Zdravotní komplikace musel překonávat na Valašské rallye český talentovaný pilot Erik Cais. I přes postcovidový syndrom vybojoval páté celkové místo, v posledních rychlostních zkouškách se dostal mezi nejlepší.
„Trápilo mě nachlazení a únava. V sobotu jsem šel hned spát a nadopoval se prášky, abych v neděli výsledek vylepšil. Nakonec se to trochu povedlo a jsem za to rád,“ popisoval Cais ve Fordu Fiesta Rally2. Člena Orsák Rallysport týmu čeká v příštím týdnu soutěž v italském Sanremu, v plánu je pak podnik mistrovství světa v Chorvatsku.
Jednadvacetiletý talentovaný pilot bral Valašskou rallye jako přípravu na svůj další program. Z poklidné a krásné soutěže se však stala velmi těžká mise. Možná zcela nejtěžší, jakou kdy Cais absolvoval. „Kvůli tomu nachlazení, bolesti hlavy a únavě se z toho stal asi nejtěžší závod. Podobně jsem na tom byl před rokem na Rallye du Var, kde jsem řídil v horečkách,“ popisoval český pilot, který prodělal Covid-19 v únoru. A vir způsobil únavu také na první letošní domácí soutěži.
„Po shakedownu jsme na Valašce čekali na jeden rozhovor. I když jsem měl na sobě bundu, tak jsem prochladl. Tím, že jsem byl oslabený covidem, tak si to vzalo svoji daň. Jinak bych takové problémy neměl – běžné prochladnutí by mě tolik nesejmulo,“ popisoval Cais, který nejvíce trpěl při přejezdech. „Jezdíme podle předpisů a na rovince v devadesátikilometrové rychlosti má motor hlučný monotónní zvuk. Tříštila mě z něho hlava.“
V sobotu skončil na Valašské rallye zlínský pilot na šestém místě se ztrátou 1 minuty a 10 vteřin na vítězného Ruse Nikolaye Gryazina. V neděli poskočil na celkové páté místo, v závěrečných rychlostních zkouškách se dostal na třetí a druhé dělené místo. „To jsou příčky, kde bych se chtěl za normálních okolností pohybovat. V sobotu jsem opravdu nemohl jet víc a nechtěl jsem podstupovat riziko. V neděli jsem se zmáčkl a dohnal ztrátu. Na jedné erzetě jsem se zlepšil o dvacet vteřin, za což jsem rád,“ popsal Cais, který proležel také celé pondělí.
Česká rallyeová naděje chce být připravena co nejdříve. Vždyť v příštím týdnu Caise čeká Rallye Sanremo, tedy pokračování italského šampionátu. Od 22. dubna by měl na něho čekat podnik mistrovství světa v Chorvatsku. „Možná se zúčastníme také Rallyeprintu Kopná, pokud se uskuteční,“ dodal člen Orsák Rallysport týmu.
Jiří Uhlíř
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.