WEC: Toyota GAZOO Racing - tradice nadevše

Toyota Gazoo Racing
Toyota Gazoo Racing, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 6. února 2017 13:00
Sdílej:

Zástupci týmu Toyota GAZOO Racing odhalili, kdo bude bojovat v prototypech TS050 Hybrid o body ve World Endurance Championship 2017.

Jak je všeobecně známo, Japonci si vždy potrpěli na tradice, které jsou hluboce zakořeněny v jejich naturelu a pohledu na svět. Nejinak je tomu i v letošním ročníku vytrvalostního mistrovství světa.

V první sezóně novodobého působení japonské značky ve World Endurance Championship, v roce 2012, nasadila Toyota vůz TS030 Hybrid se startovním číslem „7“. A protože letošní letopočet také končí stejnou číslicí, Toyota se rozhodla zvolit číslo „7“ pro svůj vůz i v nadcházející sezóně. Za volantem prototypu Toyota TS050 Hybrid #7 se budou po celou sezónu střídat Mike Conway, Kamui Kobayashi a nová posila týmu José María López.

V roce 2014 dovezl prototyp Toyota TS040 Hybrid #8 dvojici Anthony Davidson, Sébastien Buemi k zisku Mistrovského titulu jezdců (třetím členem do party byl tehdy Nicolas Lapierre, který ovšem druhou část sezóny 2014 vynechal). Oba dva výše jmenovaní jezdci, tedy Davidson a Buemi se proto budou střídat za volantem Toyota TS050 Hybrid #8 i letos. Uvedené duo doplní  Kazuki Nakajima.

Mimochodem čísla „7„ a „8“ jsou vůbec tradičně spojena s účastí japonské značky v Le Mans v dřívějších dobách, vzpomeňme např. na #37 nebo #38 v osmdesátých, případně #27 nebo #57 z devadesátých let letech minulého století.

Ve dvou předem avizovaných závodech nasadí Toyota i třetí vůz, který na své karoserii ponese „devítku“. Také zde lze najít historickou souvislost, protože s #29 jezdil v roce 1988 po závodních tratích vůz Toyota TS020 s posádkou Thierry Boutsen, Ralf Kelleners a Geoff Lees. Ve Spa-Francorchamps (6. května) a Le Mans (17-18. června) tedy uvidíme prototyp Toyota TS050 Hybrid #9, který povede Stéphane Sarrazin a další dva kolegové, jejichž jména Toyota oznámí ještě před začátkem předsezónních testů v Monze.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.