Britský výrobce Ginetta staví prototypy LMP1 pro soukromé stáje a v rámci balíčku bude dodávat i motory od francouzské společnosti Mecachrome, která téměř čtyřicet let ladí motory Renault ve formuli 1.
Prototypy Ginetta se objeví na startu šampionátu WEC v příští sezoně. Kategorie soukromých vozů LMP1 se nachází v posmrtné agónii a po odchodu Rebellion Racing bude letos jediným soukromníkem tým ByKolles. To by se ovšem mohlo od příštího roku změnit a třída soukromých LMP1 by mohla prostřednictvím Ginetty znovu ožít.
Ginetta intenzivně připravuje nový stroj na příští sezonu a nedávno se dohodla s francouzskou firmou Mecachrome, která bude dodávat přeplňovaný šestiválec.
Mecachrome úzce spolupracuje s automobilkou Renault, její závodní motory ladí od konce sedmdesátých let. Mecachrome si tak může připsat úspěchy s týmem Williams F1, poslední tituly Renaultu v letech 2005 a 2006 a samozřejmě sérii vítězství se Sebastienem Vettelem. Mecachrome mimo jiné dodává motory do série GP3.
Ginetta hodlá postavit na svém prototypu výdělečný byznys. Vůz bude nabízet soukromým stájím a již příští měsíc uspořádá akci, na níž chce nalákat potenciální zákazníky. Zároveň se očekává, že Ginetta by v roce 2018 mohla nastoupit do FIA WEC i coby závodní tým, čímž by prezentovala svůj výsledky produkt a zároveň dál prodávala zájemcům.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?