Už loni se objevila v předběžném kalendáři českých sprintů Rally Fulnek. Nakonec její první ročník byl kvůli pandemii zorganizován jako KOWAX Rallysprint, společně s Valaškou. Proto až letos se dočkáme oficiální premiéry ve dnech 6. – 7. srpna 2021. Navíc pod novým oficiálním názvem Rallysprint Fulnek – Odry.
Za přípravami závodu stojí zkušený pořadatelský tým Valašské rally ValMez. Ten už dříve lokalitu Fulnecka a Oderska ke své soutěži využíval.„Protože se nám při Valašce podařilo obnovit další staronové úseky, umožnilo nám to vyčlenit RZ Odry a Fulnek do samostatného závodu. RZ Odry vždy patřila k tomu nejlepšímu, co české tratě nabízí, RZ Fulnek je sice rychlejšího charakteru, ale rovněž má svou kvalitu. K tomu letos přidáme jeden úsek v okolí Tošovic,“ naznačuje bývalý soutěžní jezdec a organizátor Jaromír Tomaštík.
Soutěž bude započítávána do šampionátů FIA CEZ Historic Rally, Autoklub Rallysprint Série, Autoklub České Trofeje v rally historických automobilů a do Poháru 2+. Více než desítku soutěžících slibuje i zařazení do Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021.
Předběžný harmonogram závodu počítá v pátek 6. srpna v 17:30 hodin se slavnostním startem na náměstí ve Fulneku. Do sobotního závodu pak posádky vyrazí ze servisu ve Fulneku v 9 hodin. Harmonogram čítá šest rychlostních zkoušek na třech úsecích, celkem necelých sedmdesát ostrých kilometrů. První posádky lze očekávat v cíli po 15. hodině.
„Pořadatelský tým se těší na novou výzvu, na nové prostředí Fulnecka a Oderska. Připravujeme kompaktní závod, do kterého zapojíme obě blízká města. Fulnek díky slavnostnímu startu a servisu, Odry kontrolou přeskupení po dopolední sekci. V obou městech, kde cítíme velkou podporu, pak soutěž zpestří zajímavý program. Věříme, že díky blízkosti Barumky soutěž využije k testování řada jezdců a fanoušci uvidí početné a kvalitní startovní pole. Rádi bychom přivítali na startu více než stovku posádek,“ doufá Jaromír Tomaštík.
Aktivity kolem významného závodu republikové úrovně s sebou přinesou dopravní omezení ve Fulneku i v Odrách. Jedním z těch zásadních bude od pátku do soboty uzavření Náměstí Komenského ve Fulneku a úprava autobusové dopravy. Prosíme už dopředu místní obyvatele o toleranci.
Za to se místní i fanoušci mohou v pátek a v sobotu těšit na zajímavé akce. Nejprve budou spojené s prvním ročníkem Trabant Rally Fulnek – Odry. Vše odstartuje páteční výstava Trabant veteránů na Náměstí Komenského ve Fulneku, na sobotu je naplánována „Spanilá jízda“ mezi průjezdy soutěžních automobilů na RZ Fulnek. Více informací přineseme v samostatné tiskové zprávě.
Vrcholem doprovodných akcí na fulneckém náměstí, které pro vás připravilo MKC Fulnek, bude v sobotu 7. srpna od 17 hodin program společnosti Cirkus trochu jinak. Ti předvedou novocirkusovou inscenaci Cvičme v rytme, která je plná akrobacie, žonglování a tance. Od 19 hodin pak soutěžně-kulturní víkend ve Fulneku zakončí koncerty hudebních skupin Civilní obrana a populární slovenské kapely DESMOD.
Více informací k soutěži bude po začátku července zveřejněno na oficiální stránce www.rally-sprint.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Rally Fulnek – Odry.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.