Vůz č. 9 posádky Bartels – Scheider – Poele zvítězil ve 24 hodinovém závodě Proximus ve Spa, čímž si pojistili vedení v klasifikaci týmů.
Navzdory silnému dešti, který kropil trať v průběhu celé poslední hodiny závodu ve Spa-Francorchamps, dokázali si van de Poele, Bartels a Scheider toto skvělé vítězství udržet.
Na druhé pozici projela cílem posádka č. 15 ve složení Bertolini - Wendlinger – Peter, jenž hájí barvu dalšího vozu Maserati MC 12. I když jde o dva odlišné týmy, můžeme mluvit o prvním double pro značku Maserati ve 24 hodinovém závodě.
Karl Wendlinger se ujal v hodnocení jezdců průběžného pořadí vedení, o dva body za ním je pak Gabriele Gardel, jenž dnes dokončil závod ve Spa s vozem Larbre Ferrari 550 Maranello na třetí pozici. Výsledky závodu 24 hodin Spa - Francorchamps 2005:
1
9
GT1Poele/Bartels/ScheiderMaserati MC12 GT100:34.2576166.63215
GT1Bertolini/Wendlinger/PeterMaserati MC12 GT102:32.85742 LAPS165.83311
GT1Vosse/M'Kens/B'Chut/GardelFerrari 550 Maranello02:26.35679 LAPS163.8246
GT1Longin/K'Pen/H'Mans/Bleekem'NCorvette C5R00:34.456313 LAPS162.87512
GT1Bryner/Calderari/Zacchia/BouvyFerrari 550 Maranello00:43.856214 LAPS162.57629
GT1Goossens/Kox/LamyAston Martin DBR901:22.955719 LAPS161.05728
GT1Brabham/Turner/SarrazinAston Martin DBR901:23.155521 LAPS160.47866
GT2Lieb/Rockenfeller/LuhrPorsche 996 GT3 RSR02:06.954135 LAPS156.34922
GT1Duez/Menten/Hernandez/CayrolleCorvette C5R01:26.453640 LAPS154.971067
GT2Moccia/Groppi/CamathiasPorsche 996 GT3 RS00:41.853541 LAPS154.76118
GT1Newton/Erdos/Mallock/BennettSaleen S7 R00:35.152947 LAPS153.0312191
G2Penders/Lamot/CouwbeaghsPorsche 996 GT3 RS03:25.752947 LAPS152.7313121
G2V'Nque/Lab'T/Prette/RadriguesChrysler Viper GTS01:41.550967 LAPS147.1414190
G2Gastines/Cloet/Rossem/LaetPorsche 996 GT3 RS01:49.449779 LAPS143.6515124
G3Mattheus/Van'Gen/Furnal/G'FroyPorsche 996 GT3 RS03:25.949581 LAPS142.92163
GT1Lemeret/Deman/Belloc/LivioFerrari 575 Maranello GTC01:16.949284 LAPS142.261769
GT2Ried/Ried/F'Mayr/F'Mayr JnrPorsche 996 GT3 RS01:34.248987 LAPS141.3718170
G2Lambert/Leforte/Palltala/AndrePorsche 996 GT3 RS13:55.548690 LAPS151.8419108
G2Model/Tenchini/Riolo/CerattiPorsche 996 GT3 RS11:11.747799 LAPS149.332088
GT2Collard/Sugden/OrtelliPorsche 996 GT3 RSR02:30.747799 LAPS137.812155
GT2Collins/Cunningham/MaassenPorsche 996 GT3 RSR01:46.2476100 LAPS137.5922112
G3Noziere/Brouard/Levy/LevyPorsche 996 GT3 RS00:37.5469107 LAPS135.6723173
G2Corbel/Baron/Cohighnac/StepecPorsche 996 GT3 RS03:17.4465111 LAPS134.2724111
G2Chailet/Nef/MorletPorsche 996 GT3 RS02:08.9461115 LAPS133.2225107
G2Giudici/Romanini/RaimondiMaserati Light GT 420002:16.1435141 LAPS125.692656
GT2Vonka/Konopka/De CastroPorsche 996 GT3 RS49:47.3423153 LAPS128.69Neklasifikovali se:
--10
GT1Babini/Biagi/DaviesMaserati MC12 GT148:18.9401D.N.F.165.74--106
G2Coens/Beltoise/BlanchemaisPorsche 996 GT3 RS26:10.5342D.N.F.128.85--115
G2Muytjens/Koenen/GrouwelsPorsche 996 GT3 RS59:54.9218D.N.F.137.67--123
G3Ickx/Bermes/Hemroulle/ReisPorsche 996 GT3 RS15:02.6198D.N.F.148.67--16
GT1Zwaan/Zwaan/KutemannMaserati MC12 GT109:18.3141D.N.F.159.11--14
GT1Keen/Halliday/Moller/Verdon RoeLister Storm GT01:44.3134D.N.F.132.41--17
GT1Fomenko/V'Iev/M'Ssian/C-WalterFerrari 550 Maranello09:10.496D.N.F.160.56--105
G2Leinders/K'Pens/Ambr'O/D'CourGillet Vertigo55:36.184D.N.F.148.58--2
GT1Deletraz/Piccini/Melo/MorbidelliFerrari 575 Maranello GTC22:29.129D.N.F.146.52--175
G2Belmondo/Khan/Pauw/HovePorsche 996 GT3 RS06:41.22D.N.F.124.64--74
GT2Busnelli/Son'O/Jacoma/Rap'TiPorsche 996 GT3 RS03:49.81D.N.F.108.82Foto: Karel Bařina a Petr Zelinka / AUTO NEWS NETWORK
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?