„Samozřejmě je to velká škoda, ale stalo se. Já jsem startoval ve Vyškově úplně poprvé, což byl trochu hendikep oproti konkurenci. Přesto jsem ale v úvodu držel krok s Adamem Březíkem i Romanem Odložilíkem a cítil jsem u sebe ještě jistou rezervu v rychlosti. Proto jsme se rozhodl jít do většího rizika a zaútočit. Bohužel v šotolinové pasáži jsem najel do pravé zatáčky příliš rychle a následné přetočení nás katapultovalo pravou stranou do betonové rampy zdejšího zemědělského areálu,“ komentoval kritický okamžik nárazu Vojtěch Štajf a dodal: „Náraz na pravé zadní kolo byl citelný. Přesto jsme erzetu dokončili, ale po kontrole poškození zadní nápravy jsme se rozhodli účast v soutěži ukončit. Dnešním vítězstvím Romana Odložilíka jsou tak naše naděje na zisk letošního titulu v Poháru 2+ mnohem menší.“
Další bodem letošního sportovního programu Vojtěcha Štajfa bude zahraniční start na 33. ročníku Rallye Elba Storico, sedmém podniku FIA European Historic Rally Championship. Soutěž se koná v termínu 23. – 26. září 2021 na italském ostrově Elba a reprezentační posádka Štajf – Zelinka zde odstartuje s historickým vozem Opel Kadett C GT/E.
Více informací o týmu na: www.facebook.com/racing21rallyteam
Racing 21
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?