Ve dnech 23.–24. února se na floridském okruhu Sebring uskuteční kolektivní testování před tradiční březnovou dvanáctihodinovkou americké série IMSA SportsCar Championship. Po úvodním podniku v Daytoně však organizátoři dospěli k tomu, že budou muset zpomalit vítězné prototypy.
Nová generace závodních prototypů jménem DPi dominovala čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně, zatímco tradiční vozy LMP2 na tyto speciály ztrácely. Aby byla hlavní kategorie prototypů vyrovnaná, IMSA využila svých tradičních nástrojů v rámci vyrovnání výkonnosti – tzv. Balance of Performance.
Vítězný Cadillac DPi-V.R bude mít větší restriktor motoru a o sedm litrů menší kapacitu nádrže. Zároveň byl zmenšen restriktor tankovací hadice, což potkalo i Nissan a většinu týmů s prototypem LMP2. Menší sílu turba budou mít Mazda a Nissan.
O část turboefektu přišlo i BMW M6 v kategorii GTLM, které však dostalo desetikilovou úlevu v celkové váze. S váhou se velmi experimentovalo v kategorii GTD, kde Acura zhubla o 20 kg, zatímco vozy Ferrari 488 a Lexus RC F přibraly 10 kg. Lexus bude mít mimo jiné společně s Lamborghini Huracan větší restriktory motoru.
Efekt těchto změn bude k vidění během kolektivních testů v Sebringu, kam je přihlášeno 34 závodních speciálů. V kategorii P se představí deset prototypů, naopak v PC se ukáže jediná ORECA FLM09, což je důsledek historicky poslední sezony této kategorie. V GTLM budou všichni zástupci letošní sezony – Corvette, BMW, Ferrari, Ford a Porsche. Patnáctičlenné pole bude mít kategorie GTD.
Seznam přihlášených na kolektivní testy ZDE
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.