Čekají FIA GT velké změny?

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 7. června 2005 22:44
Sdílej:

Podle dostupných zpráv ano a přední automobilky údajně připravují závodní vozy pro Mistrovství světa Grand Tourismo.

Během závodu FIA-GT v britském Silverstone informoval vedoucí organizátor šampionátu Stéphane Ratel, že bude intenzívně prosazovat přidělení oficiálního statutu mistrovství světa pro závody vozů GT. V rámci toho měl i schůzku se zástupci továren Aston Martin, Maserati a Ferrari a následně odletěl s obchodními zástupci Corvette Europe do amerického Detroitu k jednání s vedením General Motors. Ratel se snaží najít cestu, jak zachovat současné ceny, případně snížit náklady u cen, za které soukromé týmy kupují vozy GT1 od výrobců. Kromě tohoto nepřímého propojení s výrobci, které má udržet nezávislost série, plánuje Ratel i novou finančně méně nákladnou „pohárovou“ třídu pro menší vozy GT s výkonem okolo 500 koní. Fréderic Dor, který stojí za projektem Aston Martin DBR9, již oznámil, že plánují výrobu méně výkonné a zjednodušené verze DBR9. Maserati pracuje na voze, odvozeném od Coupé Cambiocorse, právě pro tuto novou cenově dostupnou kategorii. A stejně bude zastoupen i Chevrolet se „zkrocenou“ verzí speciálu C6. Evropský importér již objednal 200 kusů nového modelu s označením Z06 a šest kusů bude okamžitě přestavěno do závodní verze pro tuto novou třídu. O nasazení se bude starat holandský tým GLPK Hezemans, který letos do šampionátu FIA-GT nasazuje „ostrou“ verzi Chevrolet Corvette C5R.

V kuloárech se živě hovoří i o dalších novinkách, které by se měly v tomto šampionátu objevit. BMW by mělo pracovat na novém voze pro vrcholnou kategorii GT1, odvozeném od velkého coupé M6. Nissan nasadí prostřednictvím britského importéra vozy 350Z ve třídě GT2. O vstupu do těchto závodů v kategorii GT2 vážně uvažují i Alfa Romeo a Toyota. V Americe již existuje závodní verze nového Fordu Mustang. Nabídka konkurenčních závodních vozů různých značek za přijatelné ceny by jistě šampionát dále divácky zatraktivnila... Zdroj: Tisková zpráva Automotodromu Brno Foto: DPPI/FIA GT

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.