Premiérový start týmu Racing21 v rámci 29. Historic Vltava Rallye zakončila posádka Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka na voze Opel Kadett C GT/E pátým místem absolutního pořadí a tím také pódiovým umístěním v několika hodnoceních šampionátů, kategorie i třídy.
O uplynulém víkendu se v okolí Klatov konala úvodní soutěž MČR historických automobilů Historic Vltava Rallye, která byla zároveň druhým podnikem seriálu FIA Historic Rally Championship 2021. Úplně poprvé v něm startovala posádka týmu Racing21 Štajf – Zelinka na voze Opel Kadett C GT/E 16V automobilového závodníka Ctirada Hájka. Proměnlivé počasí přineslo na 12 rychlostních zkouškách o celkové délce 135 kilometrů ve dvou dnech velmi atraktivní souboje téměř půl druhé stovky startujících posádek.
Hned v pátečním úvodu soutěže se Vojtěch Štajf potýkal se sníženým výkonem svého vozu vlivem prasklých svodů výfukového potrubí na jeho motoru. Přesto však stále držel 9. příčku celkového pořadí a v jednom měřeném úseku dokázal dokonce zajet čas mezi pěticí nejrychlejších. To vše ještě před servisní přestávkou, během které byla na jeho soutěžním voze závada odstraněna. Páteční výsledky poznamenaly sice proměnné povětrnostní podmínky na trati, ale přesto dokázali Štajf se Zelinkou zlepšit na konci první etapy svoji pozici a postoupit na celkově 8. místo. „Úvod soutěže jsme měli trochu dramatický, protože jsme nevěděli rozsah poškození motoru, zejména nás znervózňovala změna jeho zvukového projevu. Po rychlé kontrole jsme se tak rozhodli pokračovat a dojet do servisu. Během pátku jsme si zkusili snad všechny typy tratí v různém počasí, ale podařila se nám hlavně volba mokrých pneumatik Pirelli. V porovnání s moderními vozy je tenhle styl řízení auta zcela odlišný, ale zvykal jsem si poměrně rychle. Navíc navigátorské zkušenosti Vládi Zelinky byly v této soutěži velkým plusem,“ hodnotil první etapu jezdec Vojtěch Štajf.
V sobotu bylo na programu sedm rychlostních zkoušek, ve kterých Štajf se Zelinkou začali postupně zrychlovat a projevilo se to mimo jiné celkovým čtvrtým časem, dosaženým v deváté rychlostní zkoušce. Ještě předtím však Štajf bohužel ztratil cenné sekundy na předešlé rychlostní zkoušce poté, co diváci těsně před jeho průjezdem vytlačili z příkopu zpět na trať vůz jednoho ze soupeřů. Závěr soutěže však byl ve stylu ukázkové stíhací jízdy, kdy Štajf se Zelinkou zajížděli časy mezi třemi absolutně nejrychlejšími posádkami. Skvělý závěr znamenal nakonec zasloužené 5. místo v absolutním pořadí, tedy umístění mezi vozy silnějších kategorií. Posádka týmu Racing21 tak získala stříbrnou příčku v klasifikaci MČR a zároveň ve skupině 2 (vozy s homologací do roku 1975). Cenné však bylo i vítězství Štajfa se Zelinkou ve třídě C3. „Z výsledku máme s Vláďou samozřejmě velkou radost. Svedli jsme úspěšný souboj s Mirkem Janotou jedoucím na stejném voze a k vítězství ve skupině 2 nám scházelo něco přes dvě vteřiny. Z tohoto pohledu trochu zamrzí, že nebylo vyhověno naší žádosti o úpravu času vlivem nepřehledné situace při vytlačení cizího vozu při prvním průjezdu na Keplech, kdy jsme museli na zkoušce na pár sekund zastavit. Ale taková je rallye a my odjíždíme nesmírně spokojeni. Popravdě musím říci, že tenhle super výsledek bude v mé kariéře patřit k těm hodně vydařeným a tím také zaslouženým,“ doplnil dojmy z úspěšné soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Samozřejmě před startem v Maďarsku auto znovu pořádně zrevidujeme a připravíme.“
V následujícím programu má tým Racing21 nyní start na soutěži 26. CARLSON RALLYSPRINT KOPNÁ, a to s vozem kategorie Rally2 VW Polo GTI R5. Tato úvodní soutěž Autoklub Rallyprint série se koná ve dnech 21. – 22. května 2021 v okolí Slušovic.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam
Racing21_rallyteam
www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.