Trápil ho postcovidový syndrom, rušil účast na soutěžích. Nyní je Eric Cais v pořádku, o víkendu absolvoval v Itálii Camunia Rally. „Konečně jsem byl zase v závodním režimu. Kdyby nás nezastavil technický problém, mohli jsme bojovat o vítězství,“ popisoval talentovaný pilot rallye, kterého od pátku čeká další výzva – tradiční Rallysprint Kopná. Poté se bude Cais připravovat na evropský šampionát, který začne v červnu v Polsku.
Potíže s Covid-19 ho zaskočily, v takové míře je nečekal. Vir se Eriku Caisovi usadil na srdci, neustále kašlal a v jednu chvíli nemohl vyjít ani schody. Poslední prohlídka u doktorů prokázala zásadní zlepšení. „Zánět na srdci už nemám, zdravotní stav by se měl vracet do normálu. Nikdo ale nezaručí, že by se problémy neměly vrátit třeba za několik měsíců,“ dodal člen Orsák Rallysport týmu. Vyšetření také prokázalo určitý pokles fyzičky.
„Stále na tom nejsem jako třeba v minulém roce. A jít do plného tréninku by bylo rizikem. Nevím, co by se mohlo stát. Třeba běhat stále moc nemohu, proto se budeme zaměřovat hodně na regeneraci,“ říká bývalý závodník na horských kolech, který se dostal do továrního týmu. Nejpozitivnější je však skutečnost, že už se za volantem cítí komfortně a nevadí mu dlouhé přejezdy. Však také rychlost ukázal o víkendu v Itálii. Na Camunia Rally u města Breno zajel v první rychlostní zkoušce třetí nejrychlejší čas, v té další byl dokonce druhý.
„Bylo to skvěle rozjeté, chtěl jsem v následujícím dnu zatlačit na vítězství. Jenže nakonec jsme museli odstoupit. Vše zhatila chyba jednoho konkrétního materiálu. Mrzelo mě to,“ tvrdil pilot závodního Fordu Fiesta Rally2. Nyní už se Cias orientuje na další soutěž, cílem je uspět na Rallysprintu Kopná. „To je pro mě domácí závod. Já a několik místních pilotů jdeme do toho s tím, že chceme vyhrát. Letos je startovní listina atraktivní, bude to obrovský souboj. Chci rozhodně uspět,“ dodal Cais, které čeká v červnu start prioritního evropského šampionátu v Polsku.
Pomohl jezdci k bedně?
„Po Kopné se chci zaměřit na šotolinu. Kdybychom ještě odjeli na nezpevněném povrchu jinou rallye před Polskem, bylo by to ideální,“ tvrdil Cais, který si jeden z tréninků zpestřil. Do závodního fordu pozval Filipa Salače, jezdce na motocyklu z Moto 3. „Bylo to právě před závodem, ve kterém vybojoval druhé místo. Pochvaloval si to. Prý jedna jízda v R5 a už má bednu. Filip je milovník aut a ten test jsme si užili,“ popisoval talentovaný pilot rallye, kterému Salač nabídl jízdu na motorce. „Konkrétně na motardu. Říkal jsem, že se můžeme domluvit, ale raději až po sezoně,“ dodal s úsměvem.
PR
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.