Toni Vilander a Giancarlo Fisichella se v červnu znovu vydají do bitvy proti továrním týmům a pokusí se jim sebrat nejcennější vavříny čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Giancarlo Fisichella prostřídal ve formuli 1 sedm týmů, ale ve světě sportovních vozů je od počátku spjat se značkou Ferrari. Nejinak tomu je i letos, kdy v USA zahájil s Toni Vilanderem svou čtvrtou sezonu ve službách amerického týmu Risi Competizione.
Vilander a Fisichella se vrátí i do Le Mans, kde loni bojovali proti přesile továrních týmů Ford. Tehdy je ve voze Ferrari 488 GTE doplnil Matteo Malucelli, pro letošní ročník jsou však zatím potvrzeni jen Vilander a Fisichella.
Finsko-italská dvojice má letos za sebou první závod. V 24hodinovce v Daytoně šampionátu IMSA SportsCar dojela na třetím místě společně s Jamesem Caladem. Ten ovšem hájí barvy týmu AF Corse v šampionátu FIA WEC a tudíž i v Le Mans.
Americká stáj Risi Competizione se základnou v Houstonu zamíří na svou osmou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Za tu dobu si z Francie odvezla tři výhry a pro tovární týmy je proto silným soupeřem. Fisichella a Vilander vyhráli v Le Mans v letech 2012 a 2014 ještě v barvách AF Corse. Tehdy se s nimi střídal dlouholetý jezdec Ferrari Gianmaria Bruni, ten je ovšem na odchodu k týmu Porsche.
Giancarlo Fisichella se mimo jiné ukáže i v továrním týmu Ferrari v seriálu Blancpain GT.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.