Mladoboleslavský Laureta Auto Škoda Team vstoupil do Mistrovství České republiky roku 2021 velmi slibně. Z 39. Kowax Valašské Rally Valmez, si totiž posádka Filipa Mareše a Radka Buchy, odváží silný bodový základ za 2. místo v rámci hodnocení národního šampionátu. V součtu s vyhranou sobotní etapou tak jde jednoznačně o naplnění předsoutěžních plánu celého týmu. V absolutním pořadí závodu dokončila dvojice na 3. místě se ztrátou 50 vteřin na vítězného Nikolaye Gryazina.
„Po otevření sezóny na italské Rally Il Ciocco, tady na valašce už přeci jen míříme na celkové umístění. Loni nám i díky smůle v závěru roku celkové pódium uniklo a letos jsme si návrat na něj stanovili jako jednoznačný cíl," nechal se už před startem slyšet devětadvacetiletý Mareš a doplnil. „V týmu jsme si určili průběžné cíle a kromě celkového výsledku na konci roku, bychom se soutěž od soutěže rádi viditelně přibližovali i soubojům o celkové prvenství. Cílem pro Valašku je ale co nejvyšší bodový zisk."
Modročervená Škoda Fabia Rally2 evo vstoupila do závodu velmi rychle a od úvodních zkoušek se pohybovala v popředí výsledkových listin. Čtyři dlouhé rychlostní zkoušky úvodní etapy, zastihly boleslavskou dvojici ve velmi dobré formě a i přes pomalý defekt v závěrečné RZ Lešná, se Filip s Radkem na konci úvodního dne usadili na prvním místě v rámci MČR a druhé pozici absolutního pořadí. „V poslední RZ při nás stálo i velké štěstí. Několik stovek metrů po startu jsem udělal chybu a trefil stejnou skálu jako Honza Kopecký. Odštípl jsem ráfek a kolo ve velkých rychlostech nepříjemně vibrovalo. Až do cíle RZ jsem se obával defektu, naštěstí jsme se ale výměně kola na trati vyhnuli. Za minimální následky vděčíme určitě i odolnosti nových michelinek, za cílem mělo kolo jen 1 bar," hodnotil výsledek první etapy Mareš, který před druhým dnem měl na třetího Kopeckého k dobru 7,4 vteřiny.
V odpoledních sobotních hodinách se na valašsku zatáhlo, ochladilo se a tratě druhé etapy spláchl lehký déšť. Hned první nedělní sekce napověděla, že ani kluzké tratě nezabrání vteřinovému souboji o vítězství v rámci hodnocení českého mistrovství a po třech odjetých RZ bránil Mareš tenký náskok bezmála dvou vteřin na Kopeckého. Ten v poslední sekci ještě zabral a boleslavského jezdce nakonec předčil o necelé 4 vteřiny. „Soutěž hodnotím určitě pozitivně. Ale nebudu tvrdit, že bych nějak jásal, protože nám druhé místo uteklo o kousek. Určitě jsme měli na to ty čtyři vteřiny najít. Na druhou stranu, takhle blízko Honzovi Kopeckému jsme nikdy nebyli, takže jsme spokojení, že je vidět posun kupředu. Chceme a budeme na tom dál pracovat a věříme, že další závody můžou být ještě zajímavé. Bodový základ máme dobrý a musíme prostě makat dál. Rezervy jsou všude, v jízdě, v rozpisu, je to o detailech. Už se každopádně nemůžeme dočkat startu Rally Šumava," vyhlíží druhý závod kalendáře českého mistrovství Filip Mareš.
Jihočeská soutěž ale není nejbližším plánem Mareše s Buchou. Za podpory partnerů týmu, v čele s libereckou společnosti Entry Engineering, absolvuje posádka Laureta Auto Škoda Teamu i druhý díl italského šampionátu CIR, věhlasnou Rally San Remo. „Za tuhle skvělou příležitost patří velké poděkování všem partnerům našeho týmu. Start na Rally San Remo je splněným snem a současně velkou šancí posunout se opět o kus dopředu, před dalším pokračováním MČR," dodává k nejbližším plánům spolujezdec Radek Bucha.
PR
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.