Chevrolet Corvette dobývá Evropu

Hezemans/Kumpen/Longin
Hezemans/Kumpen/Longin, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 29. května 2005 00:31
Sdílej:

Mike Hezemans získal pro tým GLPK Carsport i americký vůz první pole position ve FIA GT.

Velmi vyrovnaná a vzrušující kombinovaná kvalifikace na zítřejší závod v italské Imole vyšla nejlépe zkušenému matadorovi se žlutým vozem Corvette C5R. V první řadě spolu s ním bude stát Ferrari F550 Maranello Pedra Lamy týmu Larbre, který ztratil tři desetiny. Druhá řada patří Peterovi s Maserati stáje JMB a dalšímu italskému vozu, tentokrát týmu Vitaphone, který startuje za předchozí vítězství s už 80 kg handicapového závaží navíc! Sedm vozů se vešlo do jediné vteřiny a na prvních šesti místech jsou čtyři různé značky. „Pole je krásné, zvláště když to poslední bylo už hodně dávno. Není zde potřeba tolik maximální rychlosti, takže nám dráha vyhovuje. Pro závod doufáme, že vůz vydrží až do cíle. Zda můžeme vyhrát? Raději bych řekl, že bychom chtěli být na pódiu,“ prohlásil Holanďan. Ve slabší třídě GT2 opět potvrdil letošní suverenitu tým Gruppe M s vozy Porsche. Emmanuel Collard zopakoval pole position z Magny-Cours, jejich týmoví kolegové Lieb a Rockenfeller vezou o 35 kg více zátěže. Třetí čas třídy zajel Moccia týmu Ebimotors. Startovní pole 24 vozů uzavírá Porsche českého týmu Jana Vonky. Imola, kvalifikace 1. GT1 Longin/Kumpen/Hezemans Corvette C5R 1:45.835 2. GT1 Lamy/Gardel Ferrari 550 Maranello +0.291 3. GT1 Peter/Buncombe/Rusinov Maserati MC12 GT1 +0.392 4. GT1 Bartels/Scheider Maserati MC12 GT1 +0.538 5. GT1 Bouchut/Fomenko/Vasiliev Ferrari 550 Maranello +0.631 6. GT1 Ruberti/Camathias Saleen S7 R +0.801 7. GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 +0.804 8. GT1 Deletraz/Piccini Ferrari 575 Maranello GTC +1.214 9. GT1 Lechner/Bobbi Saleen S7 R +1.426 10. GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 +1.462 11. GT1 Melo/Belloc Ferrari 575 Maranello GTC +1.714 12. GT1 Keen/Halliday Lister Storm GT +3.692 13. GT1 Casoni/Varini/Panzavuota Saleen S7 R +5.215 14. GT2 Collard/Sugden Porsche 996 GT3 RSR +5.247 15. GT1 Becker/Hermann Saleen S7 R +5.582 24. GT2 Vonka/Amaduzzi/Castro Porsche 996 GT3 RS +13.586 Foto: DPPI/FIA GT
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.