Organizační tým 39. KOWAX Valašská rally ValMez 2021, která se uskuteční 26. – 28. března 2021, eviduje více než sedmdesátku přihlášek. Nejnižší startovní čísla byla přidělena prioritním jezdcům FIA Janu Kopeckému a Nikolaji Grjazinovi, které bude „nahánět“ úřadující český šampión Václav Pech.
Taky by se úvodní odstavec mohl proměnit v příměr, 24 speciálů R5 proti jediného vozu WRC Václava Pecha. Výčet automobilů specifikace Rally2 v seznamu přihlášených zahrnuje hned pět značek. Kromě nejpočetněji zastoupených škodovek také vozy domácí stáje Hyundai Kowax Racing (4 vozy), dále modely VW Polo GTI, Ford Fiesta MkII a Citroën C3.
Z nasazení jezdců lze očekávat, že se může kopírovat průběh loňského srpnového klání valašskomeziříčské soutěže, kde si to o prvenství rozdali Václav Pech a Janem Kopeckým, o třetí příčku tvrdě bojovali Filip Mareš a Jan Černý. Nikolaj Grjazin nedávno ukázal svou rychlost na Arctic Rally Finland, kde obsadil třetí místo v hodnocení WRC2.
Do souboje na špičce se jistě budou chtít zapojit i valašští jezdci v čele s Miroslavem Jakešem či Erikem Caisem. Nejvýše postavený speciál Hyundai i20 R5 osedlá hájovský Martin Vlček. Pozornost pak bude jistě upřena i na mladíky Adama Březíka, Dominika Stříteského a Jiřího Pohlídala. Kromě Grjazina bude zpestřením účast Němce Alberta von Thurn und Taxis či Poláka Lukasze Kotarby.
Kvalitní startovní pole nabídnou i „dvoukolky“. Ty „povede“ úřadující mistr Jan Dohnal (Clio S1600), kterému se pokusí sekundovat René Dohnal (Peugeot 208 Rally4). V kontaktu s nimi jistě budou chtít být i jezdci s Fordy Fiesta Rally4 Petr Lukašík, Petr Zedník či účastník JWRC Ir William Creighton (start v rámci přípravy na dubnovou Rally Croatia). Nový vůz představí na Valašsku i David Štefan (Peugeot 208 Rally4). Českou premiéru vozu Renault Clio Rally5 obstará Václav Stejskal jun.
Valaška bude nově součástí České trofeje v rally historických automobilů, kam jsou přihlášeny tři posádky. Odkaz na seznam přihlášených posádek: http://valasskarally.cz/data/home/media/dokumenty2021/VR2021_startovka.pdf
Startovní pole čeká o víkendu deset rychlostních zkoušek na pěti úsecích. Delší sobotní etapa je provázána s dvěma téměř dvacetikilometrovými testy Hukvaldy a Lešná. V neděli se bude pokračovat polokruhovou Juřinkou, památným úsekem Poličná – Jarcová a populární Bystřičkou.
Vzhledem k aktuální epidemiologické situaci se soutěž, kterou spolupořádá ÚAMK – VR Vsetín - pojede bez diváků. Respektujte prosím tento fakt, protože jen díky němu dostala soutěž výjimku MZ. Buďte prosím k nám i posádkám ohleduplní, jen tak pomůžete rallysportu v Česku!
Informačním kanálem 39. KOWAX Valašské rally ValMez 2021 je postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
39. KOWAX Valašská rally ValMez 2021, tiskový servis
Text: Tomáš Plachý
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.