Po domácí Rally Bohemia, kterou Filip Mareš s Radkem Buchou smolně dokončili po defektu několik RZ před cílem na čtvrtém místě, vyráží po loňské covidové pauze zpět do Zlína. V jeho okolí se totiž uskuteční jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín, která je tradičně součástí kalendáře Mistrovství Evropy.
Před dvěma lety zde po napínavém souboji do poslední RZ s Britem Chrisem Ingramem, slavil Filip svůj největší úspěch v podobě druhého místa absolutně, a především titulu Juniorského mistra Evropy. Ve Zlíně se i letos sejde řada špičkových posádek, soutěž samotná tak nabídne skvělé srovnání toho, jak na tom posádka LAURETA AUTO ŠKODA TEAMU je v soubojích s evropskou špičkou i účastníky mistrovství světa.
Na jezdce čeká v okolí Zlína a Otrokovic kombinace rychlých uskákaných lesních cest, lemovaných zrádnými příkopy či stromy a okresních cest různé kvality, o celkové délce 211 kilometrů. „Ostré kilometry" jsou rozděleny do 15 náročných rychlostních zkoušek.
Týmová Škoda Fabia Rally 2 Evo v tradičních modro – červených barvách Laureta Auto a Entry Engineering, servisovaná jenišovickým Rexteamem, odstartuje do závodu s číslem 10 na dveřích. O skutečnou startovní pozici se posádky ale poperou už v pátek ráno na kvalifikační zkoušce, aby si pak podle výsledků vybrali startovní pozici pro první etapu. Ta začne populární noční městskou rychlostní zkouškou v centru Zlína.
„Naším cílem pro závod je stabilní jízda bez chyb a snaha bojovat od prvních erzet s pravidelnými účastníky mistrovství Evropy. Jubilejní barumku si taky s Radkem chceme pořádně užít," nechal se před startem slyšet Filip Mareš. Těžkou sobotní etapu se dvěma téměř dvacetikilometrovými RZ Pindula a Hošťálková, doplní neméně náročná neděle. Ta skončí tradičně na cílové rampě na Zlínském náměstí Míru, v neděli odpoledne.
PR
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!