Atlanta: Po závodě slavilo opět Audi

Lehto - Werner
Lehto - Werner, foto: ALMS
Daniel Šupa 21. dubna 2005 22:29
Sdílej:

JJ Lehto a Marco Werner slavili další vítězství pro Audi R8.

Až do poloviny nedělního závodu nebylo o vítězi zdaleka rozhodnuto. Weaver s Leitzingerem a jejich Lolou stáje Dyson Racing se s nakonec vítězným Audi týmu ADT Champion vytrvale přetahovali o vedení.

V závěru závodu však obhájci titulu udrželi vysoké tempo a konkurence nikoliv. Leitzinger udělal navíc v posledních 25 minutách dvoje hodiny a nakonec s poškozenou hnací hřídelí závod těsně před cílem vzdal.

Druhé místo získal druhý vůz Lola s jezdci Dysonem a Wallacem a třetí místo Biela a Pirro s druhým Audi stáje ADT Champion.

Své sehrály podle zkušeného JJ Lehta žluté fáze a taktická zkušenost jeho týmu: „Bylo to těžce vybojované vítězství. Lola byla velmi rychlá, ale žluté fáze většinou hráli do karet nám, bez nich bychom takový náskok nikdy nezískali. Bylo to o taktice a my ji se zastávkami v boxech zvládli nejlépe.“

Ve třídě P2 triumfovala však přece jen Lola, ale týmu Intersport Racing otce a syna Fieldových.

V GT1 slavil další úspěch tovární tým Chevroletu s jejich žlutými Corvettami před třetím Maserati.

Avšak v nejslabší třídě GT2 získal své první třídové vítězství Panoz Esperante dvojice Auberlen / Liddell. Pět minut před koncem sice Panoz kapituloval při útoku Timo Bernharda s Porsche stáje Alex Job Racing, ale protože došlo ke kontaktu, byl viník penalizován stop&go a z vítězství se nakonec radovali jezdci továrního týmu Panozu.

Atlanta, celkové pořadí: 1. Werner/JJ Lehto; Audi R8 (1, P1), 112. 2. Dyson/Wallace; Lola EX257 AER (2, P1), 112. 3. Biela/Pirro; Audi R8 (3, P1), 111. 4. Field/Field; Lola B05/40/AER (4, P2), 108. 5. Fellows/O'Connell; Corvette C6-R (5, GT1), 108. 6. Beretta/Gavin; Corvette C6-R (6, GT1), 107. 7. Bertolini/De Simone; Maserati MC12 (7, GT1), 107. 8. Borcheller/Mowlem; Saleen S7R (8, GT1), 107. 9. Figgie/Dalziel; Corvette C5-R (9, GT1), 106. 10. Weaver/Leitzinger; Lola EX257 AER (10, P1), 105.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.