Ruský závodník, za nímž stojí petrolejářský gigant G-Drive, ještě v listopadu hrozil odchodem z šampionátu FIA WEC, pokud organizátoři nevyhoví jeho požadavkům zařazení v licenčním žebříčku jezdců. Nyní však Rusinov oznámil, že se vrací – navzdory výhružkám.
Roman Rusinov se svými kolegy vyhrál tři poslední závody kategorie LMP2 loňské sezony FIA WEC. To mu vyneslo třetí příčku v hodnocení jezdců a zároveň povýšení ze stříbrného jezdce do zlaté třídy. Proti tomuto přerozdělení do profesionálnější skupiny se však Rusinov ohradil. Nutno podotknout, že slibům o odchodu z šampionátu nedostál a letos se vrací v kooperaci s týmem TDS Racing.
Rusinov a jeho mecenáš G-Drive tak vstoupilo již do třetí spolupráce za poslední tři roky. V loňském roce se pod bannerem G-Drive skrýval tým JOTA Sport a v předchozí sezoně šlo o OAK Racing. Na letošní ročník to pak bude francouzský tým TDS Racing.
Francouzi loni působili v šampionátu ELMS, kde skončili na druhém místě. Pierre Thiriet, který provoz prototypu LMP2 u TDS Racing z velké části financuje, letos utvoří dvojici s Romanem Rusinovem a jakožto tým G-Drive budou bojovat o vavříny ve světovém šampionátu. Právě Thiriet je tím potřebným stříbrným jezdcem, který musí mít každý tým v LMP2. Třetí jezdec tohoto uskupení v prototypu ORECA 07 ještě nebyl potvrzen, ale spekuluje se o Willu Stevensovi, který byl strůjcem dvou výher loňské sezony G-Drive.
TDS Racing však nenasadí vůz jen pro G-Drive. Již v listopadu oznámil, že v mistrovství světa připraví prototyp ORECA 07 pro Matthieua Vaxiviera, veterána Emmanuela Collarda a Francoise Perroda.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?