WEC: Signatech Alpine zbrojí na obhajobu titulu

Signatech Alpine A460 posádky Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes, Stéphane Richelmi
Signatech Alpine A460 posádky Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes, Stéphane Richelmi, foto: Alpine F1 Team
iM1 3. února 2017 15:50
Sdílej:

Loňský vítěz Le Mans a dalších 3 závodů se chystá pokrýt kompletní sezónu 2017 nasazením dvou prototypů LMP2.

Francouzský tým Signatech Alpine žije plnými přípravami na nadcházející ročník vytrvalostního mistrovství světa. Poté, kdy výrobce šasi Alpine neprošel výběrovým řízením na dodávky šasi pro roky 2017 - 2020 se francouzský tým musel obrátit na homologované dodavatele. Výsledkem jednání je zakoupení dvou prototypů Oreca 07, které však Signatec bude do závodů nasazovat pod vlastním označením Alpine A470. Vozy budou bojovat v typické modré barvě s již tradičním číselným označením #35 a #36. Připomeňme, že vůz #36 bude obhajovat mistrovský titul v kategorii slabších prototypů.

Hlavním sponzorem týmu bude francouzská zdravotní pojišťovna Matmut, která se pro letošní rok stává hlavním partnerem týmu. Jeho plný název je Signatech Alpine Matmut.

V týmu byl již ke konci loňského roku potvrzen zkušený Nicolas Lapierre, který bude obhajovat titul v mistrovském voze #36. Dalším potvrzeným pilotem je Lapierrův loňský parťák Stéphane Richelmi, který usedne do sesterského vozu #35. Kompletní složení posádek oznámí tým Signatech Alpine Matmut v nejbližší době.

Bernard Olivier, zástupce generálního ředitele Alpine: „Krok za krokem skládáme náš závodní tým pro sezónu 2017. Poté, co jsme dosáhli 4 vítězství a získali mistrovský titul 2016, očekáváme od našich soupeřů tvrdý útok na naše pozice. Proto se snažíme vybudovat co možná nejsilnější posádky pro naše prototypy Alpine A470. Nicolas Lapierre povede naši první posádku ve voze #36 za obhajobou loňského prvenství. Druhý vůz #35 bude pomáhat maximalizovat naše šance, zejména ve 24H Le Mans a proto jsme rádi, že v tomto voze budeme moci pokračovat ve spolupráci se Stéphanem Richelmim. Samozřejmě velmi rádi vítáme také naše přátele z Matmut Group, která se stává naším hlavním partnerem.“

Philippe Sinault, šéf týmu: „S novou generací prototypů LMP2 získává závodění nový rozměr a my jsme rádi, že u toho můžeme být s naším týmem Signatech Alpine Matmut. Naši mechanici dokončují práce na přípravách našich nových vozů Alpine A470. Jsou to velmi sofistikované a kvalitní stroje, díky kterým můžeme dosáhnout o zhruba 15 - 20 % vyšších výkonů. Proto musíme vybrat ty nejlepší jezdce, abychom byli schopni dosáhnout dalších vítězství. Nicolas a Stéphane jsou našimi trumfy.“

Nicolas Lapierre: „Je to vzrušující, vidět své jméno zapsané v seznamu účastníků WEC 2017 a 24H Le Mans. Znamená to, že se přiblížil začátek sezóny a já se nemohu dočkat. Poté, co jsem se zapojil do vývojových prací, jsem se detailně seznámil s naší novou A470 a myslím si, že její výkon bude na vysoké úrovni. Signatech Alpine Matmut pracuje velmi tvrdě na přípravách na nadcházející sezónu, ve které budeme obhajovat oba naše tituly.“

Stéphane Richelmi: „Po dokonalé sezóně 2016 jsem si přál pokračovat ve spolupráci s Alpine. Proto jsem velmi rád, že jsem znovu součástí týmu a jedné z posádek. Musíme být realisté, protože obhajoba titulu bude velmi obtížná. Nebude to o nic lepší, než vloni, ba právě naopak. A proto je pro mne důležité, že jsem i dál součástí týmu. Opravdu se moc těším na jízdu v novém autě. Poměrem hmotnosti a výkonu a úrovní přítlaku se velmi blížíme k vozům GP2, takže to jistě bude velmi vzrušující.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?