Mladoboleslavský Laureta Auto Škoda Team vstoupil do Mistrovství České republiky roku 2021 velmi slibně. Z 39. Kowax Valašské Rally Valmez, si totiž posádka Filipa Mareše a Radka Buchy, odváží silný bodový základ za 2. místo v rámci hodnocení národního šampionátu. V součtu s vyhranou sobotní etapou tak jde jednoznačně o naplnění předsoutěžních plánu celého týmu. V absolutním pořadí závodu dokončila dvojice na 3. místě se ztrátou 50 vteřin na vítězného Nikolaye Gryazina.
„Po otevření sezóny na italské Rally Il Ciocco, tady na valašce už přeci jen míříme na celkové umístění. Loni nám i díky smůle v závěru roku celkové pódium uniklo a letos jsme si návrat na něj stanovili jako jednoznačný cíl," nechal se už před startem slyšet devětadvacetiletý Mareš a doplnil. „V týmu jsme si určili průběžné cíle a kromě celkového výsledku na konci roku, bychom se soutěž od soutěže rádi viditelně přibližovali i soubojům o celkové prvenství. Cílem pro Valašku je ale co nejvyšší bodový zisk."
Modročervená Škoda Fabia Rally2 evo vstoupila do závodu velmi rychle a od úvodních zkoušek se pohybovala v popředí výsledkových listin. Čtyři dlouhé rychlostní zkoušky úvodní etapy, zastihly boleslavskou dvojici ve velmi dobré formě a i přes pomalý defekt v závěrečné RZ Lešná, se Filip s Radkem na konci úvodního dne usadili na prvním místě v rámci MČR a druhé pozici absolutního pořadí. „V poslední RZ při nás stálo i velké štěstí. Několik stovek metrů po startu jsem udělal chybu a trefil stejnou skálu jako Honza Kopecký. Odštípl jsem ráfek a kolo ve velkých rychlostech nepříjemně vibrovalo. Až do cíle RZ jsem se obával defektu, naštěstí jsme se ale výměně kola na trati vyhnuli. Za minimální následky vděčíme určitě i odolnosti nových michelinek, za cílem mělo kolo jen 1 bar," hodnotil výsledek první etapy Mareš, který před druhým dnem měl na třetího Kopeckého k dobru 7,4 vteřiny.
V odpoledních sobotních hodinách se na valašsku zatáhlo, ochladilo se a tratě druhé etapy spláchl lehký déšť. Hned první nedělní sekce napověděla, že ani kluzké tratě nezabrání vteřinovému souboji o vítězství v rámci hodnocení českého mistrovství a po třech odjetých RZ bránil Mareš tenký náskok bezmála dvou vteřin na Kopeckého. Ten v poslední sekci ještě zabral a boleslavského jezdce nakonec předčil o necelé 4 vteřiny. „Soutěž hodnotím určitě pozitivně. Ale nebudu tvrdit, že bych nějak jásal, protože nám druhé místo uteklo o kousek. Určitě jsme měli na to ty čtyři vteřiny najít. Na druhou stranu, takhle blízko Honzovi Kopeckému jsme nikdy nebyli, takže jsme spokojení, že je vidět posun kupředu. Chceme a budeme na tom dál pracovat a věříme, že další závody můžou být ještě zajímavé. Bodový základ máme dobrý a musíme prostě makat dál. Rezervy jsou všude, v jízdě, v rozpisu, je to o detailech. Už se každopádně nemůžeme dočkat startu Rally Šumava," vyhlíží druhý závod kalendáře českého mistrovství Filip Mareš.
Jihočeská soutěž ale není nejbližším plánem Mareše s Buchou. Za podpory partnerů týmu, v čele s libereckou společnosti Entry Engineering, absolvuje posádka Laureta Auto Škoda Teamu i druhý díl italského šampionátu CIR, věhlasnou Rally San Remo. „Za tuhle skvělou příležitost patří velké poděkování všem partnerům našeho týmu. Start na Rally San Remo je splněným snem a současně velkou šancí posunout se opět o kus dopředu, před dalším pokračováním MČR," dodává k nejbližším plánům spolujezdec Radek Bucha.
PR
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!