Tříhodinový závod byl plný předjíždění a o vítězi se rozhodovalo až na cílové čáře.
Vedení se ujalo Maserati dvojice Babini/Biagi stáje Vitaphone, ale po restartu závodu po žluté fázi o něj přišlo také, neboť zpomalení tým využil k dotankování a výměně pneumatik. Do čela se tak dostal Bartels (Vitaphone Racing), jenž odolával tlaku Wendlingera s dalším italským Maserati (JMB).
Oba jezdci zajeli do boxů k poslední zastávce společně, ale vedení vybojoval tým mechaniků JMB Racing. Bertolini se vrátil na dráhu na čele závodního pole. Schieder, jenž nahradil Bartelse, tlačil na Itala, kterého nakonec sedm kol před cílem donutil chybovat. Bertolini se však ze štěrku znovu vrátil na dráhu a dovedl dramatický defenzivní finiš do vítězného konce.
„Něco takového skutečně neprosívá mému srdci, málem jsem měl infarkt,“ prohlásil Ital se zkušenostmi z Formule 1 a týmu Ferrari. „V poslední části závodu jsem byl neustále v kontaktu s boxy a říkali mi, jak daleko je Timo za mnou. Do kačírku jsem vyjel díky tomu, že mi ujel předek.“
Tým Vitaphone dnešním druhým a třetím místem převzal vedení ve třídě GT1 v hodnocení týmů. Jediný vůz, který dokázal po celý závod držet s Maserati krok, byla americká rok stará Corvetta CR-5 týmu GLPK-Carsport. V rukou Longina byla na třetí pozici v polovině závodu, ale po drobné kolizi a návštěvě mechaniků klesl jezdec na 4. místo, jež do konce závodu tým udržel. Vítěz kvalifikace získal své první body za 8. místo.
Britský Lister Racing vzpomíná na zašlou slávu a ve Francii se týmu znovu nedařilo, když záhy po startu ze závodu odstoupil pro poruchu spojky. Podobně se vedlo týmu Franze Konrada, jehož Saleen vyřadil opět problém s motorem, který měnili už jednou v průběhu sobotního rána. Když už jsme u technických potíží, Reiter Engineering a jejich Lamborghini opět cíl nevidělo. Vinu nese převodovka.
Ve slabší třídě se vedlo vítězům kvalifikace lépe. Collard se Sugdenem zvítězili po napínavém souboji s týmovými kolegy Liebem a Rockenfellerem s dalším Porsche stáje Gruppe M. Třetí místo získal Kinch a Kirklady z týmu Scuderia Ecosse s Ferrari F360 M.
Jedinému českému zástupci ve Francii se na body dosáhnout nepodařilo a Porsche Jana Vonky, jenž startoval znovu s Casadeiem, skončilo na 10. místě ve třídě GT2. Magny Cours, výsledné pořadí: 1 15 GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 3:01:20.442 2 9 GT1 Bartels/Scheider Maserati MC12 GT1 +4.701 3 10 GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 +36.039 4 6 GT1 Longin/Kumpen/Hezemans Corvette C5R +1:27.458 5 11 GT1 Lamy/Gardel Ferrari 550 Maranello +2 kola 6 12 GT1 Bryner/Calderari/Zacchia Ferrari 550 Maranello +2 kola 7 16 GT1 Peter/Buncombe/Rusinov Maserati MC12 GT1 +3 kola 8 17 GT1 Bouchut/Fomenko/Vasiliev Ferrari 550 Maranello +4 kola 9 88 GT2 Collard/Sugden Porsche 996 GT3 RSR +4 kola 10 66 GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR +5 kol 21 56 GT2 Vonka/Casadei Porsche 996 GT3 RS 3:03:11.126 92 +12 kol Foto: DPPI/FIA GT
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?