Mladoboleslavský Laureta Auto Škoda Team vstoupil do Mistrovství České republiky roku 2021 velmi slibně. Z 39. Kowax Valašské Rally Valmez, si totiž posádka Filipa Mareše a Radka Buchy, odváží silný bodový základ za 2. místo v rámci hodnocení národního šampionátu. V součtu s vyhranou sobotní etapou tak jde jednoznačně o naplnění předsoutěžních plánu celého týmu. V absolutním pořadí závodu dokončila dvojice na 3. místě se ztrátou 50 vteřin na vítězného Nikolaye Gryazina.
„Po otevření sezóny na italské Rally Il Ciocco, tady na valašce už přeci jen míříme na celkové umístění. Loni nám i díky smůle v závěru roku celkové pódium uniklo a letos jsme si návrat na něj stanovili jako jednoznačný cíl," nechal se už před startem slyšet devětadvacetiletý Mareš a doplnil. „V týmu jsme si určili průběžné cíle a kromě celkového výsledku na konci roku, bychom se soutěž od soutěže rádi viditelně přibližovali i soubojům o celkové prvenství. Cílem pro Valašku je ale co nejvyšší bodový zisk."
Modročervená Škoda Fabia Rally2 evo vstoupila do závodu velmi rychle a od úvodních zkoušek se pohybovala v popředí výsledkových listin. Čtyři dlouhé rychlostní zkoušky úvodní etapy, zastihly boleslavskou dvojici ve velmi dobré formě a i přes pomalý defekt v závěrečné RZ Lešná, se Filip s Radkem na konci úvodního dne usadili na prvním místě v rámci MČR a druhé pozici absolutního pořadí. „V poslední RZ při nás stálo i velké štěstí. Několik stovek metrů po startu jsem udělal chybu a trefil stejnou skálu jako Honza Kopecký. Odštípl jsem ráfek a kolo ve velkých rychlostech nepříjemně vibrovalo. Až do cíle RZ jsem se obával defektu, naštěstí jsme se ale výměně kola na trati vyhnuli. Za minimální následky vděčíme určitě i odolnosti nových michelinek, za cílem mělo kolo jen 1 bar," hodnotil výsledek první etapy Mareš, který před druhým dnem měl na třetího Kopeckého k dobru 7,4 vteřiny.
V odpoledních sobotních hodinách se na valašsku zatáhlo, ochladilo se a tratě druhé etapy spláchl lehký déšť. Hned první nedělní sekce napověděla, že ani kluzké tratě nezabrání vteřinovému souboji o vítězství v rámci hodnocení českého mistrovství a po třech odjetých RZ bránil Mareš tenký náskok bezmála dvou vteřin na Kopeckého. Ten v poslední sekci ještě zabral a boleslavského jezdce nakonec předčil o necelé 4 vteřiny. „Soutěž hodnotím určitě pozitivně. Ale nebudu tvrdit, že bych nějak jásal, protože nám druhé místo uteklo o kousek. Určitě jsme měli na to ty čtyři vteřiny najít. Na druhou stranu, takhle blízko Honzovi Kopeckému jsme nikdy nebyli, takže jsme spokojení, že je vidět posun kupředu. Chceme a budeme na tom dál pracovat a věříme, že další závody můžou být ještě zajímavé. Bodový základ máme dobrý a musíme prostě makat dál. Rezervy jsou všude, v jízdě, v rozpisu, je to o detailech. Už se každopádně nemůžeme dočkat startu Rally Šumava," vyhlíží druhý závod kalendáře českého mistrovství Filip Mareš.
Jihočeská soutěž ale není nejbližším plánem Mareše s Buchou. Za podpory partnerů týmu, v čele s libereckou společnosti Entry Engineering, absolvuje posádka Laureta Auto Škoda Teamu i druhý díl italského šampionátu CIR, věhlasnou Rally San Remo. „Za tuhle skvělou příležitost patří velké poděkování všem partnerům našeho týmu. Start na Rally San Remo je splněným snem a současně velkou šancí posunout se opět o kus dopředu, před dalším pokračováním MČR," dodává k nejbližším plánům spolujezdec Radek Bucha.
PR
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.