Toni Vilander a Giancarlo Fisichella se v červnu znovu vydají do bitvy proti továrním týmům a pokusí se jim sebrat nejcennější vavříny čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Giancarlo Fisichella prostřídal ve formuli 1 sedm týmů, ale ve světě sportovních vozů je od počátku spjat se značkou Ferrari. Nejinak tomu je i letos, kdy v USA zahájil s Toni Vilanderem svou čtvrtou sezonu ve službách amerického týmu Risi Competizione.
Vilander a Fisichella se vrátí i do Le Mans, kde loni bojovali proti přesile továrních týmů Ford. Tehdy je ve voze Ferrari 488 GTE doplnil Matteo Malucelli, pro letošní ročník jsou však zatím potvrzeni jen Vilander a Fisichella.
Finsko-italská dvojice má letos za sebou první závod. V 24hodinovce v Daytoně šampionátu IMSA SportsCar dojela na třetím místě společně s Jamesem Caladem. Ten ovšem hájí barvy týmu AF Corse v šampionátu FIA WEC a tudíž i v Le Mans.
Americká stáj Risi Competizione se základnou v Houstonu zamíří na svou osmou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Za tu dobu si z Francie odvezla tři výhry a pro tovární týmy je proto silným soupeřem. Fisichella a Vilander vyhráli v Le Mans v letech 2012 a 2014 ještě v barvách AF Corse. Tehdy se s nimi střídal dlouholetý jezdec Ferrari Gianmaria Bruni, ten je ovšem na odchodu k týmu Porsche.
Giancarlo Fisichella se mimo jiné ukáže i v továrním týmu Ferrari v seriálu Blancpain GT.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?