Lime Rock: Audi vítězí, Loly končí s problémy

Lehto/Kristensen/Werner
Lehto/Kristensen/Werner, foto: ALMS
Daniel Šupa 5. července 2005 08:53
Sdílej:

Technické potíže obou vozů stáje Dyson Racing přinesly double vítězům z Le Mans.

Po startu si nedal JJ Lehto svoji nejlepší kvalifikační pozici vzít a usadil se v čele poměrně nepočetného startovního pole. Fin spolu s kolegou Wernerem vedli hodinu a 13 minut, za jejich zády čekal na příležitost James Weaver s Lolou. Díky potížím Lehta v polovině závodu s přetáčivostí se nakonec ujal s kolegou Leitzingerem vedení, ale jejich radost na domácí dráze netrvala dlouho.

Po dvou hodinách závodu zajela rychlejší z dysonových Lol do boxu, kde přišli ke slovu mechanici. Jakmile se Weaver vrátil na dráhu, byl nejrychlejším jezdcem, nicméně jeho hrdinský boj ukončily problémy s řazením jen deset minut před koncem závodu.

Audi tou dobou šetřilo vozy a ADT Champion pohodlně získal třetí vítězství ve čtyřech letošních závodech, navíc stylem double, neboť na druhém místě celkově dojeli Biela s Pirrem s druhým Audi R8.

„Tlak v mých pneumatikách byl malý, což způsobilo přetáčivost a tohoto problému James ihned využil. Dnes ale mohl vyhrát kterýkoli z čtyř silných prototypů, trať vyhovuje jak Audi, tak Lolám,“ řekl po závodě Lehto, který si připsal 23 vítězství v ALMS.

Třídu LMP2 vyhrál Courage týmu Miracle s jezdci Bucknum / McMurry / Macaluso, který neztratil vedení ani na okamžik.

Silnější třídu GT1 vyhrál opět tovární tým Corvette Racing a z letošního prvního vítězství se radovali Gavin a Beretta, kteří sice od startu jezdili za svými dosud úspěšnějšími kolegy Fellowsem a O'Connellem, ale poté co Fellows dostal při pouštění rychlejších vozů hodiny a opřel vůz o svodidla, Beretta šel do vedení a už ho udrželi až do cíle. Třetí místo obsadila posádka stáje ACEMCO Borcheller / Mowlem se Saleenem, kteří porazili tovární Maserati MC12 po těsném souboji. Třídu GT2 vyhrálo Porsche stáje Alex Job Racing s posádkou Bernhard / Dumas, do vedení se dostali chybou posádky vozu Panoz Esperante, která do té doby opanovala čelo třídy. Lime Rock, závod: 1. Marco Werner, JJ Lehto / Audi R8 (1, P1), 165. 2. Frank Biela; Emanuele Pirro/ Audi R8 (2, P1), 165. 3. Olivier Beretta; Oliver Gavin / Corvette C6-R (3, GT1), 159. 4. Ron Fellows; Johnny O`Connell / Corvette C6-R (4, GT1), 157. 5. Terry Borcheller; Johnny Mowlem / Saleen S7R (5, GT1), 156. 6. Andrea Bertolini; Fabio Babini / Maserati MC12 (6, GT1), 156. 7. Alex Figge; Ryan Dalziel / Corvette C5-R (7, GT1), 155. 8. Romain Dumas; Timo Bernhard / Porsche 911 GT3 RSR (8, GT2), 154. 9. Jeff Bucknum; Chris McMurry / Courage C-65 (9, P2), 154. 10. Patrick Long; Jorg Bergmeister / Porsche 911 GT3 RSR (10, GT2), 153. Foto: ALMS

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.