Třetí podnik Mistrovství České republiky bude už o tomto víkendu hostit jihomoravské město Hustopeče. Po loňské vynucené pauze, se ve známe vinařské oblasti bude konat již 16. ročník této divácky oblíbené soutěže. Na její start se postaví se startovním číslem 2 také průběžně druhá posádka šampionátu, Filip Mareš s Radkem Buchou.
„Rally Hustopeče patří k mým oblíbeným soutěžím a spolu s Radkem se už nemůžeme dočkat samotného startu. Velmi nás potěšilo, že se podaří soutěž uspořádat i za účasti diváků. Dočkali jsme se a kolem tratí i v servisní zóně, bude opět po delší době ta správná atmosféra. Budeme se snažit, abychom se naším výkonem, všem fanouškům za jejich trpělivé čekání, co nejvíce odměnili," říká odhodlaně mladoboleslavský jezdec, jenž v roce 2019 v Hustopečích zvítězil.
Po odložení českokrumlovské rally na pozdější podzimní termín, byla v kalendáři závodů po Rally Šumava několikatýdenní pauza. Tu posádka Laureta Auto Škoda Teamu využila ke startu v Rally Plzeň, kde otestovala svou formu před pokračováním „velkého mistráku". „Rally Plzeň byla lákavou možností, jak se udržet v závodním tempu, po vypadnutí Krumlova. Nabídla nové a zajímavé tratě, které v kombinaci s vrtkavým počasím zajistily ideální možnost k vyzkoušení všeho potřebného. Věříme, že Hustopeče nabídnou stálejší počasí, už kvůli divákům. Ale kdyby přeci jen počasí nevyšlo, Plzeň nám v tomto směru dala mnoho nových zkušeností, které určitě můžeme v budoucnu zúročit," hodnotí plzeňský start spolujezdec Radek Bucha a Filip jej doplňuje: „Trochu nás mrzel větší odstup na Václava Pecha s Petrem Uhlem. Na plzeňských tratích jsme tempu jejich WRC příliš nestačili. Jeli velmi dobře a oproti tomu náš výkon nebyl zcela bez chyb. Tomu se v Hustopečích musíme vyhnout."
Jedna důležitou novinku si Laureta Auto Škoda Teamu ale přeci jen pro své fanoušky připravil. Do Rally Hustopeče letos poprvé vyrazí s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo, v nejnovější specifikaci 2021. „Filip s Radkem dosud startovali s Fabii Rally2 evo v loňské specifikaci. Využili jsme dobrých vztahů mezi Entry Engineering a Škoda Motorsport a krátce před soutěží jsme do garáží Rexteamu dovezli vůz z limitované edice k oslavám 120 let motorsportu v automobilce Škoda. Věřím, že naší posádce přinese nejen štěstí, ale pomůže také ukrojit důležité vteřiny v bojích o vítězství," přeje si Pavel Paickr za Entry Engineering.
Rally Hustopeče startuje v pátek krátce po 17. hodině první etapou, čítající 4 rychlostní zkoušky. Společně se sobotními 6 RZ, v součtu vydají na více než 140 soutěžních kilometrů. Vítěz bude znám přesně po 24 hodinách závodu, neboť závěrečný ceremoniál je v plánu opět po 17. hodině. Laureta Auto Škoda Team zve všechny fanoušky rallysportu k tratím třetího podniku mistrovství ČR, do okolí Hustopečí.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.