WEC: Toyota GAZOO Racing - tradice nadevše

Toyota Gazoo Racing
Toyota Gazoo Racing, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 6. února 2017 13:00
Sdílej:

Zástupci týmu Toyota GAZOO Racing odhalili, kdo bude bojovat v prototypech TS050 Hybrid o body ve World Endurance Championship 2017.

Jak je všeobecně známo, Japonci si vždy potrpěli na tradice, které jsou hluboce zakořeněny v jejich naturelu a pohledu na svět. Nejinak je tomu i v letošním ročníku vytrvalostního mistrovství světa.

V první sezóně novodobého působení japonské značky ve World Endurance Championship, v roce 2012, nasadila Toyota vůz TS030 Hybrid se startovním číslem „7“. A protože letošní letopočet také končí stejnou číslicí, Toyota se rozhodla zvolit číslo „7“ pro svůj vůz i v nadcházející sezóně. Za volantem prototypu Toyota TS050 Hybrid #7 se budou po celou sezónu střídat Mike Conway, Kamui Kobayashi a nová posila týmu José María López.

V roce 2014 dovezl prototyp Toyota TS040 Hybrid #8 dvojici Anthony Davidson, Sébastien Buemi k zisku Mistrovského titulu jezdců (třetím členem do party byl tehdy Nicolas Lapierre, který ovšem druhou část sezóny 2014 vynechal). Oba dva výše jmenovaní jezdci, tedy Davidson a Buemi se proto budou střídat za volantem Toyota TS050 Hybrid #8 i letos. Uvedené duo doplní  Kazuki Nakajima.

Mimochodem čísla „7„ a „8“ jsou vůbec tradičně spojena s účastí japonské značky v Le Mans v dřívějších dobách, vzpomeňme např. na #37 nebo #38 v osmdesátých, případně #27 nebo #57 z devadesátých let letech minulého století.

Ve dvou předem avizovaných závodech nasadí Toyota i třetí vůz, který na své karoserii ponese „devítku“. Také zde lze najít historickou souvislost, protože s #29 jezdil v roce 1988 po závodních tratích vůz Toyota TS020 s posádkou Thierry Boutsen, Ralf Kelleners a Geoff Lees. Ve Spa-Francorchamps (6. května) a Le Mans (17-18. června) tedy uvidíme prototyp Toyota TS050 Hybrid #9, který povede Stéphane Sarrazin a další dva kolegové, jejichž jména Toyota oznámí ještě před začátkem předsezónních testů v Monze.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.