Italský závodník Matteo Cairoli patří do programu nové generace závodníků automobilky Porsche. Na člena takzvaného programu Porsche Motorsport Junior čeká kompletní sezona v Mistrovství světa vytrvalostních závodů.
Dvacetiletý Cairoli loni obsadil druhé místo v Porsche Mobil 1 Supercup a mimo jiné startoval v šampionátu ELMS a hned při své debutu vyjel týmu Proton pole-position. Cairoli zůstane věrný stáji Proton i letos, nicméně se přesune do světového šampionátu WEC.
Matteo Cairoli nastoupí za Dempsey Proton Racing pravděpodobně s loňskou specifikací Porsche 911 v kategorii GTE-Am. Za volatem se bude střídat s týmovým šéfem Christianem Riedem a šampionem ADAC formule 4 z roku 2015 Marvinem Diestem, který loni působil v německé sérii ADAC GT.
V GTE-Am budou o vavříny bojovat s dalšími čtyřmi vozy. Do letošního ročníku je přihlášeno Porsche týmu Gulf Racing, Aston Martin a dvojice Ferrari 488 stájí Spirit of Race a Clearwater Racing.
Matteo Cairoli má letos za sebou již dva závody. Nejprve startoval s týmem Manthey Racing v 24h v Dubaji, kde si s týmovými kolegy vyjel druhé místo v cíli. Za Manthey nastoupil i v 24h v Daytoně, ale jejich Porsche odstoupilo už po 61 kolech.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.