Devět posádek Čermák a Hrachovec ADAM Cupu na startu Rallysprintu Fulnek – Odry, všechny i v cíli závodu. Taková je bilance čtvrtého klání pohárového kalendáře. Potřetí v sezóně se z vítězství radovali Jaroslav Petráš s Petrem Jindrou, čímž navýšili své vedení v průběžném hodnocení cupu.
Soutěžní posádky premiérově zavítaly na soutěž s centrem ve Fulneku, v jehož okolí pořadatelský tým připravil tři zkoušky ve dvou sekcích. Důležitou roli v tomto směru hrálo i partnerské město Odry. Dva testy se dotýkaly hranic města a zejména RZ Odry nabídla to nejlepší, co půjde v letošním seriálu sprintů najít. Celkem se mělo o pohárové body rozhodovat na necelé sedmdesátce ostrých kilometrů, po zrušení RZ6 kvůli havárii startovního čísla 1 se tento objem ponížil o více než dvanáct kilometrů. Na adresu pořadatelů je však nutné říci, že situaci na RZ6 nešlo řešit jiným způsobem, než zrušením rychlostní zkoušky pro zbytek startovního pole.
Hned po úvodním testu se pohárové pole rozdělilo do tří skupin. Na špičce se usadila trojice Jaroslav Petráš, Tomáš Arnošt a Jan Pilař, o další příčky se přetahovali Dominik Šulc, Jakub Jančík a Kryštof Zpěvák. Výrazně nebyla vzdálena ani zbylá trojice Michal Kolář, Filip Kohn a Dominik Jakeš, která se také do bojů o lepší příčky vmísila.
Petráš opanoval úvodní test, ale na dalších dvou už bral bonusové body Pilař. Po RZ2 to stačilo na posun na druhou příčku, v polovině soutěže ztrácel na lídry 2,5 sekundy. Třetí figuroval se ztrátou necelých deseti vteřin Arnošt. Šulc si třetím časem v RZ2 řekl o pozornost a do seskupení v Odrách přijížděl stále se šancemi na podium. Postupně zrychloval Zpěvák, na Odrách byl velmi blízko nejrychlejším a průběžně z toho byla pátá příčka před Jančíkem. Těsný souboj sváděli i Kolář s Kohnem (rozdíl 1,2 s), pohárovou klasifikaci uzavíral Jakeš.
V druhé sekci pohárové ADAMy nakonec odjely už jen dvě rychlostní zkoušky. A Petráš si na RZ Fulnek navýšil vedení. Pilař sice na Tošovicích opět kontroval, ale rozdíl 7,6 sekundy před posledními Odrami favorizovaly průběžného lídra závodu. Arnošt si třetím časem v RZ4 jistil třetí příčku, stejně tak třetím časem v RZ5 čtvrtý Šulc. Nic se neměnilo ani na páté příčce Zpěváka.
Kohn vstoupil do druhé sekce čtvrtým časem, který ho katapultoval před Jančíka i Koláře na šesté místo. A tyto průběžné výsledky nezměnil ani průjezd Tošovicemi, kde zajel pátý čas mladíček Jančík, jenž opanoval klasifikaci Poháru mládeže. Šest bodů si z Fulneku odvážel devátý Jakeš.
“Fulnecko-oderský závod opět nezklamal a nabídl dramatickou bitvu o prvenství, i o další příčky pohárové klasifikace. A to je pro mě vždy pozitivní znamení, že moje aktivita má nějaký smysl a naplnění. Navíc jsem rád, že všechny ADAMy dorazily zdárně až na cílovou rampu ve Fulneku. Prostředí historického náměstí nabídlo neopakovatelnou atmosféru," okomentoval průběh čtvrtého pohárového závodu promotér Zdeněk Pekárek.
Ohlasy z cíle Rallysprintu Fulnek – Odry:
Jaroslav Petráš: „Po tréninkových jízdách jsme tušili, že to bude těsný závod. Nám sedí hlavně technické RZ, kde se mění tempo, tady se padesát procent zatáček v ´cupovce´ jelo na plný plyn. Těch míst, kde bylo možné získat čas, moc nebylo. Snažili jsme se proto hlavně neudělat žádnou chybu, jelikož i malá ztráta by se těžko doháněla. Osobně mi nejvíc seděla RZ Fulnek, naopak Honza Pilař byl velmi silný na zbylých dvou úsecích. Pro odpolední sekci jsme se proto rozhodli druhý průjezd Fulnekem dát naplno a doufali jsme, že si uděláme náskok, který pak už udržíme až do konce. A to se povedlo. K tomu nám částečně pomohla i zrušená poslední RZ. Celkově musíme na soutěži pochválit krátké přejezdy mezi zkouškami a dobrou organizaci, takže oba dva dny byly mnohem méně stresové než obvykle a vyrovnané závody jsme si patřičně užili!“
Jan Pilař: „Před závodem jsem nepodcenil přípravu, začal jsem pravidelně běhat, prošel dostupné on-boardy, abych měl představu o soutěži. Díky velmi rychlému charakteru trati bylo jasné, že kdo párkrát vrkne nebo přibrzdí, tak ho to bude stát moře času. A bohužel to platilo i pro nás v obou průjezdech RZ Fulnek. Tato zkouška se jede hodně proti kopci, máme určitý váhový handicap, který slabý ADAM neskryje, do toho jsem jednou nechal vyšší kvalt. A ani poslední dva kilometry nebyly úplně podle představ. Ale jinak jsme měli tempo při závodě parádní. Škoda, že jsme nemohli zkusit ještě na Jardu zatlačit v poslední RZ Odry, která byla zrušena. Každopádně jsme s Jirkou šťastní, že jsme s Jardou a Petrem bojovali ve vteřinách, třikrát jsme je porazili v dílčích časech a domů si vezeme krásné stříbro.“
