Mladoboleslavský Laureta Auto Škoda Team vstoupil do Mistrovství České republiky roku 2021 velmi slibně. Z 39. Kowax Valašské Rally Valmez, si totiž posádka Filipa Mareše a Radka Buchy, odváží silný bodový základ za 2. místo v rámci hodnocení národního šampionátu. V součtu s vyhranou sobotní etapou tak jde jednoznačně o naplnění předsoutěžních plánu celého týmu. V absolutním pořadí závodu dokončila dvojice na 3. místě se ztrátou 50 vteřin na vítězného Nikolaye Gryazina.
„Po otevření sezóny na italské Rally Il Ciocco, tady na valašce už přeci jen míříme na celkové umístění. Loni nám i díky smůle v závěru roku celkové pódium uniklo a letos jsme si návrat na něj stanovili jako jednoznačný cíl," nechal se už před startem slyšet devětadvacetiletý Mareš a doplnil. „V týmu jsme si určili průběžné cíle a kromě celkového výsledku na konci roku, bychom se soutěž od soutěže rádi viditelně přibližovali i soubojům o celkové prvenství. Cílem pro Valašku je ale co nejvyšší bodový zisk."
Modročervená Škoda Fabia Rally2 evo vstoupila do závodu velmi rychle a od úvodních zkoušek se pohybovala v popředí výsledkových listin. Čtyři dlouhé rychlostní zkoušky úvodní etapy, zastihly boleslavskou dvojici ve velmi dobré formě a i přes pomalý defekt v závěrečné RZ Lešná, se Filip s Radkem na konci úvodního dne usadili na prvním místě v rámci MČR a druhé pozici absolutního pořadí. „V poslední RZ při nás stálo i velké štěstí. Několik stovek metrů po startu jsem udělal chybu a trefil stejnou skálu jako Honza Kopecký. Odštípl jsem ráfek a kolo ve velkých rychlostech nepříjemně vibrovalo. Až do cíle RZ jsem se obával defektu, naštěstí jsme se ale výměně kola na trati vyhnuli. Za minimální následky vděčíme určitě i odolnosti nových michelinek, za cílem mělo kolo jen 1 bar," hodnotil výsledek první etapy Mareš, který před druhým dnem měl na třetího Kopeckého k dobru 7,4 vteřiny.
V odpoledních sobotních hodinách se na valašsku zatáhlo, ochladilo se a tratě druhé etapy spláchl lehký déšť. Hned první nedělní sekce napověděla, že ani kluzké tratě nezabrání vteřinovému souboji o vítězství v rámci hodnocení českého mistrovství a po třech odjetých RZ bránil Mareš tenký náskok bezmála dvou vteřin na Kopeckého. Ten v poslední sekci ještě zabral a boleslavského jezdce nakonec předčil o necelé 4 vteřiny. „Soutěž hodnotím určitě pozitivně. Ale nebudu tvrdit, že bych nějak jásal, protože nám druhé místo uteklo o kousek. Určitě jsme měli na to ty čtyři vteřiny najít. Na druhou stranu, takhle blízko Honzovi Kopeckému jsme nikdy nebyli, takže jsme spokojení, že je vidět posun kupředu. Chceme a budeme na tom dál pracovat a věříme, že další závody můžou být ještě zajímavé. Bodový základ máme dobrý a musíme prostě makat dál. Rezervy jsou všude, v jízdě, v rozpisu, je to o detailech. Už se každopádně nemůžeme dočkat startu Rally Šumava," vyhlíží druhý závod kalendáře českého mistrovství Filip Mareš.
Jihočeská soutěž ale není nejbližším plánem Mareše s Buchou. Za podpory partnerů týmu, v čele s libereckou společnosti Entry Engineering, absolvuje posádka Laureta Auto Škoda Teamu i druhý díl italského šampionátu CIR, věhlasnou Rally San Remo. „Za tuhle skvělou příležitost patří velké poděkování všem partnerům našeho týmu. Start na Rally San Remo je splněným snem a současně velkou šancí posunout se opět o kus dopředu, před dalším pokračováním MČR," dodává k nejbližším plánům spolujezdec Radek Bucha.
PR
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?