JJ Lehto a Marco Werner slavili další vítězství pro Audi R8.
Až do poloviny nedělního závodu nebylo o vítězi zdaleka rozhodnuto. Weaver s Leitzingerem a jejich Lolou stáje Dyson Racing se s nakonec vítězným Audi týmu ADT Champion vytrvale přetahovali o vedení.
V závěru závodu však obhájci titulu udrželi vysoké tempo a konkurence nikoliv. Leitzinger udělal navíc v posledních 25 minutách dvoje hodiny a nakonec s poškozenou hnací hřídelí závod těsně před cílem vzdal.
Druhé místo získal druhý vůz Lola s jezdci Dysonem a Wallacem a třetí místo Biela a Pirro s druhým Audi stáje ADT Champion.
Své sehrály podle zkušeného JJ Lehta žluté fáze a taktická zkušenost jeho týmu: „Bylo to těžce vybojované vítězství. Lola byla velmi rychlá, ale žluté fáze většinou hráli do karet nám, bez nich bychom takový náskok nikdy nezískali. Bylo to o taktice a my ji se zastávkami v boxech zvládli nejlépe.“
Ve třídě P2 triumfovala však přece jen Lola, ale týmu Intersport Racing otce a syna Fieldových.
V GT1 slavil další úspěch tovární tým Chevroletu s jejich žlutými Corvettami před třetím Maserati.
Avšak v nejslabší třídě GT2 získal své první třídové vítězství Panoz Esperante dvojice Auberlen / Liddell. Pět minut před koncem sice Panoz kapituloval při útoku Timo Bernharda s Porsche stáje Alex Job Racing, ale protože došlo ke kontaktu, byl viník penalizován stop&go a z vítězství se nakonec radovali jezdci továrního týmu Panozu.
Atlanta, celkové pořadí: 1. Werner/JJ Lehto; Audi R8 (1, P1), 112. 2. Dyson/Wallace; Lola EX257 AER (2, P1), 112. 3. Biela/Pirro; Audi R8 (3, P1), 111. 4. Field/Field; Lola B05/40/AER (4, P2), 108. 5. Fellows/O'Connell; Corvette C6-R (5, GT1), 108. 6. Beretta/Gavin; Corvette C6-R (6, GT1), 107. 7. Bertolini/De Simone; Maserati MC12 (7, GT1), 107. 8. Borcheller/Mowlem; Saleen S7R (8, GT1), 107. 9. Figgie/Dalziel; Corvette C5-R (9, GT1), 106. 10. Weaver/Leitzinger; Lola EX257 AER (10, P1), 105.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.