Po domácí Rally Bohemia, kterou Filip Mareš s Radkem Buchou smolně dokončili po defektu několik RZ před cílem na čtvrtém místě, vyráží po loňské covidové pauze zpět do Zlína. V jeho okolí se totiž uskuteční jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín, která je tradičně součástí kalendáře Mistrovství Evropy.
Před dvěma lety zde po napínavém souboji do poslední RZ s Britem Chrisem Ingramem, slavil Filip svůj největší úspěch v podobě druhého místa absolutně, a především titulu Juniorského mistra Evropy. Ve Zlíně se i letos sejde řada špičkových posádek, soutěž samotná tak nabídne skvělé srovnání toho, jak na tom posádka LAURETA AUTO ŠKODA TEAMU je v soubojích s evropskou špičkou i účastníky mistrovství světa.
Na jezdce čeká v okolí Zlína a Otrokovic kombinace rychlých uskákaných lesních cest, lemovaných zrádnými příkopy či stromy a okresních cest různé kvality, o celkové délce 211 kilometrů. „Ostré kilometry" jsou rozděleny do 15 náročných rychlostních zkoušek.
Týmová Škoda Fabia Rally 2 Evo v tradičních modro – červených barvách Laureta Auto a Entry Engineering, servisovaná jenišovickým Rexteamem, odstartuje do závodu s číslem 10 na dveřích. O skutečnou startovní pozici se posádky ale poperou už v pátek ráno na kvalifikační zkoušce, aby si pak podle výsledků vybrali startovní pozici pro první etapu. Ta začne populární noční městskou rychlostní zkouškou v centru Zlína.
„Naším cílem pro závod je stabilní jízda bez chyb a snaha bojovat od prvních erzet s pravidelnými účastníky mistrovství Evropy. Jubilejní barumku si taky s Radkem chceme pořádně užít," nechal se před startem slyšet Filip Mareš. Těžkou sobotní etapu se dvěma téměř dvacetikilometrovými RZ Pindula a Hošťálková, doplní neméně náročná neděle. Ta skončí tradičně na cílové rampě na Zlínském náměstí Míru, v neděli odpoledne.
PR
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?