Skotský závodník Marino Franchitti byl v pondělí 20. 2. potvrzen coby třetí pilot prototypu Mazda na březnové dvanáctihodinovce v Sebringu série IMSA SportsCar Championship.
Mladší bratr trojnásobného vítěze Indianapolis 500 Daria Franchittiho se připojí ke stabilní posádce Tom Long a Joel Miller, kteří v letošní sezoně startují s prototypem Mazda RT24-P. Marino se za volant prototypu vrací po tříleté přestávce, v roce 2014 totiž s vozem Riley týmu Chipa Ganassiho vyhrál svou druhou dvanáctihodinovku v Sebringu.
U Chipa Ganassiho strávil Franchitti i polovinu loňské sezony. Byl členem posádky Fordu GT v kategorii GTE-Pro šampionátu FIA WEC. V polovině sezony však o své místo přišel, podobně jako všechny týmy totiž Ford začal po 24h v Le Mans nasazovat jen dvoučlenné posádky.
V druhém prototypu Mazda se k Tristanu Nunezovi a Jonathanu Bomaritovi znovu připojí Spencer Pigot, který s nimi startoval už v 24h v Daytoně. S Longem a Millerem tam startoval jezdec IndyCar James Hinchcliffe, na druhou vytrvalost sezony však dostává příležitost Franchitti.
Marino Franchitti usedne do prototypu Mazda již tento týden v Sebringu během kolektivního testování. Floridská trať mu svědčí. Z deseti startů vytěžil dvě výhry a třikrát dojel na stupních vítězů. Ve zbývajících případech závod nedokončil, což znamená, že každý dojezd do cíle znamenal pro Franchittiho umístění na podiu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?