Zdravotní komplikace musel překonávat na Valašské rallye český talentovaný pilot Erik Cais. I přes postcovidový syndrom vybojoval páté celkové místo, v posledních rychlostních zkouškách se dostal mezi nejlepší.
„Trápilo mě nachlazení a únava. V sobotu jsem šel hned spát a nadopoval se prášky, abych v neděli výsledek vylepšil. Nakonec se to trochu povedlo a jsem za to rád,“ popisoval Cais ve Fordu Fiesta Rally2. Člena Orsák Rallysport týmu čeká v příštím týdnu soutěž v italském Sanremu, v plánu je pak podnik mistrovství světa v Chorvatsku.
Jednadvacetiletý talentovaný pilot bral Valašskou rallye jako přípravu na svůj další program. Z poklidné a krásné soutěže se však stala velmi těžká mise. Možná zcela nejtěžší, jakou kdy Cais absolvoval. „Kvůli tomu nachlazení, bolesti hlavy a únavě se z toho stal asi nejtěžší závod. Podobně jsem na tom byl před rokem na Rallye du Var, kde jsem řídil v horečkách,“ popisoval český pilot, který prodělal Covid-19 v únoru. A vir způsobil únavu také na první letošní domácí soutěži.
„Po shakedownu jsme na Valašce čekali na jeden rozhovor. I když jsem měl na sobě bundu, tak jsem prochladl. Tím, že jsem byl oslabený covidem, tak si to vzalo svoji daň. Jinak bych takové problémy neměl – běžné prochladnutí by mě tolik nesejmulo,“ popisoval Cais, který nejvíce trpěl při přejezdech. „Jezdíme podle předpisů a na rovince v devadesátikilometrové rychlosti má motor hlučný monotónní zvuk. Tříštila mě z něho hlava.“
V sobotu skončil na Valašské rallye zlínský pilot na šestém místě se ztrátou 1 minuty a 10 vteřin na vítězného Ruse Nikolaye Gryazina. V neděli poskočil na celkové páté místo, v závěrečných rychlostních zkouškách se dostal na třetí a druhé dělené místo. „To jsou příčky, kde bych se chtěl za normálních okolností pohybovat. V sobotu jsem opravdu nemohl jet víc a nechtěl jsem podstupovat riziko. V neděli jsem se zmáčkl a dohnal ztrátu. Na jedné erzetě jsem se zlepšil o dvacet vteřin, za což jsem rád,“ popsal Cais, který proležel také celé pondělí.
Česká rallyeová naděje chce být připravena co nejdříve. Vždyť v příštím týdnu Caise čeká Rallye Sanremo, tedy pokračování italského šampionátu. Od 22. dubna by měl na něho čekat podnik mistrovství světa v Chorvatsku. „Možná se zúčastníme také Rallyeprintu Kopná, pokud se uskuteční,“ dodal člen Orsák Rallysport týmu.
Jiří Uhlíř
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.