Pevnou součástí barumky je v posledních letech neodmyslitelně Star Rally Historic. Letos čeká tuto oblíbenou rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, při třináctém ročníku velká premiéra. Pojede se tři dny od pátku do neděle a soutěž se vrací s umístěním centra zpět do krajského města Zlína. Diváci se mohou těšit opět na demonstrační jízdu Rally Legend.
Barum Czech Rally Zlín po loňském přeložení z důvodu pandemie koronaviru čeká na sklonku srpna v termínu 27. – 29. srpna 2021 jubilejní 50. ročník. Pořadatelé z Auto klubu Barum Zlín v AČR připravují při letošních „stárech“ řadu doprovodných akcí, které připomenou kulaté narozeniny proslulé evropské soutěže. „Rádi bychom přilákali jezdce, kteří psali historii barumky a zapsali se silně do povědomí všech fanoušků. Plánujeme uspořádat besedy s jezdci nebo autogramiády v Obchodním a zábavním centru Zlaté Jablko. Star Rally Historic je významnou součástí historie Barum rally a věříme, že letošní startovní pole nabídne řadu skvostů nejen ve vozovém parku, ale i řadu známých jmen v seznamu přihlášených posádek,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Star Rally Historic.
Zápolení historiků proběhne poprvé ve třech dnech a posádky se objeví na všech rychlostních zkouškách podobně jako soudobé vozy. Slavnostní start se uskuteční v pátek 27. srpna v 15 hodin před zlínskou radnicí a v devatenáct hodin zaburácí motory na populární městské speciálce v ulicích Zlína. V sobotu jsou na programu čtyři úseky rychlostních zkoušek a historici pojedou vždy mezi průjezdy soudobých vozů. Soutěž poté vyvrcholí v neděli 29. srpna pěti rychlostními zkouškami na třech úsecích, kdy je na samotný závěr připraven náročný pětadvacetikilometrový test. Na cílové rampě se objeví první vůz v 19:30 hodin. Demonstrační jízda Rally Legend dojede do cíle již v sobotním večeru, kdy měří 213 km a obsahuje 5 rychlostních zkoušek v celkové délce 68 km. 13. Star Rally Historic 2021 měří 528 km a obsahuje 10 rychlostních zkoušek v celkové délce 142 km.
Zlínští pořadatelé pevně věří, že se soutěž uskuteční tak, jak ji známe včetně bohatého doprovodného programu pro fanoušky, kteří si budou moci užít poslední prázdninový víkend naplno okořeněný vůní spáleného benzínu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.