Pevnou součástí barumky je v posledních letech neodmyslitelně Star Rally Historic. Letos čeká tuto oblíbenou rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, při třináctém ročníku velká premiéra. Pojede se tři dny od pátku do neděle a soutěž se vrací s umístěním centra zpět do krajského města Zlína. Diváci se mohou těšit opět na demonstrační jízdu Rally Legend.
Barum Czech Rally Zlín po loňském přeložení z důvodu pandemie koronaviru čeká na sklonku srpna v termínu 27. – 29. srpna 2021 jubilejní 50. ročník. Pořadatelé z Auto klubu Barum Zlín v AČR připravují při letošních „stárech“ řadu doprovodných akcí, které připomenou kulaté narozeniny proslulé evropské soutěže. „Rádi bychom přilákali jezdce, kteří psali historii barumky a zapsali se silně do povědomí všech fanoušků. Plánujeme uspořádat besedy s jezdci nebo autogramiády v Obchodním a zábavním centru Zlaté Jablko. Star Rally Historic je významnou součástí historie Barum rally a věříme, že letošní startovní pole nabídne řadu skvostů nejen ve vozovém parku, ale i řadu známých jmen v seznamu přihlášených posádek,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Star Rally Historic.
Zápolení historiků proběhne poprvé ve třech dnech a posádky se objeví na všech rychlostních zkouškách podobně jako soudobé vozy. Slavnostní start se uskuteční v pátek 27. srpna v 15 hodin před zlínskou radnicí a v devatenáct hodin zaburácí motory na populární městské speciálce v ulicích Zlína. V sobotu jsou na programu čtyři úseky rychlostních zkoušek a historici pojedou vždy mezi průjezdy soudobých vozů. Soutěž poté vyvrcholí v neděli 29. srpna pěti rychlostními zkouškami na třech úsecích, kdy je na samotný závěr připraven náročný pětadvacetikilometrový test. Na cílové rampě se objeví první vůz v 19:30 hodin. Demonstrační jízda Rally Legend dojede do cíle již v sobotním večeru, kdy měří 213 km a obsahuje 5 rychlostních zkoušek v celkové délce 68 km. 13. Star Rally Historic 2021 měří 528 km a obsahuje 10 rychlostních zkoušek v celkové délce 142 km.
Zlínští pořadatelé pevně věří, že se soutěž uskuteční tak, jak ji známe včetně bohatého doprovodného programu pro fanoušky, kteří si budou moci užít poslední prázdninový víkend naplno okořeněný vůní spáleného benzínu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.