Loňský vítěz Le Mans a dalších 3 závodů se chystá pokrýt kompletní sezónu 2017 nasazením dvou prototypů LMP2.
Francouzský tým Signatech Alpine žije plnými přípravami na nadcházející ročník vytrvalostního mistrovství světa. Poté, kdy výrobce šasi Alpine neprošel výběrovým řízením na dodávky šasi pro roky 2017 - 2020 se francouzský tým musel obrátit na homologované dodavatele. Výsledkem jednání je zakoupení dvou prototypů Oreca 07, které však Signatec bude do závodů nasazovat pod vlastním označením Alpine A470. Vozy budou bojovat v typické modré barvě s již tradičním číselným označením #35 a #36. Připomeňme, že vůz #36 bude obhajovat mistrovský titul v kategorii slabších prototypů.
Hlavním sponzorem týmu bude francouzská zdravotní pojišťovna Matmut, která se pro letošní rok stává hlavním partnerem týmu. Jeho plný název je Signatech Alpine Matmut.
V týmu byl již ke konci loňského roku potvrzen zkušený Nicolas Lapierre, který bude obhajovat titul v mistrovském voze #36. Dalším potvrzeným pilotem je Lapierrův loňský parťák Stéphane Richelmi, který usedne do sesterského vozu #35. Kompletní složení posádek oznámí tým Signatech Alpine Matmut v nejbližší době.
Bernard Olivier, zástupce generálního ředitele Alpine: „Krok za krokem skládáme náš závodní tým pro sezónu 2017. Poté, co jsme dosáhli 4 vítězství a získali mistrovský titul 2016, očekáváme od našich soupeřů tvrdý útok na naše pozice. Proto se snažíme vybudovat co možná nejsilnější posádky pro naše prototypy Alpine A470. Nicolas Lapierre povede naši první posádku ve voze #36 za obhajobou loňského prvenství. Druhý vůz #35 bude pomáhat maximalizovat naše šance, zejména ve 24H Le Mans a proto jsme rádi, že v tomto voze budeme moci pokračovat ve spolupráci se Stéphanem Richelmim. Samozřejmě velmi rádi vítáme také naše přátele z Matmut Group, která se stává naším hlavním partnerem.“
Philippe Sinault, šéf týmu: „S novou generací prototypů LMP2 získává závodění nový rozměr a my jsme rádi, že u toho můžeme být s naším týmem Signatech Alpine Matmut. Naši mechanici dokončují práce na přípravách našich nových vozů Alpine A470. Jsou to velmi sofistikované a kvalitní stroje, díky kterým můžeme dosáhnout o zhruba 15 - 20 % vyšších výkonů. Proto musíme vybrat ty nejlepší jezdce, abychom byli schopni dosáhnout dalších vítězství. Nicolas a Stéphane jsou našimi trumfy.“
Nicolas Lapierre: „Je to vzrušující, vidět své jméno zapsané v seznamu účastníků WEC 2017 a 24H Le Mans. Znamená to, že se přiblížil začátek sezóny a já se nemohu dočkat. Poté, co jsem se zapojil do vývojových prací, jsem se detailně seznámil s naší novou A470 a myslím si, že její výkon bude na vysoké úrovni. Signatech Alpine Matmut pracuje velmi tvrdě na přípravách na nadcházející sezónu, ve které budeme obhajovat oba naše tituly.“
Stéphane Richelmi: „Po dokonalé sezóně 2016 jsem si přál pokračovat ve spolupráci s Alpine. Proto jsem velmi rád, že jsem znovu součástí týmu a jedné z posádek. Musíme být realisté, protože obhajoba titulu bude velmi obtížná. Nebude to o nic lepší, než vloni, ba právě naopak. A proto je pro mne důležité, že jsem i dál součástí týmu. Opravdu se moc těším na jízdu v novém autě. Poměrem hmotnosti a výkonu a úrovní přítlaku se velmi blížíme k vozům GP2, takže to jistě bude velmi vzrušující.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.