Tříhodinový závod byl plný předjíždění a o vítězi se rozhodovalo až na cílové čáře.
Vedení se ujalo Maserati dvojice Babini/Biagi stáje Vitaphone, ale po restartu závodu po žluté fázi o něj přišlo také, neboť zpomalení tým využil k dotankování a výměně pneumatik. Do čela se tak dostal Bartels (Vitaphone Racing), jenž odolával tlaku Wendlingera s dalším italským Maserati (JMB).
Oba jezdci zajeli do boxů k poslední zastávce společně, ale vedení vybojoval tým mechaniků JMB Racing. Bertolini se vrátil na dráhu na čele závodního pole. Schieder, jenž nahradil Bartelse, tlačil na Itala, kterého nakonec sedm kol před cílem donutil chybovat. Bertolini se však ze štěrku znovu vrátil na dráhu a dovedl dramatický defenzivní finiš do vítězného konce.
„Něco takového skutečně neprosívá mému srdci, málem jsem měl infarkt,“ prohlásil Ital se zkušenostmi z Formule 1 a týmu Ferrari. „V poslední části závodu jsem byl neustále v kontaktu s boxy a říkali mi, jak daleko je Timo za mnou. Do kačírku jsem vyjel díky tomu, že mi ujel předek.“
Tým Vitaphone dnešním druhým a třetím místem převzal vedení ve třídě GT1 v hodnocení týmů. Jediný vůz, který dokázal po celý závod držet s Maserati krok, byla americká rok stará Corvetta CR-5 týmu GLPK-Carsport. V rukou Longina byla na třetí pozici v polovině závodu, ale po drobné kolizi a návštěvě mechaniků klesl jezdec na 4. místo, jež do konce závodu tým udržel. Vítěz kvalifikace získal své první body za 8. místo.
Britský Lister Racing vzpomíná na zašlou slávu a ve Francii se týmu znovu nedařilo, když záhy po startu ze závodu odstoupil pro poruchu spojky. Podobně se vedlo týmu Franze Konrada, jehož Saleen vyřadil opět problém s motorem, který měnili už jednou v průběhu sobotního rána. Když už jsme u technických potíží, Reiter Engineering a jejich Lamborghini opět cíl nevidělo. Vinu nese převodovka.
Ve slabší třídě se vedlo vítězům kvalifikace lépe. Collard se Sugdenem zvítězili po napínavém souboji s týmovými kolegy Liebem a Rockenfellerem s dalším Porsche stáje Gruppe M. Třetí místo získal Kinch a Kirklady z týmu Scuderia Ecosse s Ferrari F360 M.
Jedinému českému zástupci ve Francii se na body dosáhnout nepodařilo a Porsche Jana Vonky, jenž startoval znovu s Casadeiem, skončilo na 10. místě ve třídě GT2. Magny Cours, výsledné pořadí: 1 15 GT1 Bertolini/Wendlinger Maserati MC12 GT1 3:01:20.442 2 9 GT1 Bartels/Scheider Maserati MC12 GT1 +4.701 3 10 GT1 Babini/Biagi Maserati MC12 GT1 +36.039 4 6 GT1 Longin/Kumpen/Hezemans Corvette C5R +1:27.458 5 11 GT1 Lamy/Gardel Ferrari 550 Maranello +2 kola 6 12 GT1 Bryner/Calderari/Zacchia Ferrari 550 Maranello +2 kola 7 16 GT1 Peter/Buncombe/Rusinov Maserati MC12 GT1 +3 kola 8 17 GT1 Bouchut/Fomenko/Vasiliev Ferrari 550 Maranello +4 kola 9 88 GT2 Collard/Sugden Porsche 996 GT3 RSR +4 kola 10 66 GT2 Lieb/Rockenfeller Porsche 996 GT3 RSR +5 kol 21 56 GT2 Vonka/Casadei Porsche 996 GT3 RS 3:03:11.126 92 +12 kol Foto: DPPI/FIA GT
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?