Zdravotní komplikace musel překonávat na Valašské rallye český talentovaný pilot Erik Cais. I přes postcovidový syndrom vybojoval páté celkové místo, v posledních rychlostních zkouškách se dostal mezi nejlepší.
„Trápilo mě nachlazení a únava. V sobotu jsem šel hned spát a nadopoval se prášky, abych v neděli výsledek vylepšil. Nakonec se to trochu povedlo a jsem za to rád,“ popisoval Cais ve Fordu Fiesta Rally2. Člena Orsák Rallysport týmu čeká v příštím týdnu soutěž v italském Sanremu, v plánu je pak podnik mistrovství světa v Chorvatsku.
Jednadvacetiletý talentovaný pilot bral Valašskou rallye jako přípravu na svůj další program. Z poklidné a krásné soutěže se však stala velmi těžká mise. Možná zcela nejtěžší, jakou kdy Cais absolvoval. „Kvůli tomu nachlazení, bolesti hlavy a únavě se z toho stal asi nejtěžší závod. Podobně jsem na tom byl před rokem na Rallye du Var, kde jsem řídil v horečkách,“ popisoval český pilot, který prodělal Covid-19 v únoru. A vir způsobil únavu také na první letošní domácí soutěži.
„Po shakedownu jsme na Valašce čekali na jeden rozhovor. I když jsem měl na sobě bundu, tak jsem prochladl. Tím, že jsem byl oslabený covidem, tak si to vzalo svoji daň. Jinak bych takové problémy neměl – běžné prochladnutí by mě tolik nesejmulo,“ popisoval Cais, který nejvíce trpěl při přejezdech. „Jezdíme podle předpisů a na rovince v devadesátikilometrové rychlosti má motor hlučný monotónní zvuk. Tříštila mě z něho hlava.“
V sobotu skončil na Valašské rallye zlínský pilot na šestém místě se ztrátou 1 minuty a 10 vteřin na vítězného Ruse Nikolaye Gryazina. V neděli poskočil na celkové páté místo, v závěrečných rychlostních zkouškách se dostal na třetí a druhé dělené místo. „To jsou příčky, kde bych se chtěl za normálních okolností pohybovat. V sobotu jsem opravdu nemohl jet víc a nechtěl jsem podstupovat riziko. V neděli jsem se zmáčkl a dohnal ztrátu. Na jedné erzetě jsem se zlepšil o dvacet vteřin, za což jsem rád,“ popsal Cais, který proležel také celé pondělí.
Česká rallyeová naděje chce být připravena co nejdříve. Vždyť v příštím týdnu Caise čeká Rallye Sanremo, tedy pokračování italského šampionátu. Od 22. dubna by měl na něho čekat podnik mistrovství světa v Chorvatsku. „Možná se zúčastníme také Rallyeprintu Kopná, pokud se uskuteční,“ dodal člen Orsák Rallysport týmu.
Jiří Uhlíř
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!