ACA ŠKODA Vančík Motorsport splnil na Valašce plán na sto deset procent
Bilance týmu na 39. KOWAX Valašská rally Valmez 2021 překonala i ta nejodvážnější očekávání. První start týmové posádky Dominik Stříteský/Danny Persein s vozem Fabia Rally2, první dílčí vítězství v rychlostní zkoušce a první stupně vítězů v absolutním hodnocení Mistrovství České republiky. Takový vstup do nejvyšší kategorie nemá v historii českého rally mistrovství obdoby a je výsledkem tvrdé práce všech členů týmu a všech partnerů.
Eduard Skaba, jednatel Autocentrály Hlučín, hlavního partnera týmu, se nemohl zúčastnit na místě. „Kvůli kovidovým opatřením jsem prožíval Valašku na dálku. O to větší byla moje radost ze zpráv, které z trati přicházely a kterým bylo někdy těžké uvěřit. Celý tým se předvedl ve skvostném světle, od přípravy vozu až po výkon posádky. Výsledné třetí místo v Mistrovství ČR je vynikající reprezentací Autocentrály Hlučín, za kterou musím hodně poděkovat. Nepochyboval jsem, že Dominik je mimořádný talent, který na sobě navíc ještě neustále pracuje, ale tenhle výsledek předčil veškerá moje očekávání. Tímto výsledkem si pootevřel dveře do české špičky a možná i dále. Je mi ctí ho na této cestě podporovat. Tato rally také ukázala, že rozhodnutí Škody o vytvoření dealerských týmů přispělo ke zvýšení dramatičnosti a kvality českého mistrovství“
Jaroslav Vančík, šéf Vančík Motorsport, prožíval všechno přímo na místě. „Musím poděkovat Jardovi Tomaštíkovi a všem organizátorům, že se Valaška mohla odjet. Poděkování patří i ACA, MOLu a Frigeře, že nám umožnili tento projekt postavit na nohy. V neposlední řadě chci poděkovat i mechanikům, pracovali jsme s nastavením i v průběhu soutěže, aby měl Dominik ideální podmínky a to se povedlo. Valaška byla určitě jedním z mých nejhezčích zážitků v rally. Před startem jsme udělali pro úspěch vše, ale co nás opravdu čeká jsme netušili, přece jen je to rally. Naším cílem nebylo udělat díru do světa, ale sbírat zkušenosti. Po třetím místě hned v první rychlostní zkoušce jsem se ovšem trochu zpotil… Ale věděl jsem, že z motokár si Dominik přinesl cit pro volbu stopy a brždění a vloni se v R2 učil pracovat s výkonem auta. Tady se to všechno poskládalo dohromady a přineslo výsledek z říše snů. Jsem moc spokojený a hodně si také cením toho, jak celá posádka plnila operativní taktické pokyny.“
Dominik Stříteský popsal, jak se vypořádal s tlakem takto. „Chtěl jsem se v rámci taktiky, kterou jsme dohodli s týmem, plně soustředit na každou rychlostní zkoušku. Nechtěl jsem od Dannyho první den ani znát časy a umístění, mým cílem bylo koncentrovat se plně na jízdu. Když jsem pak v servisu viděl výsledky, nevěřil jsem svým očím. Před druhou etapou to na mě trochu dolehlo, ale za volantem jsem se zase plně soustředil. Byl to nádherný zážitek, užíval jsem si každý kilometr a každou rychlostku. Bystřička je taková malá rally maturita, kterou jsme složili, teď se budeme snažit obstát i v dalších zkouškách, které nás letos čekají. Velké DÍKY patří partnerům ACA, MOL, Frigera, ale také všem členům týmu od Jardy Vančíka, tátovi a mechanikům, bez kterých by nebylo možné dosáhnout takového úspěchu! Pro nás s Dannym je to všechno velká radost a velký impuls do dalších podniků.“
Valaška se odjela v těžkých podmínkách po mimořádném úsilí jejích pořadatelů, za které jim patří velký dík. Diváci museli pro tentokrát zůstat stranou. Celý tým doufá, že Rally Šumava Klatovy už je bude moci přivítat kolem trati. Přejeme všem příznivcům rally, abychom se tam s vámi mohli potkat.
PR, Vančík Motorsport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.