Premiérový start týmu Racing21 v rámci 29. Historic Vltava Rallye zakončila posádka Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka na voze Opel Kadett C GT/E pátým místem absolutního pořadí a tím také pódiovým umístěním v několika hodnoceních šampionátů, kategorie i třídy.
O uplynulém víkendu se v okolí Klatov konala úvodní soutěž MČR historických automobilů Historic Vltava Rallye, která byla zároveň druhým podnikem seriálu FIA Historic Rally Championship 2021. Úplně poprvé v něm startovala posádka týmu Racing21 Štajf – Zelinka na voze Opel Kadett C GT/E 16V automobilového závodníka Ctirada Hájka. Proměnlivé počasí přineslo na 12 rychlostních zkouškách o celkové délce 135 kilometrů ve dvou dnech velmi atraktivní souboje téměř půl druhé stovky startujících posádek.
Hned v pátečním úvodu soutěže se Vojtěch Štajf potýkal se sníženým výkonem svého vozu vlivem prasklých svodů výfukového potrubí na jeho motoru. Přesto však stále držel 9. příčku celkového pořadí a v jednom měřeném úseku dokázal dokonce zajet čas mezi pěticí nejrychlejších. To vše ještě před servisní přestávkou, během které byla na jeho soutěžním voze závada odstraněna. Páteční výsledky poznamenaly sice proměnné povětrnostní podmínky na trati, ale přesto dokázali Štajf se Zelinkou zlepšit na konci první etapy svoji pozici a postoupit na celkově 8. místo. „Úvod soutěže jsme měli trochu dramatický, protože jsme nevěděli rozsah poškození motoru, zejména nás znervózňovala změna jeho zvukového projevu. Po rychlé kontrole jsme se tak rozhodli pokračovat a dojet do servisu. Během pátku jsme si zkusili snad všechny typy tratí v různém počasí, ale podařila se nám hlavně volba mokrých pneumatik Pirelli. V porovnání s moderními vozy je tenhle styl řízení auta zcela odlišný, ale zvykal jsem si poměrně rychle. Navíc navigátorské zkušenosti Vládi Zelinky byly v této soutěži velkým plusem,“ hodnotil první etapu jezdec Vojtěch Štajf.
V sobotu bylo na programu sedm rychlostních zkoušek, ve kterých Štajf se Zelinkou začali postupně zrychlovat a projevilo se to mimo jiné celkovým čtvrtým časem, dosaženým v deváté rychlostní zkoušce. Ještě předtím však Štajf bohužel ztratil cenné sekundy na předešlé rychlostní zkoušce poté, co diváci těsně před jeho průjezdem vytlačili z příkopu zpět na trať vůz jednoho ze soupeřů. Závěr soutěže však byl ve stylu ukázkové stíhací jízdy, kdy Štajf se Zelinkou zajížděli časy mezi třemi absolutně nejrychlejšími posádkami. Skvělý závěr znamenal nakonec zasloužené 5. místo v absolutním pořadí, tedy umístění mezi vozy silnějších kategorií. Posádka týmu Racing21 tak získala stříbrnou příčku v klasifikaci MČR a zároveň ve skupině 2 (vozy s homologací do roku 1975). Cenné však bylo i vítězství Štajfa se Zelinkou ve třídě C3. „Z výsledku máme s Vláďou samozřejmě velkou radost. Svedli jsme úspěšný souboj s Mirkem Janotou jedoucím na stejném voze a k vítězství ve skupině 2 nám scházelo něco přes dvě vteřiny. Z tohoto pohledu trochu zamrzí, že nebylo vyhověno naší žádosti o úpravu času vlivem nepřehledné situace při vytlačení cizího vozu při prvním průjezdu na Keplech, kdy jsme museli na zkoušce na pár sekund zastavit. Ale taková je rallye a my odjíždíme nesmírně spokojeni. Popravdě musím říci, že tenhle super výsledek bude v mé kariéře patřit k těm hodně vydařeným a tím také zaslouženým,“ doplnil dojmy z úspěšné soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Samozřejmě před startem v Maďarsku auto znovu pořádně zrevidujeme a připravíme.“
V následujícím programu má tým Racing21 nyní start na soutěži 26. CARLSON RALLYSPRINT KOPNÁ, a to s vozem kategorie Rally2 VW Polo GTI R5. Tato úvodní soutěž Autoklub Rallyprint série se koná ve dnech 21. – 22. května 2021 v okolí Slušovic.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam
Racing21_rallyteam
www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!