Britský výrobce Ginetta staví prototypy LMP1 pro soukromé stáje a v rámci balíčku bude dodávat i motory od francouzské společnosti Mecachrome, která téměř čtyřicet let ladí motory Renault ve formuli 1.
Prototypy Ginetta se objeví na startu šampionátu WEC v příští sezoně. Kategorie soukromých vozů LMP1 se nachází v posmrtné agónii a po odchodu Rebellion Racing bude letos jediným soukromníkem tým ByKolles. To by se ovšem mohlo od příštího roku změnit a třída soukromých LMP1 by mohla prostřednictvím Ginetty znovu ožít.
Ginetta intenzivně připravuje nový stroj na příští sezonu a nedávno se dohodla s francouzskou firmou Mecachrome, která bude dodávat přeplňovaný šestiválec.
Mecachrome úzce spolupracuje s automobilkou Renault, její závodní motory ladí od konce sedmdesátých let. Mecachrome si tak může připsat úspěchy s týmem Williams F1, poslední tituly Renaultu v letech 2005 a 2006 a samozřejmě sérii vítězství se Sebastienem Vettelem. Mecachrome mimo jiné dodává motory do série GP3.
Ginetta hodlá postavit na svém prototypu výdělečný byznys. Vůz bude nabízet soukromým stájím a již příští měsíc uspořádá akci, na níž chce nalákat potenciální zákazníky. Zároveň se očekává, že Ginetta by v roce 2018 mohla nastoupit do FIA WEC i coby závodní tým, čímž by prezentovala svůj výsledky produkt a zároveň dál prodávala zájemcům.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?