Trápil ho postcovidový syndrom, rušil účast na soutěžích. Nyní je Eric Cais v pořádku, o víkendu absolvoval v Itálii Camunia Rally. „Konečně jsem byl zase v závodním režimu. Kdyby nás nezastavil technický problém, mohli jsme bojovat o vítězství,“ popisoval talentovaný pilot rallye, kterého od pátku čeká další výzva – tradiční Rallysprint Kopná. Poté se bude Cais připravovat na evropský šampionát, který začne v červnu v Polsku.
Potíže s Covid-19 ho zaskočily, v takové míře je nečekal. Vir se Eriku Caisovi usadil na srdci, neustále kašlal a v jednu chvíli nemohl vyjít ani schody. Poslední prohlídka u doktorů prokázala zásadní zlepšení. „Zánět na srdci už nemám, zdravotní stav by se měl vracet do normálu. Nikdo ale nezaručí, že by se problémy neměly vrátit třeba za několik měsíců,“ dodal člen Orsák Rallysport týmu. Vyšetření také prokázalo určitý pokles fyzičky.
„Stále na tom nejsem jako třeba v minulém roce. A jít do plného tréninku by bylo rizikem. Nevím, co by se mohlo stát. Třeba běhat stále moc nemohu, proto se budeme zaměřovat hodně na regeneraci,“ říká bývalý závodník na horských kolech, který se dostal do továrního týmu. Nejpozitivnější je však skutečnost, že už se za volantem cítí komfortně a nevadí mu dlouhé přejezdy. Však také rychlost ukázal o víkendu v Itálii. Na Camunia Rally u města Breno zajel v první rychlostní zkoušce třetí nejrychlejší čas, v té další byl dokonce druhý.
„Bylo to skvěle rozjeté, chtěl jsem v následujícím dnu zatlačit na vítězství. Jenže nakonec jsme museli odstoupit. Vše zhatila chyba jednoho konkrétního materiálu. Mrzelo mě to,“ tvrdil pilot závodního Fordu Fiesta Rally2. Nyní už se Cias orientuje na další soutěž, cílem je uspět na Rallysprintu Kopná. „To je pro mě domácí závod. Já a několik místních pilotů jdeme do toho s tím, že chceme vyhrát. Letos je startovní listina atraktivní, bude to obrovský souboj. Chci rozhodně uspět,“ dodal Cais, které čeká v červnu start prioritního evropského šampionátu v Polsku.
Pomohl jezdci k bedně?
„Po Kopné se chci zaměřit na šotolinu. Kdybychom ještě odjeli na nezpevněném povrchu jinou rallye před Polskem, bylo by to ideální,“ tvrdil Cais, který si jeden z tréninků zpestřil. Do závodního fordu pozval Filipa Salače, jezdce na motocyklu z Moto 3. „Bylo to právě před závodem, ve kterém vybojoval druhé místo. Pochvaloval si to. Prý jedna jízda v R5 a už má bednu. Filip je milovník aut a ten test jsme si užili,“ popisoval talentovaný pilot rallye, kterému Salač nabídl jízdu na motorce. „Konkrétně na motardu. Říkal jsem, že se můžeme domluvit, ale raději až po sezoně,“ dodal s úsměvem.
PR
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.