WEC: Toyota GAZOO Racing - tradice nadevše

Toyota Gazoo Racing
Toyota Gazoo Racing, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 6. února 2017 13:00
Sdílej:

Zástupci týmu Toyota GAZOO Racing odhalili, kdo bude bojovat v prototypech TS050 Hybrid o body ve World Endurance Championship 2017.

Jak je všeobecně známo, Japonci si vždy potrpěli na tradice, které jsou hluboce zakořeněny v jejich naturelu a pohledu na svět. Nejinak je tomu i v letošním ročníku vytrvalostního mistrovství světa.

V první sezóně novodobého působení japonské značky ve World Endurance Championship, v roce 2012, nasadila Toyota vůz TS030 Hybrid se startovním číslem „7“. A protože letošní letopočet také končí stejnou číslicí, Toyota se rozhodla zvolit číslo „7“ pro svůj vůz i v nadcházející sezóně. Za volantem prototypu Toyota TS050 Hybrid #7 se budou po celou sezónu střídat Mike Conway, Kamui Kobayashi a nová posila týmu José María López.

V roce 2014 dovezl prototyp Toyota TS040 Hybrid #8 dvojici Anthony Davidson, Sébastien Buemi k zisku Mistrovského titulu jezdců (třetím členem do party byl tehdy Nicolas Lapierre, který ovšem druhou část sezóny 2014 vynechal). Oba dva výše jmenovaní jezdci, tedy Davidson a Buemi se proto budou střídat za volantem Toyota TS050 Hybrid #8 i letos. Uvedené duo doplní  Kazuki Nakajima.

Mimochodem čísla „7„ a „8“ jsou vůbec tradičně spojena s účastí japonské značky v Le Mans v dřívějších dobách, vzpomeňme např. na #37 nebo #38 v osmdesátých, případně #27 nebo #57 z devadesátých let letech minulého století.

Ve dvou předem avizovaných závodech nasadí Toyota i třetí vůz, který na své karoserii ponese „devítku“. Také zde lze najít historickou souvislost, protože s #29 jezdil v roce 1988 po závodních tratích vůz Toyota TS020 s posádkou Thierry Boutsen, Ralf Kelleners a Geoff Lees. Ve Spa-Francorchamps (6. května) a Le Mans (17-18. června) tedy uvidíme prototyp Toyota TS050 Hybrid #9, který povede Stéphane Sarrazin a další dva kolegové, jejichž jména Toyota oznámí ještě před začátkem předsezónních testů v Monze.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.