Le Mans: Kristensenov siedmy triumf

Kristensen, Tom
Kristensen, Tom, foto: Audi Sport Press
Jozef Smrtník 19. června 2005 18:03
Sdílej:

73.ročník legendy za nami. Enge nedokončil takmer v závere.

S náskokom dvoch kôl zvíťazila posádka Lehto, Werner, Kristensen na vozidle Audi triedy LM1 pred víťazom kvalifikácie francúzskou posádkou Collard, Boullion, Comas. Do legendárnych listín tohto prestížneho závodu sa dnes zapísal súčasný pilot DTM Tom Kristensen. Pre tohto dánskeho pilota je to siedmy triumf a rekordom pokoril aj ledendárneho borca Le Mans Jackieho Ickxa.
Mimochodom Ickx sa veľkou mierou zaslúžil o spôsobe štartu. Včera sme mohli zahliadnúť letmý štart, čo v minulosti nebolo súčasťou Le Mans. V tom čase sa štartovalo rozbehom k autu a naštartovaniu. Jackie Ickx to kritizoval zhľadiska bezpečnosti a na ukážku ignorácie k tomuto pravidlu k autu neutekal, ale kludne od3tartoval a aj tak zvíťazil. V najvyššej kategórii sme mohli posledné hodiny dnešného preteku ťaško vidieť veľké zmeny. To neplatí o ďalších kategóriách, z ktorej český fanúšik najviac sledoval triedu GT1. Na aute Aston Martin jazdili piloti Enge, Kox a Lamy.

Väčšinu pretekov sa im darilo cez drobné problémy držať na čele GT1 a prenasledovateľa si držali takmer kolo za sebou. V poslednej tretine pretekov sa však auto zdržalo päť minút v boxos pre problémy s predným spoilerom a za nedlho muselo auto znovu do boxu kôli prasknutej pneumatike. Posádka sa tak posunula až na štvrté miesto v triede.

Smola pokračovala ďalej a Tomášovi Engemu vyše hodiny pred koncom počas jazdy zhasol motor a opäť tak nedokončil preteky. Je to o to smutnejšie, že takmer po 23 hodinách jazdy. Enge si počas pretekov najmä včera poobede sťažoval na veľké horúčavy v kokpite. Turner z rovnakej stajne absolvoval dokonca spŕšku ľadu v boxoch pre problémy s chladiacou vestou. V triede GT1 sa tak mohli radovať z víťazstva piloti sedlajúci Corvettu C6-R v podaní Gavin, Beretta a Magnussen a umiestnili sa na peknom piatom mieste celkovo. GT2 mala víťaza v podaní Hindery, Rockenfeller a Lieb na aute Porsche 911 GT3. Posádka skončila celkovo na 10. mieste.
Až na 21. mieste skončilo prvé auto v triede LM2. To mali plne vo svojej moci jazdci Erdos, Newton a Hughes na aute Lola MG. Vytrvalí diváci mohli za 24 hodín vidieť krúžiť vedúce auto celkovo až 370 krát. Šachovnicovú zástavu však uvidelo iba 27 áut. Okrem už spomínaného Tomáša Engeho nedokončil pre nehodu aj majster sveta WRC Rally Sebastian Loeb.
Celkové umiestnenie dokončených posádok: 1. 3 Lehto/Werner/Kristensen - Audi R8 - LM1 2. 16 Collard/Boullion/Comas - Pescarolo Judd - LM1 3. 2 Biela/Pirro/Mc Nish - Audi R8 - LM1 4. 4 Montagny/Gounon/Ortelli - Audi R8 - LM1
5. 64 Gavin/Beretta/Magnussen - Corvette C6-R - GT1 6. 63 Fellows/O'Connel/Papis - Corvette C6-R - GT1 7. 10 Lammers/Julian/Bosch - Dome Judd - LM1 8. 12 Schwagen/Frei/Vann - Courage Judd - LM1
9. 59 Brabham/Sarrazin/Turner - Aston Martin D - GT1 10. 71 Hindery/Rockenfeller/Lieb - Porsche 911 GT3 - GT2 11. 90 Bergmeister/Long/Bernhard - Porsche 911 GT - GT2 12. 9 Hignett/Stack/Kurosawa - Zytek 04S - LM1 13. 50 Goueslard/Dupard/Vosse - Ferrari 550Mar - GT1 14. 80 Van Overbeek/Pechnik/Neiman - Porsche 911 GT - GT2
15. 7 Minassian/Campbellwalter/Wallace - DBA Judd - LM1 16. 76 Dumas/Dumez/Narac - Porsche 911 GT - GT2 17. 18 Short/Barbosa/Icks - Dallara Judd - LM1 18. 61 Fomenko/Vasiliev/Bouchut - Ferrari 550Mar - GT1
19. 72 Policand/Campbell/Alphand - Porsche 911 GT - GT2 20. 89 Nielsen/Thyrring/Ehret - Porsche 911 GT - GT2 21. 25 Erdos/Newton/Hughes - Lola MG - LM2 22. 36 Gosselin/Ojjeh/Sharpe - Courage C65 Fo - LM2 23. 37 Belmondo/Andre/Sutherland - Courage C65 Fo - LM2 24. 83 Collin/Felbermayr/Shep - Porsche 911 GT - GT2
25. 30 Bennett/Mitchell/Mullen - Courage Judd - LM2 26. 95 Hartsorne/Stanton/Johnson - TVR Tuscan T40 - GT2 27. 24 Terada/Roussel/Binnie - WR Peugeot - LM2
Foto:Audi Sport Press, Bentley Motors

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.