Tříhodinový závod byl plný předjíždění a o vítězi se rozhodovalo až na cílové čáře.
Vedení se ujalo Maserati dvojice Babini/Biagi stáje Vitaphone, ale po restartu závodu po žluté fázi o něj přišlo také, neboť zpomalení tým využil k dotankování a výměně pneumatik. Do čela se tak dostal Bartels (Vitaphone Racing), jenž odolával tlaku Wendlingera s dalším italským Maserati (JMB).
Oba jezdci zajeli do boxů k poslední zastávce společně, ale vedení vybojoval tým mechaniků JMB Racing. Bertolini se vrátil na dráhu na čele závodního pole. Schieder, jenž nahradil Bartelse, tlačil na Itala, kterého nakonec sedm kol před cílem donutil chybovat. Bertolini se však ze štěrku znovu vrátil na dráhu a dovedl dramatický defenzivní finiš do vítězného konce.
„Něco takového skutečně neprosívá mému srdci, málem jsem měl infarkt,“ prohlásil Ital se zkušenostmi z Formule 1 a týmu Ferrari. „V poslední části závodu jsem byl neustále v kontaktu s boxy a říkali mi, jak daleko je Timo za mnou. Do kačírku jsem vyjel díky tomu, že mi ujel předek.“
Tým Vitaphone dnešním druhým a třetím místem převzal vedení ve třídě GT1 v hodnocení týmů. Jediný vůz, který dokázal po celý závod držet s Maserati krok, byla americká rok stará Corvetta CR-5 týmu GLPK-Carsport. V rukou Longina byla na třetí pozici v polovině závodu, ale po drobné kolizi a návštěvě mechaniků klesl jezdec na 4. místo, jež do konce závodu tým udržel. Vítěz kvalifikace získal své první body za 8. místo.
Britský Lister Racing vzpomíná na zašlou slávu a ve Francii se týmu znovu nedařilo, když záhy po startu ze závodu odstoupil pro poruchu spojky. Podobně se vedlo týmu Franze Konrada, jehož Saleen vyřadil opět problém s motorem, který měnili už jednou v průběhu sobotního rána. Když už jsme u technických potíží, Reiter Engineering a jejich Lamborghini opět cíl nevidělo. Vinu nese převodovka.
Ve slabší třídě se vedlo vítězům kvalifikace lépe. Collard se Sugdenem zvítězili po napínavém souboji s týmovými kolegy Liebem a Rockenfellerem s dalším Porsche stáje Gruppe M. Třetí místo získal Kinch a Kirklady z týmu Scuderia Ecosse s Ferrari F360 M.
Jedinému českému zástupci ve Francii se na body dosáhnout nepodařilo a Porsche Jana Vonky, jenž startoval znovu s Casadeiem, skončilo na 10. místě ve třídě GT2. Magny Cours, výsledné pořadí: 1 15 GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 3:01:20.442 2 9 GT1 Bartels/Scheider Maserati MC12 GT1 +4.701 3 10 GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 +36.039 4 6 GT1 Longin/Kumpen/Hezemans Corvette C5R +1:27.458 5 11 GT1 Lamy/Gardel Ferrari 550 Maranello +2 kola 6 12 GT1 Bryner/Calderari/Zacchia Ferrari 550 Maranello +2 kola 7 16 GT1 Peter/Buncombe/Rusinov Maserati MC12 GT1 +3 kola 8 17 GT1 Bouchut/Fomenko/Vasiliev Ferrari 550 Maranello +4 kola 9 88 GT2 Collard/Sugden Porsche 996 GT3 RSR +4 kola 10 66 GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR +5 kol 21 56 GT2 Vonka/Casadei Porsche 996 GT3 RS 3:03:11.126 92 +12 kol Foto: DPPI/FIA GT
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.