Loňský vítěz Le Mans a dalších 3 závodů se chystá pokrýt kompletní sezónu 2017 nasazením dvou prototypů LMP2.
Francouzský tým Signatech Alpine žije plnými přípravami na nadcházející ročník vytrvalostního mistrovství světa. Poté, kdy výrobce šasi Alpine neprošel výběrovým řízením na dodávky šasi pro roky 2017 - 2020 se francouzský tým musel obrátit na homologované dodavatele. Výsledkem jednání je zakoupení dvou prototypů Oreca 07, které však Signatec bude do závodů nasazovat pod vlastním označením Alpine A470. Vozy budou bojovat v typické modré barvě s již tradičním číselným označením #35 a #36. Připomeňme, že vůz #36 bude obhajovat mistrovský titul v kategorii slabších prototypů.
Hlavním sponzorem týmu bude francouzská zdravotní pojišťovna Matmut, která se pro letošní rok stává hlavním partnerem týmu. Jeho plný název je Signatech Alpine Matmut.
V týmu byl již ke konci loňského roku potvrzen zkušený Nicolas Lapierre, který bude obhajovat titul v mistrovském voze #36. Dalším potvrzeným pilotem je Lapierrův loňský parťák Stéphane Richelmi, který usedne do sesterského vozu #35. Kompletní složení posádek oznámí tým Signatech Alpine Matmut v nejbližší době.
Bernard Olivier, zástupce generálního ředitele Alpine: „Krok za krokem skládáme náš závodní tým pro sezónu 2017. Poté, co jsme dosáhli 4 vítězství a získali mistrovský titul 2016, očekáváme od našich soupeřů tvrdý útok na naše pozice. Proto se snažíme vybudovat co možná nejsilnější posádky pro naše prototypy Alpine A470. Nicolas Lapierre povede naši první posádku ve voze #36 za obhajobou loňského prvenství. Druhý vůz #35 bude pomáhat maximalizovat naše šance, zejména ve 24H Le Mans a proto jsme rádi, že v tomto voze budeme moci pokračovat ve spolupráci se Stéphanem Richelmim. Samozřejmě velmi rádi vítáme také naše přátele z Matmut Group, která se stává naším hlavním partnerem.“
Philippe Sinault, šéf týmu: „S novou generací prototypů LMP2 získává závodění nový rozměr a my jsme rádi, že u toho můžeme být s naším týmem Signatech Alpine Matmut. Naši mechanici dokončují práce na přípravách našich nových vozů Alpine A470. Jsou to velmi sofistikované a kvalitní stroje, díky kterým můžeme dosáhnout o zhruba 15 - 20 % vyšších výkonů. Proto musíme vybrat ty nejlepší jezdce, abychom byli schopni dosáhnout dalších vítězství. Nicolas a Stéphane jsou našimi trumfy.“
Nicolas Lapierre: „Je to vzrušující, vidět své jméno zapsané v seznamu účastníků WEC 2017 a 24H Le Mans. Znamená to, že se přiblížil začátek sezóny a já se nemohu dočkat. Poté, co jsem se zapojil do vývojových prací, jsem se detailně seznámil s naší novou A470 a myslím si, že její výkon bude na vysoké úrovni. Signatech Alpine Matmut pracuje velmi tvrdě na přípravách na nadcházející sezónu, ve které budeme obhajovat oba naše tituly.“
Stéphane Richelmi: „Po dokonalé sezóně 2016 jsem si přál pokračovat ve spolupráci s Alpine. Proto jsem velmi rád, že jsem znovu součástí týmu a jedné z posádek. Musíme být realisté, protože obhajoba titulu bude velmi obtížná. Nebude to o nic lepší, než vloni, ba právě naopak. A proto je pro mne důležité, že jsem i dál součástí týmu. Opravdu se moc těším na jízdu v novém autě. Poměrem hmotnosti a výkonu a úrovní přítlaku se velmi blížíme k vozům GP2, takže to jistě bude velmi vzrušující.“
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.