Dlouholetý jezdec Ferrari a trojnásobný vítěz 24h Le Mans Gianmaria Bruni je na odchodu ke konkurenční automobilce Porsche. Pětatřicetiletý Ital už chyběl na čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně a za volantem vozu Ferrari už ho letos neuvidíme.
Gianmaria Bruni hájil značku Ferrari od roku 2007, hned následující rok vyhrál vytrvalost v Le Mans a v letech 2012 a 2014 přidal další dvě prvenství. V šampionátu FIA WEC pak pravidelně vítězil a v celkovém hodnocení nikdy neskončil na horším jak třetím místě – v letech 2013 až 2014 kategorii GTE-Pro vyhrál.
Přesto se s ním Ferrari rozchází, lépe řečeno ho láká konkurenční Porsche, které se letos do FIA WEC vrátilo s novým modelem Porsche 911 s motorem uprostřed. Ačkoliv obě strany zatím nic oficiálně nepotvrdily, je nečekaný přestup jen otázkou času. Ten čas by měl nastat po červnovém Le Mans, kdy by se měl Bruni objevit v kombinéze stuttgartské automobilky.
Bruni podepsal v roce 2015 dlouholetý kontrakt s Ferrari, ale vítězné partnerství je u konce. Italové nyní hledají vhodného nástupce za zkušeného rychlíka. Tento týden má Ferrari uspořádat testovací rozstřel ve Vallelunze, kterého se zúčastní horcí adepti Alessandro Pier Guidi, Alex Riberas, Nyck de Vries a Miguel Molina. Guidi za Ferrari startoval loni v Le Mans, Riberas byl do loňského roku spjat s Porsche, de Vries má zatím zkušenosti jen s monoposty a Molina byl ještě loni jezdcem Audi v DTM.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?