Italský závodník Matteo Cairoli patří do programu nové generace závodníků automobilky Porsche. Na člena takzvaného programu Porsche Motorsport Junior čeká kompletní sezona v Mistrovství světa vytrvalostních závodů.
Dvacetiletý Cairoli loni obsadil druhé místo v Porsche Mobil 1 Supercup a mimo jiné startoval v šampionátu ELMS a hned při své debutu vyjel týmu Proton pole-position. Cairoli zůstane věrný stáji Proton i letos, nicméně se přesune do světového šampionátu WEC.
Matteo Cairoli nastoupí za Dempsey Proton Racing pravděpodobně s loňskou specifikací Porsche 911 v kategorii GTE-Am. Za volatem se bude střídat s týmovým šéfem Christianem Riedem a šampionem ADAC formule 4 z roku 2015 Marvinem Diestem, který loni působil v německé sérii ADAC GT.
V GTE-Am budou o vavříny bojovat s dalšími čtyřmi vozy. Do letošního ročníku je přihlášeno Porsche týmu Gulf Racing, Aston Martin a dvojice Ferrari 488 stájí Spirit of Race a Clearwater Racing.
Matteo Cairoli má letos za sebou již dva závody. Nejprve startoval s týmem Manthey Racing v 24h v Dubaji, kde si s týmovými kolegy vyjel druhé místo v cíli. Za Manthey nastoupil i v 24h v Daytoně, ale jejich Porsche odstoupilo už po 61 kolech.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?