Dlouhotrvající spekulace nad rozšířením továrního týmu Toyota v šampionátu FIA WEC se potvrdily. Japonská stáj nasadí ve dvou závodech letošní sezony třetí prototyp TS050 LMP1 a zároveň podepsala kontrakt s šampionem WTCC Jose Mariem Lopezem.
Jose Maria Lopez byl hvězdou mistrovství světa cestovních vozů, ale po třech titulech v řadě za sebou s vozem Citroen hledal nové výzvy. Ty našel ve vytrvalostních závodech prototypů, kde od letošní sezony nastoupí v barvách Toyoty jako týmový kolega Mika Conwaye a Kamuje Kobajašiho.
Naopak jejich stávající partner Stephane Sarrazin byl potvrzen do třetího prototypu TS050, který Toyota nasadí v šestihodinovce ve Spa a především pak v 24hodinovce v Le Mans. Francouz je zatím jediným potvrzeným členem posádky, další dva jezdce Toyota teprve potvrdí.
Mistrovská dvojice z roku 2015 Sebastien Buemi a Anthony Davidson zůstává neměnná i pro letošní ročník. Jako v předchozích sezoně se k nim připojí Kazuki Nakadžima.
Přestože má Toyota na závodění ve FIA WEC nejnižší rozpočet a její investice nedosahuje výšin Porsche nebo bývalé stáje Audi, vedení týmu se rozhodlo nasadit třetí vůz a zvýšit šance na vítězství v Le Mans, které jim loni tak srdcervoucně uniklo. Navíc nebude mít po odchodu Audi tak velkou konkurenci, v LMP1 se postaví pouze proti Porsche. Nutno podotknout, že Porsche opět koketuje s myšlenkou nasadit třetí prototyp.
Toyota oficiálně představí prototyp TS050 HYBRID na novou sezonu 31. března krátce před kolektivními testy na Monze.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.