Přípravy letošního 16. ročníku AGROTEC PETRONAS rally, který se uskuteční ve dnech 18. – 19. června 2021, odstartovaly možná trochu komplikovaněji a za odlišné situace než v minulých letech, ale jinak zkušený pořadatelský tým v plném nasazení pracuje na návratu „rally mezi vinicemi“ po roční přestávce do okolí Hustopečí. Soutěž bude hostit účastníky Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ) a už tradičně se poperou o body i posádky v rámci českého i slovenského mistrovství v rally 2021.
Nad oběma národními šampionáty bude již poněkolikáté v řadě čnít zápočet soutěže do mezinárodního kalendáře Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (www.cez-motorsport.com). Letošní kalendář obsahuje patnáct soutěží ve střední a jihovýchodní Evropě. Po zrušení březnového podniku v Maďarsku bude hustopečská soutěž šestým podnikem tohoto seriálu. AGROTEC PETRONAS rally bude tím pádem ve společnosti významných a nesmírně kvalitních soutěží z Rakouska, Maďarska, Slovenska, Polska, Chorvatska, Srbska, Slovinska, Bosny a Hercegoviny a Itálie.
Organizační tým pracuje na plné obrátky a připravuje rally i pro diváky. I přesto, že situace s pandemií koronaviru loni zastavila přípravy našeho podniku, ani to nás od příprav letošního ročníku neodradilo. Navíc jsme nuceni být připraveni v rámci možných opatření i na alternativní varianty tak, aby se soutěž i v této složité době uskutečnila. Nic se nemění na charakteristice závodu, porci specifických a sportovně hodnotných asfaltových tratí s příměsí šotolinových pasáží. Přesně to je tahák, kvůli kterému míří na jih Moravy kvalitní posádky z českého i slovenského mistrovství. V českém šampionátu bude AGROTEC PETRONAS rally 2021 s největší pravděpodobností třetím podnikem sezóny, v rámci slovenského seriálu rovněž třetím kláním sezóny. Novinkou bude zápočet do České Trofeje v rally historických automobilů. České posádky historiků tak budou moci zabojovat o vavříny v rámci nově vypsané české série.
„Jsme rádi, že se nám podařilo zachovat všechny zápočty soutěže. Pošesté v řadě tak dojde na zajímavou konfrontaci české a slovenské rally scény a doufejme, že se na startu objeví i nějaký další atraktivní soutěžní jezdec ze zahraničí.
Děkuji všem našim partnerům, dotčeným orgánům, úřadům i obcím za dosavadní přístup. Bez jejich podpory bychom soutěž nedokázali zorganizovat. Prioritou je opět postavit velmi kompaktní trať, ve stylu posledních let. Očekáváme kolem 140 km rychlostních zkoušek, s celkovou délkou soutěže okolo 300 kilometrů,“ naznačuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
„Přece jen jsme měli s přípravou tratí více komplikací než obvykle. Nová opatření i některé uzavírky silnic jsou důvodem k úpravám, kterým jsme se museli přizpůsobit. Aktuálně jsme řídícímu orgánu zaslali na schválení Zvláštní ustanovení, v nejbližších dnech proběhne kontrola trati delegovanými činovníky. Podoba rally vychází z kompaktního harmonogramu 2019, kdy jsme se snažili dodržet tradiční koncept naší soutěže,“ doplňuje ředitel Rudolf Kouřil.
Z programu AGROTEC PETRONAS rally můžeme uvést, že ve dnech 17. – 18. června se uskuteční seznamovací jízdy, po technické a administrativní přejímce si budou moci posádky naposledy vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce. Shakedown se opět odehraje na části Starovické zkoušky (pátek 18. června, 12:30 – 16:00 h). Samotný závod se uskuteční v pátek 18. června, s typickým startem ve večerních hodinách a pokračovat bude sobotní etapou (19. června). Novinkou je servisní zázemí ve zcela novém areálu společnosti MOSS logistics, na Bratislavské ulici v Hustopečích. Tato společnost je dlouholetým partnerem a podporovatelem naší rally.
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.