Toni Vilander a Giancarlo Fisichella se v červnu znovu vydají do bitvy proti továrním týmům a pokusí se jim sebrat nejcennější vavříny čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Giancarlo Fisichella prostřídal ve formuli 1 sedm týmů, ale ve světě sportovních vozů je od počátku spjat se značkou Ferrari. Nejinak tomu je i letos, kdy v USA zahájil s Toni Vilanderem svou čtvrtou sezonu ve službách amerického týmu Risi Competizione.
Vilander a Fisichella se vrátí i do Le Mans, kde loni bojovali proti přesile továrních týmů Ford. Tehdy je ve voze Ferrari 488 GTE doplnil Matteo Malucelli, pro letošní ročník jsou však zatím potvrzeni jen Vilander a Fisichella.
Finsko-italská dvojice má letos za sebou první závod. V 24hodinovce v Daytoně šampionátu IMSA SportsCar dojela na třetím místě společně s Jamesem Caladem. Ten ovšem hájí barvy týmu AF Corse v šampionátu FIA WEC a tudíž i v Le Mans.
Americká stáj Risi Competizione se základnou v Houstonu zamíří na svou osmou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Za tu dobu si z Francie odvezla tři výhry a pro tovární týmy je proto silným soupeřem. Fisichella a Vilander vyhráli v Le Mans v letech 2012 a 2014 ještě v barvách AF Corse. Tehdy se s nimi střídal dlouholetý jezdec Ferrari Gianmaria Bruni, ten je ovšem na odchodu k týmu Porsche.
Giancarlo Fisichella se mimo jiné ukáže i v továrním týmu Ferrari v seriálu Blancpain GT.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.