Dlouhotrvající spekulace nad rozšířením továrního týmu Toyota v šampionátu FIA WEC se potvrdily. Japonská stáj nasadí ve dvou závodech letošní sezony třetí prototyp TS050 LMP1 a zároveň podepsala kontrakt s šampionem WTCC Jose Mariem Lopezem.
Jose Maria Lopez byl hvězdou mistrovství světa cestovních vozů, ale po třech titulech v řadě za sebou s vozem Citroen hledal nové výzvy. Ty našel ve vytrvalostních závodech prototypů, kde od letošní sezony nastoupí v barvách Toyoty jako týmový kolega Mika Conwaye a Kamuje Kobajašiho.
Naopak jejich stávající partner Stephane Sarrazin byl potvrzen do třetího prototypu TS050, který Toyota nasadí v šestihodinovce ve Spa a především pak v 24hodinovce v Le Mans. Francouz je zatím jediným potvrzeným členem posádky, další dva jezdce Toyota teprve potvrdí.
Mistrovská dvojice z roku 2015 Sebastien Buemi a Anthony Davidson zůstává neměnná i pro letošní ročník. Jako v předchozích sezoně se k nim připojí Kazuki Nakadžima.
Přestože má Toyota na závodění ve FIA WEC nejnižší rozpočet a její investice nedosahuje výšin Porsche nebo bývalé stáje Audi, vedení týmu se rozhodlo nasadit třetí vůz a zvýšit šance na vítězství v Le Mans, které jim loni tak srdcervoucně uniklo. Navíc nebude mít po odchodu Audi tak velkou konkurenci, v LMP1 se postaví pouze proti Porsche. Nutno podotknout, že Porsche opět koketuje s myšlenkou nasadit třetí prototyp.
Toyota oficiálně představí prototyp TS050 HYBRID na novou sezonu 31. března krátce před kolektivními testy na Monze.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?