Rallysprint Fulnek – Odry, jako třetí závod Rallysprint série a Poháru 2+, se neúprosně přiblížil. Soutěž oficiálně zahájí slavnostní start v pátek 6. srpna v 17:30 na náměstí ve Fulneku, na silnicích Fulnecka a Oderska bude pokračovat v sobotu 7. srpna.
Pořadatelský tým vytipoval pro fanoušky několik diváckých míst na každé ze tří rychlostních zkoušek – Fulnek, Tošovice a Odry. Pojďme si některé z nich blíže představit.
Úvodní rychlostní zkouška sekce – RZ Fulnek nabídne první tip hned na náměstí ve Fulneku, kde diváci budou moci sledovat nejen start rychlostní zkoušky, ale i průjezd nedalekým vymezením. Další možností je odbočení za obcí Kletné ve směru na Pohoř a Odry. Po ostré pravé zatáčce absolvují soutěžní vozy technický průjezd blízkým parkovištěm. Poslední divácká příležitost bude v blízkosti cíle rychlostní zkoušky, kde se nachází široká levá vracečka po rychlém sjezdu.
RZ Tošovice je soutěžemi zatím zcela nepolíbená oblast. Rychlostka startuje v obci Tošovice, diváky zveme do levého odbočení od Fulneku – Jerlochovic. Další alternativou je průjezd obcí Vlkovice.
Největší sportovní kvalitu má nesporně RZ Odry. Na druhou stranu je nejhůře dostupná, do atraktivních pasáží pouze pěšky. Pokud se rozhodnete k návštěvě „Oderského Monte“, žádáme vás, abyste se na tato místa vydali v dostatečném předstihu před startem prvního vozu. Nejlépe dostupných místem pak bude pravé odbočení v Odrách a průjezd zastávky ve Veselí. Pěkným místem je i série dvou vraceček pod Veselím, s přístupem pěšky od cíle.
„RZ Fulnek byla využita už v minulých ročnících Valašky, její úvodní část pak i při loňském Kowax rallysprintu. Určitě se jedná o rychlejší test, obsahuje však i řadu krásných a jezdecky zajímavých míst. To samé lze napsat i na adresu Tošovic. Trať zkoušky vede po užší silnici, s větší porcí rychlých zatáček, které protnou retardéry. Tyto dva úseky asi nepatří k tomu nejlepšímu, co lze v regionu najít, ale při zajištění prvního ročníku samostatné soutěže jsme raději vybrali tuto variantu. Na tratích budeme postupně dále pracovat, před lety jsme ve stejném duchu postupovali i na Valašce. Každopádně věřím, že si jezdci i diváci užijí více než dvanáctikilometrový úsek Odry. Tento test je naopak česká soutěžácká špička a určitě prověří jezdecké umění, správnost rozpisu i souhru posádek,“ komentuje letošní podobu Rallysprintu Fulnek – Odry šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
Odkaz na diváckého průvodce
Další informace k soutěži najdete na oficiální stránce www.rally-sprint.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Rally Fulnek – Odry.
Rallysprint Fulnek – Odry 2021, tiskový servis
Tomáš Plachý
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.