Ve dnech 23.–24. února se na floridském okruhu Sebring uskuteční kolektivní testování před tradiční březnovou dvanáctihodinovkou americké série IMSA SportsCar Championship. Po úvodním podniku v Daytoně však organizátoři dospěli k tomu, že budou muset zpomalit vítězné prototypy.
Nová generace závodních prototypů jménem DPi dominovala čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně, zatímco tradiční vozy LMP2 na tyto speciály ztrácely. Aby byla hlavní kategorie prototypů vyrovnaná, IMSA využila svých tradičních nástrojů v rámci vyrovnání výkonnosti – tzv. Balance of Performance.
Vítězný Cadillac DPi-V.R bude mít větší restriktor motoru a o sedm litrů menší kapacitu nádrže. Zároveň byl zmenšen restriktor tankovací hadice, což potkalo i Nissan a většinu týmů s prototypem LMP2. Menší sílu turba budou mít Mazda a Nissan.
O část turboefektu přišlo i BMW M6 v kategorii GTLM, které však dostalo desetikilovou úlevu v celkové váze. S váhou se velmi experimentovalo v kategorii GTD, kde Acura zhubla o 20 kg, zatímco vozy Ferrari 488 a Lexus RC F přibraly 10 kg. Lexus bude mít mimo jiné společně s Lamborghini Huracan větší restriktory motoru.
Efekt těchto změn bude k vidění během kolektivních testů v Sebringu, kam je přihlášeno 34 závodních speciálů. V kategorii P se představí deset prototypů, naopak v PC se ukáže jediná ORECA FLM09, což je důsledek historicky poslední sezony této kategorie. V GTLM budou všichni zástupci letošní sezony – Corvette, BMW, Ferrari, Ford a Porsche. Patnáctičlenné pole bude mít kategorie GTD.
Seznam přihlášených na kolektivní testy ZDE
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?