Imola: Corvette slavil první vítězství

Hezemans/Kumpen/Longin
Hezemans/Kumpen/Longin, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 29. května 2005 21:41
Sdílej:

Neobyčejně vysokou daň si vybral italský okruh na spolehlivosti startujících vozů.

Pod modrou oblohou a za vysoké teploty dokončilo tříhodinový závod pouze 24 vozů. K naší velké radosti prokázal český tým Vonka Racing spolehlivost jejich Porsche a připsal si další cenné body do šampionátu. Tým GLPK Carsport sice zvítězil ve včerejší kvalifikaci, ale Mike Hezemans hovořil o spolehlivosti jejich vozu s rezervou. To se také potvrdilo při ranním warm-up, kdy se rozpadla převodovka. Naštěstí mechanici vše zvládli dát do pořádku a po startu si Hezemans vedení nenechal vzít. Po sérii skutečně rychlých kol předával vůz na prvním místě Longinovi. Belgičan dlouho odolával tlaku Maserati týmu Vitaphone, ale vzhledem k tomu, že musel Biagi brzy do boxů, nenechal se vyprovokovat, vedení přepustil a s přehledem raději udržoval druhé místo. Kumpen jako třetí z vítězné posádky kontroloval v závěru závodu situaci a s náskokem 19 vteřin zaslouženě protnul cílovou čáru jako první.

Druhé místo získal Lamy a Gardel s Ferrari F575 (Larbre) a třetí nakonec skončili Biagi a Babini s Maserati stáje Vitaphone. Jejich sesterský vůz začal závod nadějně, ale pro poruchu převodovky musel odstoupit. Čtvrté místo a důležité body pro sebe získala posádka Bertolini / Wendlinger s dalším Maserati (JMB). První čtyři vozy dojely v rozestupu 54 vteřin a na stupně vítězů vystoupily posádky pilotující tři různé značky. Ve třídě GT2 se dá v tuto chvíli sázet snad jen na jeden ze dvojice vozů týmu Gruppe M. I v Imole se zdálo, že jejich posádky jedou s úplně jinými Porsche, než zbývající týmy této kategorie. Lieb / Rockenfeller na vítěze kvalifikace nestačili ani v závodě a Collard se Sugdenem se radovali z dnešního vítězství. Třetí místo získala posádka Kaufmann / Moro, kteří však ztratili na vítěze třídy 6 kol! Imola, závod 1. GT1 Longin/Kumpen/Hezemans Corvette C5R 3:01:40.505 2. GT1 Lamy/Gardel Ferrari 550 Maranello +19.264 3. GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 +24.005 4. GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 +53.757 5. GT1 Peter/Buncombe/Rusinov Maserati MC12 GT1 + 1 kolo 6. GT1 Melo/Belloc Ferrari 575 Maranello GTC + 3 kola 7. GT2 Collard/Sugden Porsche 996 GT3 RSR + 3 kola 8. GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR + 3 kola 9. G2 Balfe/Derbyshire Mosler MT900R + 8 kol 10. GT1 Casoni/Varini/Panzavuota Saleen S7 R + 9 kol 11. GT2 Kaufmann/Moro Porsche 996 GT3 RSR + 9 kol 12. GT2 Ried/Ried Porsche 996 GT3 RS + 9 kol 13. GT2 Moccia/Busnelli Porsche 996 GT3 RSR + 10 kol 14. GT2 Vonka/Amaduzzi/Castro Porsche 996 GT3 RS + 11 kol Foto: DPPI/FIA GT

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.