Skotský závodník Marino Franchitti byl v pondělí 20. 2. potvrzen coby třetí pilot prototypu Mazda na březnové dvanáctihodinovce v Sebringu série IMSA SportsCar Championship.
Mladší bratr trojnásobného vítěze Indianapolis 500 Daria Franchittiho se připojí ke stabilní posádce Tom Long a Joel Miller, kteří v letošní sezoně startují s prototypem Mazda RT24-P. Marino se za volant prototypu vrací po tříleté přestávce, v roce 2014 totiž s vozem Riley týmu Chipa Ganassiho vyhrál svou druhou dvanáctihodinovku v Sebringu.
U Chipa Ganassiho strávil Franchitti i polovinu loňské sezony. Byl členem posádky Fordu GT v kategorii GTE-Pro šampionátu FIA WEC. V polovině sezony však o své místo přišel, podobně jako všechny týmy totiž Ford začal po 24h v Le Mans nasazovat jen dvoučlenné posádky.
V druhém prototypu Mazda se k Tristanu Nunezovi a Jonathanu Bomaritovi znovu připojí Spencer Pigot, který s nimi startoval už v 24h v Daytoně. S Longem a Millerem tam startoval jezdec IndyCar James Hinchcliffe, na druhou vytrvalost sezony však dostává příležitost Franchitti.
Marino Franchitti usedne do prototypu Mazda již tento týden v Sebringu během kolektivního testování. Floridská trať mu svědčí. Z deseti startů vytěžil dvě výhry a třikrát dojel na stupních vítězů. Ve zbývajících případech závod nedokončil, což znamená, že každý dojezd do cíle znamenal pro Franchittiho umístění na podiu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.