Seriál Peugeot Rally Cup CZ vstoupí v letošním roce do svého pátého pokračování. V roce 2021 se v evropských zemích budou pořádat poháry pro jezdce s vozy Peugeot výhradně s novou generací vozu Peugeot 208 Rally4, český Peugeot Rally Cup však bude výjimkou. Kromě speciálů 208 Rally4 v něm totiž budou startovat také nestárnoucí „dvěstěosmičky“ v provedení R2.
Uvedenou výjimkou pro start obou generací závodních vozů Peugeot 208 padne s velkou pravděpodobností účastnický rekord. Podle prvních předpokladů by se do letošního seriálu mohlo přihlásit až 15 posádek. Zatím jsou v České republice tři speciály Peugeot 208 Rally4 a další tři jsou objednány. Ve hře je také start polských posádek, neboť u našich severních sousedů se letos 208 Cup nejede. Největším otazníkem však nadále zůstává vývoj situace spojené s celosvětovou pandemií. „Popravdě jsme vzhledem k současnému stavu opatrní, ale i tak věříme, že nás čeká velmi zajímavá sezóna. Stěžejní je pro nás pochopitelně prezentace nového vozu Peugeot 208 Rally4, osobně se však domnívám, že charakter některých českých rychlostních zkoušek může nahrávat původní generaci dvěstěosmiček, které jsou i nadále velmi agilním závodnickým nářadím. Jsme rádi, že mají jejich majitelé díky výjimce možnost i nadále závodit v cupu. V každém případě se těším na porovnání obou vozů,“ prozradil svá očekávání ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini.
V návaznosti na rozdílné parametry speciálu Peugeot 208 Rally4 a R2 jsou pro letošní rok vypsány dvě třídy se samostatným hodnocením. Kromě toho bude vyhlášen také absolutní vítěz, který nasbírá nejvíce bodů bez ohledu na to, ve které třídě startuje. „Snažili jsme se vymyslet formát, který bude zajímavý pro všechny. Proto jsme cup rozdělili do třídy Rally4 a R2. Kromě toho vyhodnotíme absolutního vítěze, což nemusí být nutně posádka s turbem. Navíc zamýšlíme podporu některého výrazného mladého jezdce do pětadvaceti let, kterému bude umožněn start v zahraničí, pokud to situace dovolí,“ vysvětlil manažer seriálu, Jan Koudelka.
„Vzhledem k přetrvávající složité situaci jsme se rozhodli posunout start letošního Peugeot Rally Cupu až na Rallye Šumava Klatovy, která se jede začátkem května. Mělo by tak být dost času k přípravě sezóny, k dodání nových vozů z Francie a věřím, že i ke zdárnému zvládnutí pandemie. V kalendáři nám i přesto zůstává šest podniků, úvodní Valašku nahradíme Pačejovem, který se nám v loňském roce velmi líbil. Rád bych zmínil ještě skutečnost, že mezi účastníky cupu letos na odměnách rozdělíme bezmála sedm set tisíc korun, “ dodává Marco Venturini.
Páté pokračování Peugeot Rally Cupu je za dveřmi. Můžete se těšit nejen na nové posádky, ale také na vyrovnané a napínavé souboje, atraktivní videa, soutěže a také na další pokračování online verze v rámci MČR v online rally.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka, tel.: +420 737 234 535 email: cup@autoklub.cz
www.autoklub.cz / @autoklubCR / @peugeotrallycup
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.