Zástupci týmu Toyota GAZOO Racing odhalili, kdo bude bojovat v prototypech TS050 Hybrid o body ve World Endurance Championship 2017.
Jak je všeobecně známo, Japonci si vždy potrpěli na tradice, které jsou hluboce zakořeněny v jejich naturelu a pohledu na svět. Nejinak je tomu i v letošním ročníku vytrvalostního mistrovství světa.
V první sezóně novodobého působení japonské značky ve World Endurance Championship, v roce 2012, nasadila Toyota vůz TS030 Hybrid se startovním číslem „7“. A protože letošní letopočet také končí stejnou číslicí, Toyota se rozhodla zvolit číslo „7“ pro svůj vůz i v nadcházející sezóně. Za volantem prototypu Toyota TS050 Hybrid #7 se budou po celou sezónu střídat Mike Conway, Kamui Kobayashi a nová posila týmu José María López.
V roce 2014 dovezl prototyp Toyota TS040 Hybrid #8 dvojici Anthony Davidson, Sébastien Buemi k zisku Mistrovského titulu jezdců (třetím členem do party byl tehdy Nicolas Lapierre, který ovšem druhou část sezóny 2014 vynechal). Oba dva výše jmenovaní jezdci, tedy Davidson a Buemi se proto budou střídat za volantem Toyota TS050 Hybrid #8 i letos. Uvedené duo doplní Kazuki Nakajima.
Mimochodem čísla „7„ a „8“ jsou vůbec tradičně spojena s účastí japonské značky v Le Mans v dřívějších dobách, vzpomeňme např. na #37 nebo #38 v osmdesátých, případně #27 nebo #57 z devadesátých let letech minulého století.
Ve dvou předem avizovaných závodech nasadí Toyota i třetí vůz, který na své karoserii ponese „devítku“. Také zde lze najít historickou souvislost, protože s #29 jezdil v roce 1988 po závodních tratích vůz Toyota TS020 s posádkou Thierry Boutsen, Ralf Kelleners a Geoff Lees. Ve Spa-Francorchamps (6. května) a Le Mans (17-18. června) tedy uvidíme prototyp Toyota TS050 Hybrid #9, který povede Stéphane Sarrazin a další dva kolegové, jejichž jména Toyota oznámí ještě před začátkem předsezónních testů v Monze.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.