Trápil ho postcovidový syndrom, rušil účast na soutěžích. Nyní je Eric Cais v pořádku, o víkendu absolvoval v Itálii Camunia Rally. „Konečně jsem byl zase v závodním režimu. Kdyby nás nezastavil technický problém, mohli jsme bojovat o vítězství,“ popisoval talentovaný pilot rallye, kterého od pátku čeká další výzva – tradiční Rallysprint Kopná. Poté se bude Cais připravovat na evropský šampionát, který začne v červnu v Polsku.
Potíže s Covid-19 ho zaskočily, v takové míře je nečekal. Vir se Eriku Caisovi usadil na srdci, neustále kašlal a v jednu chvíli nemohl vyjít ani schody. Poslední prohlídka u doktorů prokázala zásadní zlepšení. „Zánět na srdci už nemám, zdravotní stav by se měl vracet do normálu. Nikdo ale nezaručí, že by se problémy neměly vrátit třeba za několik měsíců,“ dodal člen Orsák Rallysport týmu. Vyšetření také prokázalo určitý pokles fyzičky.
„Stále na tom nejsem jako třeba v minulém roce. A jít do plného tréninku by bylo rizikem. Nevím, co by se mohlo stát. Třeba běhat stále moc nemohu, proto se budeme zaměřovat hodně na regeneraci,“ říká bývalý závodník na horských kolech, který se dostal do továrního týmu. Nejpozitivnější je však skutečnost, že už se za volantem cítí komfortně a nevadí mu dlouhé přejezdy. Však také rychlost ukázal o víkendu v Itálii. Na Camunia Rally u města Breno zajel v první rychlostní zkoušce třetí nejrychlejší čas, v té další byl dokonce druhý.
„Bylo to skvěle rozjeté, chtěl jsem v následujícím dnu zatlačit na vítězství. Jenže nakonec jsme museli odstoupit. Vše zhatila chyba jednoho konkrétního materiálu. Mrzelo mě to,“ tvrdil pilot závodního Fordu Fiesta Rally2. Nyní už se Cias orientuje na další soutěž, cílem je uspět na Rallysprintu Kopná. „To je pro mě domácí závod. Já a několik místních pilotů jdeme do toho s tím, že chceme vyhrát. Letos je startovní listina atraktivní, bude to obrovský souboj. Chci rozhodně uspět,“ dodal Cais, které čeká v červnu start prioritního evropského šampionátu v Polsku.
Pomohl jezdci k bedně?
„Po Kopné se chci zaměřit na šotolinu. Kdybychom ještě odjeli na nezpevněném povrchu jinou rallye před Polskem, bylo by to ideální,“ tvrdil Cais, který si jeden z tréninků zpestřil. Do závodního fordu pozval Filipa Salače, jezdce na motocyklu z Moto 3. „Bylo to právě před závodem, ve kterém vybojoval druhé místo. Pochvaloval si to. Prý jedna jízda v R5 a už má bednu. Filip je milovník aut a ten test jsme si užili,“ popisoval talentovaný pilot rallye, kterému Salač nabídl jízdu na motorce. „Konkrétně na motardu. Říkal jsem, že se můžeme domluvit, ale raději až po sezoně,“ dodal s úsměvem.
PR
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).