73.ročník legendy za nami. Enge nedokončil takmer v závere.
Väčšinu pretekov sa im darilo cez drobné problémy držať na čele GT1 a prenasledovateľa si držali takmer kolo za sebou. V poslednej tretine pretekov sa však auto zdržalo päť minút v boxos pre problémy s predným spoilerom a za nedlho muselo auto znovu do boxu kôli prasknutej pneumatike. Posádka sa tak posunula až na štvrté miesto v triede. Smola pokračovala ďalej a Tomášovi Engemu vyše hodiny pred koncom počas jazdy zhasol motor a opäť tak nedokončil preteky. Je to o to smutnejšie, že takmer po 23 hodinách jazdy. Enge si počas pretekov najmä včera poobede sťažoval na veľké horúčavy v kokpite. Turner z rovnakej stajne absolvoval dokonca spŕšku ľadu v boxoch pre problémy s chladiacou vestou. V triede GT1 sa tak mohli radovať z víťazstva piloti sedlajúci Corvettu C6-R v podaní Gavin, Beretta a Magnussen a umiestnili sa na peknom piatom mieste celkovo. GT2 mala víťaza v podaní Hindery, Rockenfeller a Lieb na aute Porsche 911 GT3. Posádka skončila celkovo na 10. mieste. Až na 21. mieste skončilo prvé auto v triede LM2. To mali plne vo svojej moci jazdci Erdos, Newton a Hughes na aute Lola MG. Vytrvalí diváci mohli za 24 hodín vidieť krúžiť vedúce auto celkovo až 370 krát. Šachovnicovú zástavu však uvidelo iba 27 áut. Okrem už spomínaného Tomáša Engeho nedokončil pre nehodu aj majster sveta WRC Rally Sebastian Loeb. Celkové umiestnenie dokončených posádok: 1. 3 Lehto/Werner/Kristensen - Audi R8 - LM1 2. 16 Collard/Boullion/Comas - Pescarolo Judd - LM1 3. 2 Biela/Pirro/Mc Nish - Audi R8 - LM1 4. 4 Montagny/Gounon/Ortelli - Audi R8 - LM1 5. 64 Gavin/Beretta/Magnussen - Corvette C6-R - GT1 6. 63 Fellows/O'Connel/Papis - Corvette C6-R - GT1 7. 10 Lammers/Julian/Bosch - Dome Judd - LM1 8. 12 Schwagen/Frei/Vann - Courage Judd - LM1 9. 59 Brabham/Sarrazin/Turner - Aston Martin D - GT1 10. 71 Hindery/Rockenfeller/Lieb - Porsche 911 GT3 - GT2 11. 90 Bergmeister/Long/Bernhard - Porsche 911 GT - GT2 12. 9 Hignett/Stack/Kurosawa - Zytek 04S - LM1 13. 50 Goueslard/Dupard/Vosse - Ferrari 550Mar - GT1 14. 80 Van Overbeek/Pechnik/Neiman - Porsche 911 GT - GT2 15. 7 Minassian/Campbellwalter/Wallace - DBA Judd - LM1 16. 76 Dumas/Dumez/Narac - Porsche 911 GT - GT2 17. 18 Short/Barbosa/Icks - Dallara Judd - LM1 18. 61 Fomenko/Vasiliev/Bouchut - Ferrari 550Mar - GT1 19. 72 Policand/Campbell/Alphand - Porsche 911 GT - GT2 20. 89 Nielsen/Thyrring/Ehret - Porsche 911 GT - GT2 21. 25 Erdos/Newton/Hughes - Lola MG - LM2 22. 36 Gosselin/Ojjeh/Sharpe - Courage C65 Fo - LM2 23. 37 Belmondo/Andre/Sutherland - Courage C65 Fo - LM2 24. 83 Collin/Felbermayr/Shep - Porsche 911 GT - GT2 25. 30 Bennett/Mitchell/Mullen - Courage Judd - LM2 26. 95 Hartsorne/Stanton/Johnson - TVR Tuscan T40 - GT2 27. 24 Terada/Roussel/Binnie - WR Peugeot - LM2 Foto:Audi Sport Press, Bentley Motors
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.