Šampionát European Le Mans Series se dlouhodobě těší popularitě ze strany týmů a jezdců. Zveřejněná startovní listina čítá 36 přihlášek, což je opět více než světové mistrovství WEC.
Na letošní ročník ELMS je přihlášeno 36 vozů kategorií LMP2, LMP3 a GTE. Největší zastoupení má stejně jako loni kategorie s prototypy LMP3, jejichž finanční dostupnost a láká řadu jezdců. I letos převažují úspěšné prototypy Ligier JS P3. Ve startovním poli se ovšem objeví zcela nový vůz Norma M 30, který francouzská konstruktérská společnost připravuje pro týmy Oregon a M.Racing.
Nejsledovanější kategorií budou samozřejmě rychlé prototypy LMP2. Ze čtyř povolených výrobců se ovšem objeví jen tři z nich a jasnou převahu budou mít francouzské značky. ORECA a Ligier dodají své nové modely 07 reps. JSP217, zatímco týmy SMP Racing, Racing Team Nederland, Villorba Corse a High Class Racing odzkouší zcela nový počin Dallary. Model P217 mimochodem v úpravě pro americký šampionát IMSA vyhrál uplynulou čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně. Obhájci titulu Jota Sport se do ELMS nevrátí, po roční epizodě s G-Drive se britská stáj dala dohromady s týmem slavného herce Jackieho Chana v mistrovství světa.
V kategorii LMGTE se očekává bitva vozů Aston Martin, Ferrari a Porsche. Nováčky v sérii jsou Salih Yoluc a Euan Hankey, kteří loni vyhráli zbrusu nový šampionát GT3 Le Mans Cup a obdrželi pozvánku do ELMS a zároveň do Le Mans.
Šestidílný šampionát ELMS startuje 15. dubna čtyřhodinovkou v Silverstonu. Poté se přesune na okruhy Monza, Red Bull Ring, Paul Ricard, Spa a vyvrcholí v Portimau.
Startovní listinu najdete ZDE
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.