Do ostrého zahájení nové sezóny vytrvalostního mistrovství světa zbývá ještě několik týdnů, ale týmy již finišují s posledními přípravami. Přinášíme vám přehled startovního pole včetně startovních čísel a složení jednotlivých posádek.
Světová vytrvalostní sezóna klepe na dveře, i když do zahájení předsezónních testů v italské Monze zbývá ještě 7 týdnů. Jednotlivé týmy finišují s přípravami, a rychle krystalizují i jednotlivé posádky. Pojďme si projít startovní rošt jednotlivých kategorií a podívejme se blíže s jakou technikou, v jakém složení a s jakými startovními čísly nastoupí jednotlivé týmy do letošní sezóny.
LMP1 tým st. číslo vůz motor pneu 1. jezdec 2. jezdec 3. jezdec Porsche Team 1 919 Hybrid Porsche Michelin Neel Jani André Lotterer Nick Tandy Porsche Team 2 919 Hybrid Porsche Michelin Timo Bernhard Brendon Hartley Earl Bamber ByKolles 4 ELSO CLM P1/01 Nissan Michelin James Rossiter Oliver Webb **Dominik Kraihamer Toyota GAZOO Racing 7 TSO5O Hybrid Toyota Michelin Mike Conway Kamui Kobayashi José María López Toyota GAZOO Racing 8 TS050 Hybrid Toyota Michelin Sébastian Buemi Anthony Davidson Kazuki Nakajima Toyota GAZOO Racing 9** TS050 Hybrid Toyota Michelin Stéphane Sarrazin Nicolas Lapierre Yuji Kunimoto** - nasazení jen ve vybraných závodech
Porsche bude útočit na třetí titul v řadě v mistrovství značek i jezdců a zároveň může ukořistit i třetí vítězství v řadě v legendárním závodě 24H Le Mans. Toyota ale udělá vše pro to, aby ze svých beder, přesněji řečeno kapot, setřásla loňskou smůlu a vrátila se zpět na výsluní nejrychlejší kategorie vytrvalostních závodů.
Tým ByKolles je osamocenou vlaštovkou ve startovním poli a tak má předem jisté stupně vítězů, tedy pokud nebude proti technika nebo jezdecké štěstí. Ovšem v příští sezóně bude mezi nejrychlejšími soukromými prototypy jiná situace a tak bude jistě tým ByKolles pilně trénovat v ostrém režimu. Inu ne nadarmo se říká "těžko na cvičišti - lehko na bojišti..."
LMP2 tým st. číslo vůz motor pneu 1. jezdec 2. jezdec 3. jezdec Vaillante Rebellion 13 Oreca 07 Gibson Dunlop Nelson Piquet Jr. Mathias Beche David Heinemeier Hansson CEFC Manor TRS Racing 24 Oreca 07 Gibson Dunlop Tor Graves Jonathan Hirschi Jean Eric Vergne CEFC Manor TRS Racing 25 Oreca 07 Gibson Dunlop Roberto Gonzales Simon Trummer Vitalij Petrov G-Drive Racing 26 Oreca 07 Gibson Dunlop Roman Rusinov Pierre Thiriet Alex Lynn TDS Racing 28 Oreca 07 Gibson Dunlop Francois Perrodo Matthieu Vaxiviere Emmanuel Collard Vaillante Rebellion 31 Oreca 07 Gibson Dunlop Nicolas Prost Bruno Senna Julien Canal Signatech Alpine 35 Alpine A470 Gibson Dunlop Nelson Panciatici Pierre Ragues André Negrao Signatech Alpine 36 Alpine A470 Gibson Dunlop Nicolas Lapierre Gustavo Menezes Matt Rao Jackie Chan DC Racing 37 Oreca 07 Gibson Dunlop David Cheng Alex Brundle Tristan Gommendy Jackie Chan DC Racing 38 Oreca 07 Gibson Dunlop Ho-Pin Tung Oliver Jarvis Thomas LaurentO kategorii pomalejších prototypů se dá hovořit jako o značkovém poháru Oreca, protože i oba vozy Alpine A470 jsou jen přejmenované produkty tohoto francouzského výrobce. Co tomuto faktu říkají představitelé promotérské organizace a dodavatele šasi se můžete dočíst v samostatném článku.
