Zdravotní komplikace musel překonávat na Valašské rallye český talentovaný pilot Erik Cais. I přes postcovidový syndrom vybojoval páté celkové místo, v posledních rychlostních zkouškách se dostal mezi nejlepší.
„Trápilo mě nachlazení a únava. V sobotu jsem šel hned spát a nadopoval se prášky, abych v neděli výsledek vylepšil. Nakonec se to trochu povedlo a jsem za to rád,“ popisoval Cais ve Fordu Fiesta Rally2. Člena Orsák Rallysport týmu čeká v příštím týdnu soutěž v italském Sanremu, v plánu je pak podnik mistrovství světa v Chorvatsku.
Jednadvacetiletý talentovaný pilot bral Valašskou rallye jako přípravu na svůj další program. Z poklidné a krásné soutěže se však stala velmi těžká mise. Možná zcela nejtěžší, jakou kdy Cais absolvoval. „Kvůli tomu nachlazení, bolesti hlavy a únavě se z toho stal asi nejtěžší závod. Podobně jsem na tom byl před rokem na Rallye du Var, kde jsem řídil v horečkách,“ popisoval český pilot, který prodělal Covid-19 v únoru. A vir způsobil únavu také na první letošní domácí soutěži.
„Po shakedownu jsme na Valašce čekali na jeden rozhovor. I když jsem měl na sobě bundu, tak jsem prochladl. Tím, že jsem byl oslabený covidem, tak si to vzalo svoji daň. Jinak bych takové problémy neměl – běžné prochladnutí by mě tolik nesejmulo,“ popisoval Cais, který nejvíce trpěl při přejezdech. „Jezdíme podle předpisů a na rovince v devadesátikilometrové rychlosti má motor hlučný monotónní zvuk. Tříštila mě z něho hlava.“
V sobotu skončil na Valašské rallye zlínský pilot na šestém místě se ztrátou 1 minuty a 10 vteřin na vítězného Ruse Nikolaye Gryazina. V neděli poskočil na celkové páté místo, v závěrečných rychlostních zkouškách se dostal na třetí a druhé dělené místo. „To jsou příčky, kde bych se chtěl za normálních okolností pohybovat. V sobotu jsem opravdu nemohl jet víc a nechtěl jsem podstupovat riziko. V neděli jsem se zmáčkl a dohnal ztrátu. Na jedné erzetě jsem se zlepšil o dvacet vteřin, za což jsem rád,“ popsal Cais, který proležel také celé pondělí.
Česká rallyeová naděje chce být připravena co nejdříve. Vždyť v příštím týdnu Caise čeká Rallye Sanremo, tedy pokračování italského šampionátu. Od 22. dubna by měl na něho čekat podnik mistrovství světa v Chorvatsku. „Možná se zúčastníme také Rallyeprintu Kopná, pokud se uskuteční,“ dodal člen Orsák Rallysport týmu.
Jiří Uhlíř
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.