Přípravy na 42. INVELT Rally Pačejov jsou v plném proudu. V těchto dnech byla schválena zvláštní ustanovení, nejdůležitější dokument rally. Po loňské úspěšné premiéře bude letošní ročník pačejovské soutěže opět součástí Mistrovství České republiky v rally. Nebudou chybět ani účastníci Mistrovství ČR v rally historických automobilů, kteří v letošním roce premiérově absolvují obě etapy rally.
Také Česká trofej v rally pravidelnosti se letos pojede oba dva dny, bude tak každý den započítáván samostatně. Po různých rošádách v kalendáři našla INVELT Rally Pačejov místo o prvním říjnovém víkendu, 1. - 3. října 2021. Tento termín je zřejmě magický, protože na něj byla přeložena světová Finská rally, evropská Fafe rally v Portugalsku, i několik národních soutěží u našich sousedů. Nechme se překvapit, kde se sejde největší konkurence.
Pořadatelé z AMK Pačejov se snažili opět oživit trať novými rychlostními zkouškami. Po loňském neúspěchu se bohužel nepodařilo prosadit další špičkovou RZ poblíž servisního areálu. V tradičních lokalitách na Strakonicku obyvatelé rally naštěstí fandí. Díky nim se podařilo do harmonogramu zařadit zcela nové, atraktivní pasáže, které nahradí rychlé úseky na širokém asfaltu.
Na pátek 1. října jsou na programu technické přejímky a testovací RZ shakedown. Doufejme, že bude moci proběhnout i tradiční předstartovní šou s ohňostrojem. V sobotu na posádky čeká osm rychlostních zkoušek v divácky oblíbeném formátu se dvěma servisními zastávkami na letišti v obci Pole. Nedělní etapa nabídne 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích. Délkou a náročností bude však obtížnější než první den. Vítězná posádka by se měla na cílové rampě objevit ve 14:30 hodin.
Tak malá organizace, jako je Automoto klub Pačejov, by nikdy nemohla uspořádat akci takového formátu nebýt plzeňské firmy INVELT a jejího majitele ing. Jiřího Jirovce. Hlavně díky němu se v Pačejově může uskutečnit „velká“ rally, a kdo ví, možná se po dvou letech na startu objeví zase nějaká světová hvězda…
Informace o přípravách 42. INVELT Rally Pačejov je možné sledovat na www.rallypacejov.cz.
PR, Miroslav Žitník
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.