Dlouhotrvající spekulace nad rozšířením továrního týmu Toyota v šampionátu FIA WEC se potvrdily. Japonská stáj nasadí ve dvou závodech letošní sezony třetí prototyp TS050 LMP1 a zároveň podepsala kontrakt s šampionem WTCC Jose Mariem Lopezem.
Jose Maria Lopez byl hvězdou mistrovství světa cestovních vozů, ale po třech titulech v řadě za sebou s vozem Citroen hledal nové výzvy. Ty našel ve vytrvalostních závodech prototypů, kde od letošní sezony nastoupí v barvách Toyoty jako týmový kolega Mika Conwaye a Kamuje Kobajašiho.
Naopak jejich stávající partner Stephane Sarrazin byl potvrzen do třetího prototypu TS050, který Toyota nasadí v šestihodinovce ve Spa a především pak v 24hodinovce v Le Mans. Francouz je zatím jediným potvrzeným členem posádky, další dva jezdce Toyota teprve potvrdí.
Mistrovská dvojice z roku 2015 Sebastien Buemi a Anthony Davidson zůstává neměnná i pro letošní ročník. Jako v předchozích sezoně se k nim připojí Kazuki Nakadžima.
Přestože má Toyota na závodění ve FIA WEC nejnižší rozpočet a její investice nedosahuje výšin Porsche nebo bývalé stáje Audi, vedení týmu se rozhodlo nasadit třetí vůz a zvýšit šance na vítězství v Le Mans, které jim loni tak srdcervoucně uniklo. Navíc nebude mít po odchodu Audi tak velkou konkurenci, v LMP1 se postaví pouze proti Porsche. Nutno podotknout, že Porsche opět koketuje s myšlenkou nasadit třetí prototyp.
Toyota oficiálně představí prototyp TS050 HYBRID na novou sezonu 31. března krátce před kolektivními testy na Monze.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?