Po domácí Rally Bohemia, kterou Filip Mareš s Radkem Buchou smolně dokončili po defektu několik RZ před cílem na čtvrtém místě, vyráží po loňské covidové pauze zpět do Zlína. V jeho okolí se totiž uskuteční jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín, která je tradičně součástí kalendáře Mistrovství Evropy.
Před dvěma lety zde po napínavém souboji do poslední RZ s Britem Chrisem Ingramem, slavil Filip svůj největší úspěch v podobě druhého místa absolutně, a především titulu Juniorského mistra Evropy. Ve Zlíně se i letos sejde řada špičkových posádek, soutěž samotná tak nabídne skvělé srovnání toho, jak na tom posádka LAURETA AUTO ŠKODA TEAMU je v soubojích s evropskou špičkou i účastníky mistrovství světa.
Na jezdce čeká v okolí Zlína a Otrokovic kombinace rychlých uskákaných lesních cest, lemovaných zrádnými příkopy či stromy a okresních cest různé kvality, o celkové délce 211 kilometrů. „Ostré kilometry" jsou rozděleny do 15 náročných rychlostních zkoušek.
Týmová Škoda Fabia Rally 2 Evo v tradičních modro – červených barvách Laureta Auto a Entry Engineering, servisovaná jenišovickým Rexteamem, odstartuje do závodu s číslem 10 na dveřích. O skutečnou startovní pozici se posádky ale poperou už v pátek ráno na kvalifikační zkoušce, aby si pak podle výsledků vybrali startovní pozici pro první etapu. Ta začne populární noční městskou rychlostní zkouškou v centru Zlína.
„Naším cílem pro závod je stabilní jízda bez chyb a snaha bojovat od prvních erzet s pravidelnými účastníky mistrovství Evropy. Jubilejní barumku si taky s Radkem chceme pořádně užít," nechal se před startem slyšet Filip Mareš. Těžkou sobotní etapu se dvěma téměř dvacetikilometrovými RZ Pindula a Hošťálková, doplní neméně náročná neděle. Ta skončí tradičně na cílové rampě na Zlínském náměstí Míru, v neděli odpoledne.
PR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.