ACA ŠKODA Vančík Motorsport splnil na Valašce plán na sto deset procent
Bilance týmu na 39. KOWAX Valašská rally Valmez 2021 překonala i ta nejodvážnější očekávání. První start týmové posádky Dominik Stříteský/Danny Persein s vozem Fabia Rally2, první dílčí vítězství v rychlostní zkoušce a první stupně vítězů v absolutním hodnocení Mistrovství České republiky. Takový vstup do nejvyšší kategorie nemá v historii českého rally mistrovství obdoby a je výsledkem tvrdé práce všech členů týmu a všech partnerů.
Eduard Skaba, jednatel Autocentrály Hlučín, hlavního partnera týmu, se nemohl zúčastnit na místě. „Kvůli kovidovým opatřením jsem prožíval Valašku na dálku. O to větší byla moje radost ze zpráv, které z trati přicházely a kterým bylo někdy těžké uvěřit. Celý tým se předvedl ve skvostném světle, od přípravy vozu až po výkon posádky. Výsledné třetí místo v Mistrovství ČR je vynikající reprezentací Autocentrály Hlučín, za kterou musím hodně poděkovat. Nepochyboval jsem, že Dominik je mimořádný talent, který na sobě navíc ještě neustále pracuje, ale tenhle výsledek předčil veškerá moje očekávání. Tímto výsledkem si pootevřel dveře do české špičky a možná i dále. Je mi ctí ho na této cestě podporovat. Tato rally také ukázala, že rozhodnutí Škody o vytvoření dealerských týmů přispělo ke zvýšení dramatičnosti a kvality českého mistrovství“
Jaroslav Vančík, šéf Vančík Motorsport, prožíval všechno přímo na místě. „Musím poděkovat Jardovi Tomaštíkovi a všem organizátorům, že se Valaška mohla odjet. Poděkování patří i ACA, MOLu a Frigeře, že nám umožnili tento projekt postavit na nohy. V neposlední řadě chci poděkovat i mechanikům, pracovali jsme s nastavením i v průběhu soutěže, aby měl Dominik ideální podmínky a to se povedlo. Valaška byla určitě jedním z mých nejhezčích zážitků v rally. Před startem jsme udělali pro úspěch vše, ale co nás opravdu čeká jsme netušili, přece jen je to rally. Naším cílem nebylo udělat díru do světa, ale sbírat zkušenosti. Po třetím místě hned v první rychlostní zkoušce jsem se ovšem trochu zpotil… Ale věděl jsem, že z motokár si Dominik přinesl cit pro volbu stopy a brždění a vloni se v R2 učil pracovat s výkonem auta. Tady se to všechno poskládalo dohromady a přineslo výsledek z říše snů. Jsem moc spokojený a hodně si také cením toho, jak celá posádka plnila operativní taktické pokyny.“
Dominik Stříteský popsal, jak se vypořádal s tlakem takto. „Chtěl jsem se v rámci taktiky, kterou jsme dohodli s týmem, plně soustředit na každou rychlostní zkoušku. Nechtěl jsem od Dannyho první den ani znát časy a umístění, mým cílem bylo koncentrovat se plně na jízdu. Když jsem pak v servisu viděl výsledky, nevěřil jsem svým očím. Před druhou etapou to na mě trochu dolehlo, ale za volantem jsem se zase plně soustředil. Byl to nádherný zážitek, užíval jsem si každý kilometr a každou rychlostku. Bystřička je taková malá rally maturita, kterou jsme složili, teď se budeme snažit obstát i v dalších zkouškách, které nás letos čekají. Velké DÍKY patří partnerům ACA, MOL, Frigera, ale také všem členům týmu od Jardy Vančíka, tátovi a mechanikům, bez kterých by nebylo možné dosáhnout takového úspěchu! Pro nás s Dannym je to všechno velká radost a velký impuls do dalších podniků.“
Valaška se odjela v těžkých podmínkách po mimořádném úsilí jejích pořadatelů, za které jim patří velký dík. Diváci museli pro tentokrát zůstat stranou. Celý tým doufá, že Rally Šumava Klatovy už je bude moci přivítat kolem trati. Přejeme všem příznivcům rally, abychom se tam s vámi mohli potkat.
PR, Vančík Motorsport
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.