Dlouholetý jezdec Ferrari a trojnásobný vítěz 24h Le Mans Gianmaria Bruni je na odchodu ke konkurenční automobilce Porsche. Pětatřicetiletý Ital už chyběl na čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně a za volantem vozu Ferrari už ho letos neuvidíme.
Gianmaria Bruni hájil značku Ferrari od roku 2007, hned následující rok vyhrál vytrvalost v Le Mans a v letech 2012 a 2014 přidal další dvě prvenství. V šampionátu FIA WEC pak pravidelně vítězil a v celkovém hodnocení nikdy neskončil na horším jak třetím místě – v letech 2013 až 2014 kategorii GTE-Pro vyhrál.
Přesto se s ním Ferrari rozchází, lépe řečeno ho láká konkurenční Porsche, které se letos do FIA WEC vrátilo s novým modelem Porsche 911 s motorem uprostřed. Ačkoliv obě strany zatím nic oficiálně nepotvrdily, je nečekaný přestup jen otázkou času. Ten čas by měl nastat po červnovém Le Mans, kdy by se měl Bruni objevit v kombinéze stuttgartské automobilky.
Bruni podepsal v roce 2015 dlouholetý kontrakt s Ferrari, ale vítězné partnerství je u konce. Italové nyní hledají vhodného nástupce za zkušeného rychlíka. Tento týden má Ferrari uspořádat testovací rozstřel ve Vallelunze, kterého se zúčastní horcí adepti Alessandro Pier Guidi, Alex Riberas, Nyck de Vries a Miguel Molina. Guidi za Ferrari startoval loni v Le Mans, Riberas byl do loňského roku spjat s Porsche, de Vries má zatím zkušenosti jen s monoposty a Molina byl ještě loni jezdcem Audi v DTM.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.