Lime Rock: Audi vítězí, Loly končí s problémy

Lehto/Kristensen/Werner
Lehto/Kristensen/Werner, foto: ALMS
Daniel Šupa 5. července 2005 8:53
Sdílej:

Technické potíže obou vozů stáje Dyson Racing přinesly double vítězům z Le Mans.

Po startu si nedal JJ Lehto svoji nejlepší kvalifikační pozici vzít a usadil se v čele poměrně nepočetného startovního pole. Fin spolu s kolegou Wernerem vedli hodinu a 13 minut, za jejich zády čekal na příležitost James Weaver s Lolou. Díky potížím Lehta v polovině závodu s přetáčivostí se nakonec ujal s kolegou Leitzingerem vedení, ale jejich radost na domácí dráze netrvala dlouho.

Po dvou hodinách závodu zajela rychlejší z dysonových Lol do boxu, kde přišli ke slovu mechanici. Jakmile se Weaver vrátil na dráhu, byl nejrychlejším jezdcem, nicméně jeho hrdinský boj ukončily problémy s řazením jen deset minut před koncem závodu.

Audi tou dobou šetřilo vozy a ADT Champion pohodlně získal třetí vítězství ve čtyřech letošních závodech, navíc stylem double, neboť na druhém místě celkově dojeli Biela s Pirrem s druhým Audi R8.

„Tlak v mých pneumatikách byl malý, což způsobilo přetáčivost a tohoto problému James ihned využil. Dnes ale mohl vyhrát kterýkoli z čtyř silných prototypů, trať vyhovuje jak Audi, tak Lolám,“ řekl po závodě Lehto, který si připsal 23 vítězství v ALMS.

Třídu LMP2 vyhrál Courage týmu Miracle s jezdci Bucknum / McMurry / Macaluso, který neztratil vedení ani na okamžik.

Silnější třídu GT1 vyhrál opět tovární tým Corvette Racing a z letošního prvního vítězství se radovali Gavin a Beretta, kteří sice od startu jezdili za svými dosud úspěšnějšími kolegy Fellowsem a O'Connellem, ale poté co Fellows dostal při pouštění rychlejších vozů hodiny a opřel vůz o svodidla, Beretta šel do vedení a už ho udrželi až do cíle. Třetí místo obsadila posádka stáje ACEMCO Borcheller / Mowlem se Saleenem, kteří porazili tovární Maserati MC12 po těsném souboji. Třídu GT2 vyhrálo Porsche stáje Alex Job Racing s posádkou Bernhard / Dumas, do vedení se dostali chybou posádky vozu Panoz Esperante, která do té doby opanovala čelo třídy.

Lime Rock, závod: 1. Marco Werner, JJ Lehto / Audi R8 (1, P1), 165. 2. Frank Biela; Emanuele Pirro/ Audi R8 (2, P1), 165.
3. Olivier Beretta; Oliver Gavin / Corvette C6-R (3, GT1), 159. 4. Ron Fellows; Johnny O`Connell / Corvette C6-R (4, GT1), 157. 5. Terry Borcheller; Johnny Mowlem / Saleen S7R (5, GT1), 156. 6. Andrea Bertolini; Fabio Babini / Maserati MC12 (6, GT1), 156. 7. Alex Figge; Ryan Dalziel / Corvette C5-R (7, GT1), 155. 8. Romain Dumas; Timo Bernhard / Porsche 911 GT3 RSR (8, GT2), 154.
9. Jeff Bucknum; Chris McMurry / Courage C-65 (9, P2), 154. 10. Patrick Long; Jorg Bergmeister / Porsche 911 GT3 RSR (10, GT2), 153.
Foto: ALMS

Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.