Zatěžkávací zkoušku zažil během středečního dne sekretariát 50. ročníku Barum Czech Rally Zlín pod vedením dlouholeté vedoucí Marty Regnerové. Do elitní soutěže zařazené do seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a podniku SONAX Mistrovství České republiky v rally 2021 (MCR) se ohlásilo pořadatelům do středečního večera celkem 136 posádek z 21 států z původně 146 přihlášených.
Řada předních posádek se objevila již na středeční večerní autogramiádě v prostorách Obchodního a zábavního centra Zlaté jablko ve Zlíně, kam přišla pro podpisy více než tisícovka fanoušků rallysportu. K největším favoritům letošní jubilejní barumky patří osminásobný vítěz zlínské rally, obhájce loňského prvenství Jan Kopecký z České republiky, norský jezdec Andreas Mikkelsen (oba Škoda Fabia Rally2 Evo) nebo Jari Huttunen z Finska (Hyundai i20 R5).
Zlínským pořadatelům se omluvilo celkem deset posádek. Po dlouhých 28 letech bude ve startovním poli chybět posádka se startovním číslem 1. Vedoucí jezdec mistrovství Evropy Alexej Lukjaňuk z Ruska citelně poškodil vůz Citroën C3 Rally2 na testu před soutěží a na startu se neobjeví. Do Zlína nepřijel ani italský pilot Umberto Scandola (Hyundai i20 R5) ze zdravotních důvodů. Před startem rozbil vůz na testu Robert Adolf (Škoda Fabia Rally2 Evo), pořadatelům se omluvil rovněž Jaroslav Koltun z Polska (Ford Fiesta Rally2). „Jako první se prezentovala česká posádka se startovním číslem 126 Adam Kruťa, Jiří Haferník na voze Škoda Felicia. Všechny posádky postupně absolvovaly administrativní přejímku zásluhou systému v návaznosti na výdej itinerářů. Největší nápor byl v odpoledních hodinách po závěru testovacích zkoušek. V jednu chvíli jsme měli u formální přejímky i čtyři posádky," pověděla Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu Barum Czech Rally Zlín. Fanoušky rallysportu potěší skutečnost, že se objeví na startu 32 vozů kategorie Rally2 (R5).
Posádky zahájily ve čtvrtek dopoledne seznamovací jízdy na tratích rychlostních zkoušek. Jako první přišly na řadu rychlostní zkoušky Březová, Biskupice, Pindula, Hošťálková, Májová, Super RZ a kvalifikační test/shakedown v Malenovicích. V pátek jsou na programu úseky Halenkovice a Komárov. Padesátý ročník Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 27. srpna v 17 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, třídenní rally končí na cílové rampě na stejném místě v neděli 29. srpna krátce po sedmnácté hodině. Letošní ročník barumky měří celkem 785,68 km a obsahuje 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích v celkové délce 210,92 km. Předehrou k samotné rally bude kvalifikační erzeta, respektive shakedown v délce 4,07 km na úseku Malenovice - Salaš, který bude na programu v pátek dopoledne.
V seznamu přihlášených došlo k několika změnám a upřesněním na místě spolujezdců, ale i jezdce. U startovního čísla 17 je změna pilota, místo Romana Odložilíka se posadí za volant vozu Škoda Fabia Rally2 Evo Martin Koči ze Slovenska. U Ondřeje Bisahy (startovní číslo 23) došlo k upřesnění spolujezdce na Karla Voltnera. Věroslav Cvrček mění spolujezdce, místo Tomáše Prokoráta pojede Ondřej Šálek.
V rámci českého šampionátu se posadí vedle Libora Horáka na místě původně přihlášeného Ivana Fryče nově Jiří Bořek. Slovenského jezdce Filipa Šipoše bude místo Pavla Zalabáka navigovat Zdeněk Omelka. U startovního číslo 114 dochází je změně jezdce, za volant vozu Renault Clio Sport se nově posadí Slovák Ján Kundlák místo Luďka Blandy.
Pořadatelům se omluvily následující posádky:1 Alexej Lukjaňuk, Alexej Arnautov (RUS, Citroën C3 Rally2), Sainteloc Junior Team 11 Umberto Scandola, Guido D´Amore (ITA, Hyundai i20 R5), Hyundai Rally Team Italia 24 Robert Adolf, Petr Novák (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo), AR Racing 27 Jaroslav Koltun, Ireneusz Pleskot (POL, Ford Fiesta Rally2), Plon RT 38 Teemu Asunmaa, Topi Luhtinen (FIN, Škoda Fabia Rally2 Kit), Proracing Rally Team 40 Serhii Potiiko, Ivan Misnyn (LTU, Škoda Fabia Rally2 Kit), Proracing Rally Team 54 Amaury Molle, Yannick Roche (BEL/FRA, Ford Fiesta Rally4), Amaury Molle 85 Tomáš Václavík, Karel Voltner (CZE, Peugeot 208 R2), Tomáš Václavík 93 Lukáš Frána, Pavel Odvárka (CZE, Citroën DS3 R3T), Frátherm Rally Team 147 Martin Čagánek (CZE, Citroën DS3 R1), Martin ČagánekDalší informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.