Trápil ho postcovidový syndrom, rušil účast na soutěžích. Nyní je Eric Cais v pořádku, o víkendu absolvoval v Itálii Camunia Rally. „Konečně jsem byl zase v závodním režimu. Kdyby nás nezastavil technický problém, mohli jsme bojovat o vítězství,“ popisoval talentovaný pilot rallye, kterého od pátku čeká další výzva – tradiční Rallysprint Kopná. Poté se bude Cais připravovat na evropský šampionát, který začne v červnu v Polsku.
Potíže s Covid-19 ho zaskočily, v takové míře je nečekal. Vir se Eriku Caisovi usadil na srdci, neustále kašlal a v jednu chvíli nemohl vyjít ani schody. Poslední prohlídka u doktorů prokázala zásadní zlepšení. „Zánět na srdci už nemám, zdravotní stav by se měl vracet do normálu. Nikdo ale nezaručí, že by se problémy neměly vrátit třeba za několik měsíců,“ dodal člen Orsák Rallysport týmu. Vyšetření také prokázalo určitý pokles fyzičky.
„Stále na tom nejsem jako třeba v minulém roce. A jít do plného tréninku by bylo rizikem. Nevím, co by se mohlo stát. Třeba běhat stále moc nemohu, proto se budeme zaměřovat hodně na regeneraci,“ říká bývalý závodník na horských kolech, který se dostal do továrního týmu. Nejpozitivnější je však skutečnost, že už se za volantem cítí komfortně a nevadí mu dlouhé přejezdy. Však také rychlost ukázal o víkendu v Itálii. Na Camunia Rally u města Breno zajel v první rychlostní zkoušce třetí nejrychlejší čas, v té další byl dokonce druhý.
„Bylo to skvěle rozjeté, chtěl jsem v následujícím dnu zatlačit na vítězství. Jenže nakonec jsme museli odstoupit. Vše zhatila chyba jednoho konkrétního materiálu. Mrzelo mě to,“ tvrdil pilot závodního Fordu Fiesta Rally2. Nyní už se Cias orientuje na další soutěž, cílem je uspět na Rallysprintu Kopná. „To je pro mě domácí závod. Já a několik místních pilotů jdeme do toho s tím, že chceme vyhrát. Letos je startovní listina atraktivní, bude to obrovský souboj. Chci rozhodně uspět,“ dodal Cais, které čeká v červnu start prioritního evropského šampionátu v Polsku.
Pomohl jezdci k bedně?
„Po Kopné se chci zaměřit na šotolinu. Kdybychom ještě odjeli na nezpevněném povrchu jinou rallye před Polskem, bylo by to ideální,“ tvrdil Cais, který si jeden z tréninků zpestřil. Do závodního fordu pozval Filipa Salače, jezdce na motocyklu z Moto 3. „Bylo to právě před závodem, ve kterém vybojoval druhé místo. Pochvaloval si to. Prý jedna jízda v R5 a už má bednu. Filip je milovník aut a ten test jsme si užili,“ popisoval talentovaný pilot rallye, kterému Salač nabídl jízdu na motorce. „Konkrétně na motardu. Říkal jsem, že se můžeme domluvit, ale raději až po sezoně,“ dodal s úsměvem.
PR
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.