Premiérový start týmu Racing21 v rámci 29. Historic Vltava Rallye zakončila posádka Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka na voze Opel Kadett C GT/E pátým místem absolutního pořadí a tím také pódiovým umístěním v několika hodnoceních šampionátů, kategorie i třídy.
O uplynulém víkendu se v okolí Klatov konala úvodní soutěž MČR historických automobilů Historic Vltava Rallye, která byla zároveň druhým podnikem seriálu FIA Historic Rally Championship 2021. Úplně poprvé v něm startovala posádka týmu Racing21 Štajf – Zelinka na voze Opel Kadett C GT/E 16V automobilového závodníka Ctirada Hájka. Proměnlivé počasí přineslo na 12 rychlostních zkouškách o celkové délce 135 kilometrů ve dvou dnech velmi atraktivní souboje téměř půl druhé stovky startujících posádek.
Hned v pátečním úvodu soutěže se Vojtěch Štajf potýkal se sníženým výkonem svého vozu vlivem prasklých svodů výfukového potrubí na jeho motoru. Přesto však stále držel 9. příčku celkového pořadí a v jednom měřeném úseku dokázal dokonce zajet čas mezi pěticí nejrychlejších. To vše ještě před servisní přestávkou, během které byla na jeho soutěžním voze závada odstraněna. Páteční výsledky poznamenaly sice proměnné povětrnostní podmínky na trati, ale přesto dokázali Štajf se Zelinkou zlepšit na konci první etapy svoji pozici a postoupit na celkově 8. místo. „Úvod soutěže jsme měli trochu dramatický, protože jsme nevěděli rozsah poškození motoru, zejména nás znervózňovala změna jeho zvukového projevu. Po rychlé kontrole jsme se tak rozhodli pokračovat a dojet do servisu. Během pátku jsme si zkusili snad všechny typy tratí v různém počasí, ale podařila se nám hlavně volba mokrých pneumatik Pirelli. V porovnání s moderními vozy je tenhle styl řízení auta zcela odlišný, ale zvykal jsem si poměrně rychle. Navíc navigátorské zkušenosti Vládi Zelinky byly v této soutěži velkým plusem,“ hodnotil první etapu jezdec Vojtěch Štajf.
V sobotu bylo na programu sedm rychlostních zkoušek, ve kterých Štajf se Zelinkou začali postupně zrychlovat a projevilo se to mimo jiné celkovým čtvrtým časem, dosaženým v deváté rychlostní zkoušce. Ještě předtím však Štajf bohužel ztratil cenné sekundy na předešlé rychlostní zkoušce poté, co diváci těsně před jeho průjezdem vytlačili z příkopu zpět na trať vůz jednoho ze soupeřů. Závěr soutěže však byl ve stylu ukázkové stíhací jízdy, kdy Štajf se Zelinkou zajížděli časy mezi třemi absolutně nejrychlejšími posádkami. Skvělý závěr znamenal nakonec zasloužené 5. místo v absolutním pořadí, tedy umístění mezi vozy silnějších kategorií. Posádka týmu Racing21 tak získala stříbrnou příčku v klasifikaci MČR a zároveň ve skupině 2 (vozy s homologací do roku 1975). Cenné však bylo i vítězství Štajfa se Zelinkou ve třídě C3. „Z výsledku máme s Vláďou samozřejmě velkou radost. Svedli jsme úspěšný souboj s Mirkem Janotou jedoucím na stejném voze a k vítězství ve skupině 2 nám scházelo něco přes dvě vteřiny. Z tohoto pohledu trochu zamrzí, že nebylo vyhověno naší žádosti o úpravu času vlivem nepřehledné situace při vytlačení cizího vozu při prvním průjezdu na Keplech, kdy jsme museli na zkoušce na pár sekund zastavit. Ale taková je rallye a my odjíždíme nesmírně spokojeni. Popravdě musím říci, že tenhle super výsledek bude v mé kariéře patřit k těm hodně vydařeným a tím také zaslouženým,“ doplnil dojmy z úspěšné soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Samozřejmě před startem v Maďarsku auto znovu pořádně zrevidujeme a připravíme.“
V následujícím programu má tým Racing21 nyní start na soutěži 26. CARLSON RALLYSPRINT KOPNÁ, a to s vozem kategorie Rally2 VW Polo GTI R5. Tato úvodní soutěž Autoklub Rallyprint série se koná ve dnech 21. – 22. května 2021 v okolí Slušovic.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam
Racing21_rallyteam
www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?