Technické potíže obou vozů stáje Dyson Racing přinesly double vítězům z Le Mans.
Po startu si nedal JJ Lehto svoji nejlepší kvalifikační pozici vzít a usadil se v čele poměrně nepočetného startovního pole. Fin spolu s kolegou Wernerem vedli hodinu a 13 minut, za jejich zády čekal na příležitost James Weaver s Lolou. Díky potížím Lehta v polovině závodu s přetáčivostí se nakonec ujal s kolegou Leitzingerem vedení, ale jejich radost na domácí dráze netrvala dlouho.
Po dvou hodinách závodu zajela rychlejší z dysonových Lol do boxu, kde přišli ke slovu mechanici. Jakmile se Weaver vrátil na dráhu, byl nejrychlejším jezdcem, nicméně jeho hrdinský boj ukončily problémy s řazením jen deset minut před koncem závodu.
Audi tou dobou šetřilo vozy a ADT Champion pohodlně získal třetí vítězství ve čtyřech letošních závodech, navíc stylem double, neboť na druhém místě celkově dojeli Biela s Pirrem s druhým Audi R8.
„Tlak v mých pneumatikách byl malý, což způsobilo přetáčivost a tohoto problému James ihned využil. Dnes ale mohl vyhrát kterýkoli z čtyř silných prototypů, trať vyhovuje jak Audi, tak Lolám,“ řekl po závodě Lehto, který si připsal 23 vítězství v ALMS.
Třídu LMP2 vyhrál Courage týmu Miracle s jezdci Bucknum / McMurry / Macaluso, který neztratil vedení ani na okamžik.
Silnější třídu GT1 vyhrál opět tovární tým Corvette Racing a z letošního prvního vítězství se radovali Gavin a Beretta, kteří sice od startu jezdili za svými dosud úspěšnějšími kolegy Fellowsem a O'Connellem, ale poté co Fellows dostal při pouštění rychlejších vozů hodiny a opřel vůz o svodidla, Beretta šel do vedení a už ho udrželi až do cíle. Třetí místo obsadila posádka stáje ACEMCO Borcheller / Mowlem se Saleenem, kteří porazili tovární Maserati MC12 po těsném souboji. Třídu GT2 vyhrálo Porsche stáje Alex Job Racing s posádkou Bernhard / Dumas, do vedení se dostali chybou posádky vozu Panoz Esperante, která do té doby opanovala čelo třídy. Lime Rock, závod: 1. Marco Werner, JJ Lehto / Audi R8 (1, P1), 165. 2. Frank Biela; Emanuele Pirro/ Audi R8 (2, P1), 165. 3. Olivier Beretta; Oliver Gavin / Corvette C6-R (3, GT1), 159. 4. Ron Fellows; Johnny O`Connell / Corvette C6-R (4, GT1), 157. 5. Terry Borcheller; Johnny Mowlem / Saleen S7R (5, GT1), 156. 6. Andrea Bertolini; Fabio Babini / Maserati MC12 (6, GT1), 156. 7. Alex Figge; Ryan Dalziel / Corvette C5-R (7, GT1), 155. 8. Romain Dumas; Timo Bernhard / Porsche 911 GT3 RSR (8, GT2), 154. 9. Jeff Bucknum; Chris McMurry / Courage C-65 (9, P2), 154. 10. Patrick Long; Jorg Bergmeister / Porsche 911 GT3 RSR (10, GT2), 153. Foto: ALMS
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?