Britský výrobce Ginetta staví prototypy LMP1 pro soukromé stáje a v rámci balíčku bude dodávat i motory od francouzské společnosti Mecachrome, která téměř čtyřicet let ladí motory Renault ve formuli 1.
Prototypy Ginetta se objeví na startu šampionátu WEC v příští sezoně. Kategorie soukromých vozů LMP1 se nachází v posmrtné agónii a po odchodu Rebellion Racing bude letos jediným soukromníkem tým ByKolles. To by se ovšem mohlo od příštího roku změnit a třída soukromých LMP1 by mohla prostřednictvím Ginetty znovu ožít.
Ginetta intenzivně připravuje nový stroj na příští sezonu a nedávno se dohodla s francouzskou firmou Mecachrome, která bude dodávat přeplňovaný šestiválec.
Mecachrome úzce spolupracuje s automobilkou Renault, její závodní motory ladí od konce sedmdesátých let. Mecachrome si tak může připsat úspěchy s týmem Williams F1, poslední tituly Renaultu v letech 2005 a 2006 a samozřejmě sérii vítězství se Sebastienem Vettelem. Mecachrome mimo jiné dodává motory do série GP3.
Ginetta hodlá postavit na svém prototypu výdělečný byznys. Vůz bude nabízet soukromým stájím a již příští měsíc uspořádá akci, na níž chce nalákat potenciální zákazníky. Zároveň se očekává, že Ginetta by v roce 2018 mohla nastoupit do FIA WEC i coby závodní tým, čímž by prezentovala svůj výsledky produkt a zároveň dál prodávala zájemcům.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.