Přípravy na 42. INVELT Rally Pačejov jsou v plném proudu. V těchto dnech byla schválena zvláštní ustanovení, nejdůležitější dokument rally. Po loňské úspěšné premiéře bude letošní ročník pačejovské soutěže opět součástí Mistrovství České republiky v rally. Nebudou chybět ani účastníci Mistrovství ČR v rally historických automobilů, kteří v letošním roce premiérově absolvují obě etapy rally.
Také Česká trofej v rally pravidelnosti se letos pojede oba dva dny, bude tak každý den započítáván samostatně. Po různých rošádách v kalendáři našla INVELT Rally Pačejov místo o prvním říjnovém víkendu, 1. - 3. října 2021. Tento termín je zřejmě magický, protože na něj byla přeložena světová Finská rally, evropská Fafe rally v Portugalsku, i několik národních soutěží u našich sousedů. Nechme se překvapit, kde se sejde největší konkurence.
Pořadatelé z AMK Pačejov se snažili opět oživit trať novými rychlostními zkouškami. Po loňském neúspěchu se bohužel nepodařilo prosadit další špičkovou RZ poblíž servisního areálu. V tradičních lokalitách na Strakonicku obyvatelé rally naštěstí fandí. Díky nim se podařilo do harmonogramu zařadit zcela nové, atraktivní pasáže, které nahradí rychlé úseky na širokém asfaltu.
Na pátek 1. října jsou na programu technické přejímky a testovací RZ shakedown. Doufejme, že bude moci proběhnout i tradiční předstartovní šou s ohňostrojem. V sobotu na posádky čeká osm rychlostních zkoušek v divácky oblíbeném formátu se dvěma servisními zastávkami na letišti v obci Pole. Nedělní etapa nabídne 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích. Délkou a náročností bude však obtížnější než první den. Vítězná posádka by se měla na cílové rampě objevit ve 14:30 hodin.
Tak malá organizace, jako je Automoto klub Pačejov, by nikdy nemohla uspořádat akci takového formátu nebýt plzeňské firmy INVELT a jejího majitele ing. Jiřího Jirovce. Hlavně díky němu se v Pačejově může uskutečnit „velká“ rally, a kdo ví, možná se po dvou letech na startu objeví zase nějaká světová hvězda…
Informace o přípravách 42. INVELT Rally Pačejov je možné sledovat na www.rallypacejov.cz.
PR, Miroslav Žitník
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.