Třetí podnik Mistrovství České republiky bude už o tomto víkendu hostit jihomoravské město Hustopeče. Po loňské vynucené pauze, se ve známe vinařské oblasti bude konat již 16. ročník této divácky oblíbené soutěže. Na její start se postaví se startovním číslem 2 také průběžně druhá posádka šampionátu, Filip Mareš s Radkem Buchou.
„Rally Hustopeče patří k mým oblíbeným soutěžím a spolu s Radkem se už nemůžeme dočkat samotného startu. Velmi nás potěšilo, že se podaří soutěž uspořádat i za účasti diváků. Dočkali jsme se a kolem tratí i v servisní zóně, bude opět po delší době ta správná atmosféra. Budeme se snažit, abychom se naším výkonem, všem fanouškům za jejich trpělivé čekání, co nejvíce odměnili," říká odhodlaně mladoboleslavský jezdec, jenž v roce 2019 v Hustopečích zvítězil.
Po odložení českokrumlovské rally na pozdější podzimní termín, byla v kalendáři závodů po Rally Šumava několikatýdenní pauza. Tu posádka Laureta Auto Škoda Teamu využila ke startu v Rally Plzeň, kde otestovala svou formu před pokračováním „velkého mistráku". „Rally Plzeň byla lákavou možností, jak se udržet v závodním tempu, po vypadnutí Krumlova. Nabídla nové a zajímavé tratě, které v kombinaci s vrtkavým počasím zajistily ideální možnost k vyzkoušení všeho potřebného. Věříme, že Hustopeče nabídnou stálejší počasí, už kvůli divákům. Ale kdyby přeci jen počasí nevyšlo, Plzeň nám v tomto směru dala mnoho nových zkušeností, které určitě můžeme v budoucnu zúročit," hodnotí plzeňský start spolujezdec Radek Bucha a Filip jej doplňuje: „Trochu nás mrzel větší odstup na Václava Pecha s Petrem Uhlem. Na plzeňských tratích jsme tempu jejich WRC příliš nestačili. Jeli velmi dobře a oproti tomu náš výkon nebyl zcela bez chyb. Tomu se v Hustopečích musíme vyhnout."
Jedna důležitou novinku si Laureta Auto Škoda Teamu ale přeci jen pro své fanoušky připravil. Do Rally Hustopeče letos poprvé vyrazí s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo, v nejnovější specifikaci 2021. „Filip s Radkem dosud startovali s Fabii Rally2 evo v loňské specifikaci. Využili jsme dobrých vztahů mezi Entry Engineering a Škoda Motorsport a krátce před soutěží jsme do garáží Rexteamu dovezli vůz z limitované edice k oslavám 120 let motorsportu v automobilce Škoda. Věřím, že naší posádce přinese nejen štěstí, ale pomůže také ukrojit důležité vteřiny v bojích o vítězství," přeje si Pavel Paickr za Entry Engineering.
Rally Hustopeče startuje v pátek krátce po 17. hodině první etapou, čítající 4 rychlostní zkoušky. Společně se sobotními 6 RZ, v součtu vydají na více než 140 soutěžních kilometrů. Vítěz bude znám přesně po 24 hodinách závodu, neboť závěrečný ceremoniál je v plánu opět po 17. hodině. Laureta Auto Škoda Team zve všechny fanoušky rallysportu k tratím třetího podniku mistrovství ČR, do okolí Hustopečí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.