Pevnou součástí barumky je v posledních letech neodmyslitelně Star Rally Historic. Letos čeká tuto oblíbenou rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, při třináctém ročníku velká premiéra. Pojede se tři dny od pátku do neděle a soutěž se vrací s umístěním centra zpět do krajského města Zlína. Diváci se mohou těšit opět na demonstrační jízdu Rally Legend.
Barum Czech Rally Zlín po loňském přeložení z důvodu pandemie koronaviru čeká na sklonku srpna v termínu 27. – 29. srpna 2021 jubilejní 50. ročník. Pořadatelé z Auto klubu Barum Zlín v AČR připravují při letošních „stárech“ řadu doprovodných akcí, které připomenou kulaté narozeniny proslulé evropské soutěže. „Rádi bychom přilákali jezdce, kteří psali historii barumky a zapsali se silně do povědomí všech fanoušků. Plánujeme uspořádat besedy s jezdci nebo autogramiády v Obchodním a zábavním centru Zlaté Jablko. Star Rally Historic je významnou součástí historie Barum rally a věříme, že letošní startovní pole nabídne řadu skvostů nejen ve vozovém parku, ale i řadu známých jmen v seznamu přihlášených posádek,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Star Rally Historic.
Zápolení historiků proběhne poprvé ve třech dnech a posádky se objeví na všech rychlostních zkouškách podobně jako soudobé vozy. Slavnostní start se uskuteční v pátek 27. srpna v 15 hodin před zlínskou radnicí a v devatenáct hodin zaburácí motory na populární městské speciálce v ulicích Zlína. V sobotu jsou na programu čtyři úseky rychlostních zkoušek a historici pojedou vždy mezi průjezdy soudobých vozů. Soutěž poté vyvrcholí v neděli 29. srpna pěti rychlostními zkouškami na třech úsecích, kdy je na samotný závěr připraven náročný pětadvacetikilometrový test. Na cílové rampě se objeví první vůz v 19:30 hodin. Demonstrační jízda Rally Legend dojede do cíle již v sobotním večeru, kdy měří 213 km a obsahuje 5 rychlostních zkoušek v celkové délce 68 km. 13. Star Rally Historic 2021 měří 528 km a obsahuje 10 rychlostních zkoušek v celkové délce 142 km.
Zlínští pořadatelé pevně věří, že se soutěž uskuteční tak, jak ji známe včetně bohatého doprovodného programu pro fanoušky, kteří si budou moci užít poslední prázdninový víkend naplno okořeněný vůní spáleného benzínu.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.