Imola: Corvette slavil první vítězství

Hezemans/Kumpen/Longin
Hezemans/Kumpen/Longin, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 29. května 2005 21:41
Sdílej:

Neobyčejně vysokou daň si vybral italský okruh na spolehlivosti startujících vozů.

Pod modrou oblohou a za vysoké teploty dokončilo tříhodinový závod pouze 24 vozů. K naší velké radosti prokázal český tým Vonka Racing spolehlivost jejich Porsche a připsal si další cenné body do šampionátu. Tým GLPK Carsport sice zvítězil ve včerejší kvalifikaci, ale Mike Hezemans hovořil o spolehlivosti jejich vozu s rezervou. To se také potvrdilo při ranním warm-up, kdy se rozpadla převodovka. Naštěstí mechanici vše zvládli dát do pořádku a po startu si Hezemans vedení nenechal vzít. Po sérii skutečně rychlých kol předával vůz na prvním místě Longinovi. Belgičan dlouho odolával tlaku Maserati týmu Vitaphone, ale vzhledem k tomu, že musel Biagi brzy do boxů, nenechal se vyprovokovat, vedení přepustil a s přehledem raději udržoval druhé místo. Kumpen jako třetí z vítězné posádky kontroloval v závěru závodu situaci a s náskokem 19 vteřin zaslouženě protnul cílovou čáru jako první.

Druhé místo získal Lamy a Gardel s Ferrari F575 (Larbre) a třetí nakonec skončili Biagi a Babini s Maserati stáje Vitaphone. Jejich sesterský vůz začal závod nadějně, ale pro poruchu převodovky musel odstoupit. Čtvrté místo a důležité body pro sebe získala posádka Bertolini / Wendlinger s dalším Maserati (JMB). První čtyři vozy dojely v rozestupu 54 vteřin a na stupně vítězů vystoupily posádky pilotující tři různé značky. Ve třídě GT2 se dá v tuto chvíli sázet snad jen na jeden ze dvojice vozů týmu Gruppe M. I v Imole se zdálo, že jejich posádky jedou s úplně jinými Porsche, než zbývající týmy této kategorie. Lieb / Rockenfeller na vítěze kvalifikace nestačili ani v závodě a Collard se Sugdenem se radovali z dnešního vítězství. Třetí místo získala posádka Kaufmann / Moro, kteří však ztratili na vítěze třídy 6 kol!

Imola, závod 1. GT1 Longin/Kumpen/Hezemans Corvette C5R 3:01:40.505 2. GT1 Lamy/Gardel Ferrari 550 Maranello +19.264
3. GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 +24.005 4. GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 +53.757 5. GT1 Peter/Buncombe/Rusinov Maserati MC12 GT1 + 1 kolo 6. GT1 Melo/Belloc Ferrari 575 Maranello GTC + 3 kola 7. GT2 Collard/Sugden Porsche 996 GT3 RSR + 3 kola 8. GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR + 3 kola
9. G2 Balfe/Derbyshire Mosler MT900R + 8 kol 10. GT1 Casoni/Varini/Panzavuota Saleen S7 R + 9 kol 11. GT2 Kaufmann/Moro Porsche 996 GT3 RSR + 9 kol 12. GT2 Ried/Ried Porsche 996 GT3 RS + 9 kol
13. GT2 Moccia/Busnelli Porsche 996 GT3 RSR + 10 kol 14. GT2 Vonka/Amaduzzi/Castro Porsche 996 GT3 RS + 11 kol Foto: DPPI/FIA GT

Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.