Šampionát jednodenních závodů pokračuje ve dnech 6. – 7. srpna Rallysprintem Fulnek – Odry. K soutěži na severu Moravy se přihlásila více než sedmdesátka posádka, na které čeká šest rychlostních v okolí Fulneku a Oder.
Soutěž figuruje v kalendářích FIA CEZ Historic Rally, Autoklub Rallysprint Série, Autoklub České Trofeje v rally historických automobilů a Poháru 2+. Hlavní favority třetího klání šampionátů RSS a Poháru 2+ je potřeba hledat mezi jezdci se speciály Rally2. Těch se do závodu přihlásilo deset, konkurovat jim bude vůz Mini JCW WRC Tomáš Kůrky, Mitsubishi Proto Martina Semeráda či „evo devítka“ Pavla Ševčíka. Mezi „er pětkami“ si to o prvenství zřejmě rozdá nastupující mládí (Adam Březík) a zkušení harcovníci (Roman Odložilík, Vojtěch Štajf, Martin Vlček a Karel Trněný). Atraktivním závodním vozem pak bude Ford Sierra RS Cosworth Jiřího Navrátila.
V rámci Rallysprint Série nechybí mezi přihlášenými úřadující šampión Jan Dohnal (Renault Clio S1600). Do role jeho největších konkurentů musíme pasovat Davida Štefana, Egona Smékala, Martina Lehkého či Petra Zedníka. Sekundovat se jim budou snažit „mladé pušky“ – účastník ERC3 Junior Daniel Polášek, Petr Daniel či premiant za volantem „er dvojky“ David Ševčík.
Desítka dvojic bude soupeřit na Fulnecku a Odersku v rámci Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021. V seznamu přihlášených najdeme letos nejrychlejší Jaroslava Petráše, Jana Pilaře a Tomáše Arnošta.
V rámci České Trofeje HA je přihlášeno jedenáct dvojic, hlavními taháky jsou Lada VFTS Martina Černého či BMW 2002 TI Aleše Jirátka.
Slavnostní start závodu proběhne v pátek 6. srpna v 17:30 hodin na náměstí ve Fulneku. Na tratě rychlostních zkoušek pak posádky vyrazí ze servisu ve Fulneku v sobotu 7. srpna v 9 hodin. Závodit se bude ve dvou sekcích po třech rychlostních zkouškách, mezi nimi čeká na posádky kontrola přeskupení na náměstí v Odrách. První posádky očekáváme v cíli po 15. hodině.
Naše soutěž je podruhé v historii spojena s Trabant Rally Fulnek – Odry. Tuto akci odstartuje páteční výstava Trabant veteránů na Náměstí Komenského ve Fulneku, na sobotu je naplánována „Spanilá jízda“ mezi průjezdy soutěžních automobilů na RZ Fulnek. Více informací najdete na oficiálních stránkách soutěže.
Vrcholem doprovodných akcí na fulneckém náměstí, které pro vás připravilo MKC Fulnek, bude v sobotu 7. srpna od 17 hodin program společnosti Cirkus trochu jinak. Ti předvedou novocirkusovou inscenaci Cvičme v rytme, která je plná akrobacie, žonglování a tance. Od 19 hodin pak soutěžně-kulturní víkend ve Fulneku zakončí koncerty hudebních skupin Civilní obrana a populární slovenské kapely DESMOD.
Více informací k soutěži bude po začátku července zveřejněno na oficiální stránce www.rally-sprint.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Rally Fulnek – Odry.
Rallysprint Fulnek – Odry 2021, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.