Dlouhotrvající spekulace nad rozšířením továrního týmu Toyota v šampionátu FIA WEC se potvrdily. Japonská stáj nasadí ve dvou závodech letošní sezony třetí prototyp TS050 LMP1 a zároveň podepsala kontrakt s šampionem WTCC Jose Mariem Lopezem.
Jose Maria Lopez byl hvězdou mistrovství světa cestovních vozů, ale po třech titulech v řadě za sebou s vozem Citroen hledal nové výzvy. Ty našel ve vytrvalostních závodech prototypů, kde od letošní sezony nastoupí v barvách Toyoty jako týmový kolega Mika Conwaye a Kamuje Kobajašiho.
Naopak jejich stávající partner Stephane Sarrazin byl potvrzen do třetího prototypu TS050, který Toyota nasadí v šestihodinovce ve Spa a především pak v 24hodinovce v Le Mans. Francouz je zatím jediným potvrzeným členem posádky, další dva jezdce Toyota teprve potvrdí.
Mistrovská dvojice z roku 2015 Sebastien Buemi a Anthony Davidson zůstává neměnná i pro letošní ročník. Jako v předchozích sezoně se k nim připojí Kazuki Nakadžima.
Přestože má Toyota na závodění ve FIA WEC nejnižší rozpočet a její investice nedosahuje výšin Porsche nebo bývalé stáje Audi, vedení týmu se rozhodlo nasadit třetí vůz a zvýšit šance na vítězství v Le Mans, které jim loni tak srdcervoucně uniklo. Navíc nebude mít po odchodu Audi tak velkou konkurenci, v LMP1 se postaví pouze proti Porsche. Nutno podotknout, že Porsche opět koketuje s myšlenkou nasadit třetí prototyp.
Toyota oficiálně představí prototyp TS050 HYBRID na novou sezonu 31. března krátce před kolektivními testy na Monze.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.