73.ročník legendy za nami. Enge nedokončil takmer v závere.
Väčšinu pretekov sa im darilo cez drobné problémy držať na čele GT1 a prenasledovateľa si držali takmer kolo za sebou. V poslednej tretine pretekov sa však auto zdržalo päť minút v boxos pre problémy s predným spoilerom a za nedlho muselo auto znovu do boxu kôli prasknutej pneumatike. Posádka sa tak posunula až na štvrté miesto v triede. Smola pokračovala ďalej a Tomášovi Engemu vyše hodiny pred koncom počas jazdy zhasol motor a opäť tak nedokončil preteky. Je to o to smutnejšie, že takmer po 23 hodinách jazdy. Enge si počas pretekov najmä včera poobede sťažoval na veľké horúčavy v kokpite. Turner z rovnakej stajne absolvoval dokonca spŕšku ľadu v boxoch pre problémy s chladiacou vestou. V triede GT1 sa tak mohli radovať z víťazstva piloti sedlajúci Corvettu C6-R v podaní Gavin, Beretta a Magnussen a umiestnili sa na peknom piatom mieste celkovo. GT2 mala víťaza v podaní Hindery, Rockenfeller a Lieb na aute Porsche 911 GT3. Posádka skončila celkovo na 10. mieste. Až na 21. mieste skončilo prvé auto v triede LM2. To mali plne vo svojej moci jazdci Erdos, Newton a Hughes na aute Lola MG. Vytrvalí diváci mohli za 24 hodín vidieť krúžiť vedúce auto celkovo až 370 krát. Šachovnicovú zástavu však uvidelo iba 27 áut. Okrem už spomínaného Tomáša Engeho nedokončil pre nehodu aj majster sveta WRC Rally Sebastian Loeb. Celkové umiestnenie dokončených posádok: 1. 3 Lehto/Werner/Kristensen - Audi R8 - LM1 2. 16 Collard/Boullion/Comas - Pescarolo Judd - LM1 3. 2 Biela/Pirro/Mc Nish - Audi R8 - LM1 4. 4 Montagny/Gounon/Ortelli - Audi R8 - LM1 5. 64 Gavin/Beretta/Magnussen - Corvette C6-R - GT1 6. 63 Fellows/O'Connel/Papis - Corvette C6-R - GT1 7. 10 Lammers/Julian/Bosch - Dome Judd - LM1 8. 12 Schwagen/Frei/Vann - Courage Judd - LM1 9. 59 Brabham/Sarrazin/Turner - Aston Martin D - GT1 10. 71 Hindery/Rockenfeller/Lieb - Porsche 911 GT3 - GT2 11. 90 Bergmeister/Long/Bernhard - Porsche 911 GT - GT2 12. 9 Hignett/Stack/Kurosawa - Zytek 04S - LM1 13. 50 Goueslard/Dupard/Vosse - Ferrari 550Mar - GT1 14. 80 Van Overbeek/Pechnik/Neiman - Porsche 911 GT - GT2 15. 7 Minassian/Campbellwalter/Wallace - DBA Judd - LM1 16. 76 Dumas/Dumez/Narac - Porsche 911 GT - GT2 17. 18 Short/Barbosa/Icks - Dallara Judd - LM1 18. 61 Fomenko/Vasiliev/Bouchut - Ferrari 550Mar - GT1 19. 72 Policand/Campbell/Alphand - Porsche 911 GT - GT2 20. 89 Nielsen/Thyrring/Ehret - Porsche 911 GT - GT2 21. 25 Erdos/Newton/Hughes - Lola MG - LM2 22. 36 Gosselin/Ojjeh/Sharpe - Courage C65 Fo - LM2 23. 37 Belmondo/Andre/Sutherland - Courage C65 Fo - LM2 24. 83 Collin/Felbermayr/Shep - Porsche 911 GT - GT2 25. 30 Bennett/Mitchell/Mullen - Courage Judd - LM2 26. 95 Hartsorne/Stanton/Johnson - TVR Tuscan T40 - GT2 27. 24 Terada/Roussel/Binnie - WR Peugeot - LM2 Foto:Audi Sport Press, Bentley Motors
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?