Ve dnech 23.–24. února se na floridském okruhu Sebring uskuteční kolektivní testování před tradiční březnovou dvanáctihodinovkou americké série IMSA SportsCar Championship. Po úvodním podniku v Daytoně však organizátoři dospěli k tomu, že budou muset zpomalit vítězné prototypy.
Nová generace závodních prototypů jménem DPi dominovala čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně, zatímco tradiční vozy LMP2 na tyto speciály ztrácely. Aby byla hlavní kategorie prototypů vyrovnaná, IMSA využila svých tradičních nástrojů v rámci vyrovnání výkonnosti – tzv. Balance of Performance.
Vítězný Cadillac DPi-V.R bude mít větší restriktor motoru a o sedm litrů menší kapacitu nádrže. Zároveň byl zmenšen restriktor tankovací hadice, což potkalo i Nissan a většinu týmů s prototypem LMP2. Menší sílu turba budou mít Mazda a Nissan.
O část turboefektu přišlo i BMW M6 v kategorii GTLM, které však dostalo desetikilovou úlevu v celkové váze. S váhou se velmi experimentovalo v kategorii GTD, kde Acura zhubla o 20 kg, zatímco vozy Ferrari 488 a Lexus RC F přibraly 10 kg. Lexus bude mít mimo jiné společně s Lamborghini Huracan větší restriktory motoru.
Efekt těchto změn bude k vidění během kolektivních testů v Sebringu, kam je přihlášeno 34 závodních speciálů. V kategorii P se představí deset prototypů, naopak v PC se ukáže jediná ORECA FLM09, což je důsledek historicky poslední sezony této kategorie. V GTLM budou všichni zástupci letošní sezony – Corvette, BMW, Ferrari, Ford a Porsche. Patnáctičlenné pole bude mít kategorie GTD.
Seznam přihlášených na kolektivní testy ZDE
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?