Rallysprint Fulnek – Odry, jako třetí závod Rallysprint série a Poháru 2+, se neúprosně přiblížil. Soutěž oficiálně zahájí slavnostní start v pátek 6. srpna v 17:30 na náměstí ve Fulneku, na silnicích Fulnecka a Oderska bude pokračovat v sobotu 7. srpna.
Pořadatelský tým vytipoval pro fanoušky několik diváckých míst na každé ze tří rychlostních zkoušek – Fulnek, Tošovice a Odry. Pojďme si některé z nich blíže představit.
Úvodní rychlostní zkouška sekce – RZ Fulnek nabídne první tip hned na náměstí ve Fulneku, kde diváci budou moci sledovat nejen start rychlostní zkoušky, ale i průjezd nedalekým vymezením. Další možností je odbočení za obcí Kletné ve směru na Pohoř a Odry. Po ostré pravé zatáčce absolvují soutěžní vozy technický průjezd blízkým parkovištěm. Poslední divácká příležitost bude v blízkosti cíle rychlostní zkoušky, kde se nachází široká levá vracečka po rychlém sjezdu.
RZ Tošovice je soutěžemi zatím zcela nepolíbená oblast. Rychlostka startuje v obci Tošovice, diváky zveme do levého odbočení od Fulneku – Jerlochovic. Další alternativou je průjezd obcí Vlkovice.
Největší sportovní kvalitu má nesporně RZ Odry. Na druhou stranu je nejhůře dostupná, do atraktivních pasáží pouze pěšky. Pokud se rozhodnete k návštěvě „Oderského Monte“, žádáme vás, abyste se na tato místa vydali v dostatečném předstihu před startem prvního vozu. Nejlépe dostupných místem pak bude pravé odbočení v Odrách a průjezd zastávky ve Veselí. Pěkným místem je i série dvou vraceček pod Veselím, s přístupem pěšky od cíle.
„RZ Fulnek byla využita už v minulých ročnících Valašky, její úvodní část pak i při loňském Kowax rallysprintu. Určitě se jedná o rychlejší test, obsahuje však i řadu krásných a jezdecky zajímavých míst. To samé lze napsat i na adresu Tošovic. Trať zkoušky vede po užší silnici, s větší porcí rychlých zatáček, které protnou retardéry. Tyto dva úseky asi nepatří k tomu nejlepšímu, co lze v regionu najít, ale při zajištění prvního ročníku samostatné soutěže jsme raději vybrali tuto variantu. Na tratích budeme postupně dále pracovat, před lety jsme ve stejném duchu postupovali i na Valašce. Každopádně věřím, že si jezdci i diváci užijí více než dvanáctikilometrový úsek Odry. Tento test je naopak česká soutěžácká špička a určitě prověří jezdecké umění, správnost rozpisu i souhru posádek,“ komentuje letošní podobu Rallysprintu Fulnek – Odry šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
Odkaz na diváckého průvodce
Další informace k soutěži najdete na oficiální stránce www.rally-sprint.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Rally Fulnek – Odry.
Rallysprint Fulnek – Odry 2021, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.