Premiérový start týmu Racing21 v rámci 29. Historic Vltava Rallye zakončila posádka Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka na voze Opel Kadett C GT/E pátým místem absolutního pořadí a tím také pódiovým umístěním v několika hodnoceních šampionátů, kategorie i třídy.
O uplynulém víkendu se v okolí Klatov konala úvodní soutěž MČR historických automobilů Historic Vltava Rallye, která byla zároveň druhým podnikem seriálu FIA Historic Rally Championship 2021. Úplně poprvé v něm startovala posádka týmu Racing21 Štajf – Zelinka na voze Opel Kadett C GT/E 16V automobilového závodníka Ctirada Hájka. Proměnlivé počasí přineslo na 12 rychlostních zkouškách o celkové délce 135 kilometrů ve dvou dnech velmi atraktivní souboje téměř půl druhé stovky startujících posádek.
Hned v pátečním úvodu soutěže se Vojtěch Štajf potýkal se sníženým výkonem svého vozu vlivem prasklých svodů výfukového potrubí na jeho motoru. Přesto však stále držel 9. příčku celkového pořadí a v jednom měřeném úseku dokázal dokonce zajet čas mezi pěticí nejrychlejších. To vše ještě před servisní přestávkou, během které byla na jeho soutěžním voze závada odstraněna. Páteční výsledky poznamenaly sice proměnné povětrnostní podmínky na trati, ale přesto dokázali Štajf se Zelinkou zlepšit na konci první etapy svoji pozici a postoupit na celkově 8. místo. „Úvod soutěže jsme měli trochu dramatický, protože jsme nevěděli rozsah poškození motoru, zejména nás znervózňovala změna jeho zvukového projevu. Po rychlé kontrole jsme se tak rozhodli pokračovat a dojet do servisu. Během pátku jsme si zkusili snad všechny typy tratí v různém počasí, ale podařila se nám hlavně volba mokrých pneumatik Pirelli. V porovnání s moderními vozy je tenhle styl řízení auta zcela odlišný, ale zvykal jsem si poměrně rychle. Navíc navigátorské zkušenosti Vládi Zelinky byly v této soutěži velkým plusem,“ hodnotil první etapu jezdec Vojtěch Štajf.
V sobotu bylo na programu sedm rychlostních zkoušek, ve kterých Štajf se Zelinkou začali postupně zrychlovat a projevilo se to mimo jiné celkovým čtvrtým časem, dosaženým v deváté rychlostní zkoušce. Ještě předtím však Štajf bohužel ztratil cenné sekundy na předešlé rychlostní zkoušce poté, co diváci těsně před jeho průjezdem vytlačili z příkopu zpět na trať vůz jednoho ze soupeřů. Závěr soutěže však byl ve stylu ukázkové stíhací jízdy, kdy Štajf se Zelinkou zajížděli časy mezi třemi absolutně nejrychlejšími posádkami. Skvělý závěr znamenal nakonec zasloužené 5. místo v absolutním pořadí, tedy umístění mezi vozy silnějších kategorií. Posádka týmu Racing21 tak získala stříbrnou příčku v klasifikaci MČR a zároveň ve skupině 2 (vozy s homologací do roku 1975). Cenné však bylo i vítězství Štajfa se Zelinkou ve třídě C3. „Z výsledku máme s Vláďou samozřejmě velkou radost. Svedli jsme úspěšný souboj s Mirkem Janotou jedoucím na stejném voze a k vítězství ve skupině 2 nám scházelo něco přes dvě vteřiny. Z tohoto pohledu trochu zamrzí, že nebylo vyhověno naší žádosti o úpravu času vlivem nepřehledné situace při vytlačení cizího vozu při prvním průjezdu na Keplech, kdy jsme museli na zkoušce na pár sekund zastavit. Ale taková je rallye a my odjíždíme nesmírně spokojeni. Popravdě musím říci, že tenhle super výsledek bude v mé kariéře patřit k těm hodně vydařeným a tím také zaslouženým,“ doplnil dojmy z úspěšné soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Samozřejmě před startem v Maďarsku auto znovu pořádně zrevidujeme a připravíme.“
V následujícím programu má tým Racing21 nyní start na soutěži 26. CARLSON RALLYSPRINT KOPNÁ, a to s vozem kategorie Rally2 VW Polo GTI R5. Tato úvodní soutěž Autoklub Rallyprint série se koná ve dnech 21. – 22. května 2021 v okolí Slušovic.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam
Racing21_rallyteam
www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?