Tomáš Arnošt: „Fulnek nepatřil mezi oblíbené soutěže kvůli charakteristice tratí. V podstatě to bylo letiště s hromadou retardérů. Mám raději technické tratě, a tak jsem s velkými ambicemi do závodu nešel. Byla to pro mě spíš soutěž za trest. Proto naše třetí místo je krásné a jsem za něj rád. Nějaké chybičky se vždycky najdou, ale za mě jsem nevěděl, kde zrychlovat, a tak jsem si kontroloval umístění a jel na jistotu. Rád bych už Honzu a Járu porazil, časy už se k tomu přibližují. Určitě se o to pokusím už ve Vyškově, protože tam se mi naopak moc líbí.“
Dominik Šulc: „Náš cíl dojet a pokusit se alespoň částečně udržet se soupeři z první trojky jsme splnili. Jasně, kluci jsou stále o dost rychlejší, ale troufnu si říct, že se k nim pomalu přibližujeme. Tudíž jsme z Fulneku odjížděli maximálně spokojení. Každopádně jsem na mnoha místech cítil, že se dalo zrychlit. Tratě byly opravdu rychlé, pár úseků se jelo v omezovači a já se v těchto rychlostech zatím necítím úplně komfortně. Do budoucna jsme ale získali spoustu zkušeností a také jistoty.“
Kryštof Zpěvák: „Po havárii na Bohemi jsem se na prvních dvou testech trošku hledal. Bohužel na těchto tratích stačí jednou odstavit plyn a ztráta je dost výrazná. Navíc jsem celý závod bojoval s brzdami, kdy se jednou za čas propadl brzdový pedál, a tak jsem si nechával malou rezervu. To mi na dobrém pocitu, ani na výkonu moc nepřidalo. Celkově se mi Fulnek líbil, jen škoda zrušení poslední rychlostky, na tu jsem se opravdu těšil. Výkony kluků před námi si zaslouží obdiv, smekám před nimi. Teď se budeme snažit sehnat prostředky, abychom mohli startovat na naší domácí Barum rally.“
Filip Kohn: „Závody teď beru hlavně jako zkušenost. Spolupráce s Tomášem byla super a určitě spolu pojedeme i další podniky. Bohužel start do závodu ovlivnila chyba v RZ1, kdy jsem musel couvat. Kdyby tomu tak nebylo, čas by byl lepší a žila šance na pěkný výsledek. Chyby vždy zamrzí, ale to k závodům patří. Jinak se mi tratě líbily, rychlosti mi nijak nevadily. Proto už se těšíme na Vyškov, věřím, že se zase přiblížíme blíže k bedně.“
Jakub Jančík: „Popravdě jsem čekal, že výsledek bude lepší. Na první sekci jsem zvolil měkčí sadu pneumatik a to se s námi táhlo celý závod. Tento typ zkoušek mi vůbec nevadí, jenže tentokrát mi to nějak nesedlo, netrefoval jsem brzdné body apod. Myslím si, že za to částečně mohla moje absence na Rally Bohemia. Co bylo, to bylo. Nyní se soustředíme na Rally Vyškov. Budu se snažit eliminovat všechny chyby, které jsem na Fulneku nasekal a doufat v lepší výsledek. I přes nespokojenost to byly extrémně cenné kilometry a ty jsou nejdůležitější.“
Michal Kolář: „Fulnek byl pro nás nový. Tratě jsou hezké, i když místy opravdu hodně rychlé. Po prvních třech zkouškách jsem byl překvapený, že naše časy nejsou úplně špatné, navíc stále bylo kde zrychlit. Navíc ve vteřinkách byl před námi Kuba Jančík, za námi Filip Kohn, takže to slibovalo pro druhou sekci urputný boj. Jenže v RZ4 přišla menší chybka, přetočili jsme se v odbočení a něco málo ztratili. Škoda poslední zrušené rychlostky, ale závod jsme si užili. Parádně vyšlo tentokrát i počasí.“
Dominik Jakeš: „Jelikož netestuji a s kombinací pneumatik, kterou jsme nasadili, jsem předtím nikdy nejel, tak jsem v první sekci na pár místech nepodržel, chodil brzy na brzdy. S Honzou Mikulíkem, se kterým byla super spolupráce, jsme to v servisu probrali, druhou sekci jsem už víc věřil autu i pneumatikám. Bohužel rallysprint byl na nějaký zvrat moc krátký, ještě byla zrušena poslední RZ Odry. Zkoušky jinak byly rychlé, ale to mi vůbec nevadilo.“
Rallysprint Fulnek – Odry – ADAM Cup:
1. Petráš – Jindra Opel Adam Cup 33:31,32. Pilař – Kalkus Opel Adam Cup + 7,63. Arnošt – Kubů Opel Adam Cup + 22,64. Šulc – Picka Opel Adam Cup + 31,65. Zpěvák – Fuksa Opel Adam Cup + 42,46. Kohn – Střeska Opel Adam Cup + 49,87. Jančík – Jurčík Opel Adam Cup + 53,08. Kolář – Uhříček Opel Adam Cup + 1:06,29. Jakeš – Mikulík Opel Adam Cup + 1:19,8
Průběžné pořadí Čermák a Hrachovec ADAM Cup
(včetně bonusových bodů, po Rallysprintu Fulnek – Odry):
1. Petráš 111 (počet vyhraných RZ v sezoně 20), 2. Pilař 89 (4), 3. Arnošt 73 (1), 4. Šulc 63 (1), 5. Zpěvák 42 (2), 6.-8. Kolář, Jančík a Kohn 38, 9. Jakeš 20, 10. Hanuš 12, 11. Krotoszynski (PL) 0.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.