Roman Rusinov navzdory hrozbám setrvá ve FIA WEC, opouští ale tým JOTA sport

Rusinov, Roman
Rusinov, Roman, foto: G-DRIVE Racing
iM3 31. ledna 2017 07:20
Sdílej:

Ruský závodník, za nímž stojí petrolejářský gigant G-Drive, ještě v listopadu hrozil odchodem z šampionátu FIA WEC, pokud organizátoři nevyhoví jeho požadavkům zařazení v licenčním žebříčku jezdců. Nyní však Rusinov oznámil, že se vrací – navzdory výhružkám.

Roman Rusinov se svými kolegy vyhrál tři poslední závody kategorie LMP2 loňské sezony FIA WEC. To mu vyneslo třetí příčku v hodnocení jezdců a zároveň povýšení ze stříbrného jezdce do zlaté třídy. Proti tomuto přerozdělení do profesionálnější skupiny se však Rusinov ohradil. Nutno podotknout, že slibům o odchodu z šampionátu nedostál a letos se vrací v kooperaci s týmem TDS Racing.

Rusinov a jeho mecenáš G-Drive tak vstoupilo již do třetí spolupráce za poslední tři roky. V loňském roce se pod bannerem G-Drive skrýval tým JOTA Sport a v předchozí sezoně šlo o OAK Racing. Na letošní ročník to pak bude francouzský tým TDS Racing.

Francouzi loni působili v šampionátu ELMS, kde skončili na druhém místě. Pierre Thiriet, který provoz prototypu LMP2 u TDS Racing z velké části financuje, letos utvoří dvojici s Romanem Rusinovem a jakožto tým G-Drive budou bojovat o vavříny ve světovém šampionátu. Právě Thiriet je tím potřebným stříbrným jezdcem, který musí mít každý tým v LMP2. Třetí jezdec tohoto uskupení v prototypu ORECA 07 ještě nebyl potvrzen, ale spekuluje se o Willu Stevensovi, který byl strůjcem dvou výher loňské sezony G-Drive.

TDS Racing však nenasadí vůz jen pro G-Drive. Již v listopadu oznámil, že v mistrovství světa připraví prototyp ORECA 07 pro Matthieua Vaxiviera, veterána Emmanuela Collarda a Francoise Perroda.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.