Také v oblasti pohonných jednotek a pneumatik panuje napříč startovním polem shoda a proto v této kategorii, více než jinde, vynikne právě jezdecký um. Spolu s výrazným posunem výkonnosti samotného šasi se právě v kategorii LMP2 očekávají dechberoucí souboje na ostří nože.
LMGTE Pro tým st. číslo vůz motor pneu 1. jezdec 2. jezdec 3. jezdec AF Corse 51 Ferrari 488 GTE Ferrari Michelin James Calado Alessandro Pier Guidi ** Ford Chip Ganassi UK 66 Ford GT Ford Michelin Stefan Mücke Olivier Pla Billy Johnson Ford Chip Ganassi UK 67 Ford GT Ford Michelin Andy Priaulx Harry Tincknell Pipo Derani Ford Chip Ganassi UK **68 Ford GT Ford Michelin Joey Hand Dirk Müller Sébastien Bourdais Ford Chip Ganassi UK **69 Ford GT Ford Michelin Ryan Briscoe Richard Westbrook Scott Dixon AF Corse 71 Ferrari 488 GTE Ferrari Michelin Davide Rigon Sam Bird ** Porsche GT Team 91 Porsche 911 RSR Porsche Michelin Richard Leitz Frédéric Makowiecki ** Porsche GT Team 92 Porsche 911 RSR Porsche Michelin Michael Christensen Kévin Estre ** Aston Martin Racing 95 Aston Martin Vantage Aston Martin Dunlop Nicki Thiim Marco Sorensen Richie Stanaway Aston Martin Racing 97 Aston Martin Vantage Aston Martin Dunlop Darren Turner Jonathan Adam Daniel Serra** - nasazení jen ve vybraných závodech
Do kategorie GéTéček přijíždí nový tovární tým - Porsche. Tedy on není až tak nový, ale na rozdíl od předešlých závodů se v letošní sezóně na startu po krátké pauze znovu objevuje tým vlastněný a provozovaný přímo továrnou. A to je právě ten zmíněný rozdíl oproti soukromým týmům, které sice čerpali technickou tovární podporu německé značky, ale vlastní provoz týmu si hradili ze svého rozpočtu. Nová "devětsetjedenáctka" je skutečně zcela nová a její konstrukce je definována jako "stavebnice" poskládaná z lehce nahraditelných komponent. Jak si nové Porsche povede oproti zavedené a prověřené konkurenci, uvidíme až v ostrém měření sil.
LMGTE Am tým st. číslo vůz motor pneu 1. jezdec 2. jezdec 3. jezdec Spirit of Race 54 Ferrari 488 GTE Ferrari Michelin Thomas Flohr Miguel Molina Francesco Castellacci Clearwater Racing 61 Ferrari 488 GTE Ferrari Michelin Wenig Sun Mok Matt Griffin Keita Sawa Dempsey-Proton Racing 77 Porsche 911 RSR Porsche Michelin Christian Ried Marvin Diest Matteo Cairoli Gulf Racing 86 Porsche 911 RSR Porsche Michelin Michael Wainwright Nick Foster Benjamin Barker Aston Martin Racing 98 Aston Martin Vantage Aston Martin Dunlop Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias LaudaMezi amatérskými posádkami nalezneme ostřílené borce, ale také dva nováčky z Itálie a Šanghaje, kteří oba dva budou svorně na závodních tratích krotit koně z italského Maranella. Jak se jim povede proti zkušené konkurenci? To se teprve dozvíme. Podle všeho se v roce 2017 máme na co těšit.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.