Roman Rusinov navzdory hrozbám setrvá ve FIA WEC, opouští ale tým JOTA sport

Rusinov, Roman
Rusinov, Roman, foto: G-DRIVE Racing
iM3 31. ledna 2017 07:20
Sdílej:

Ruský závodník, za nímž stojí petrolejářský gigant G-Drive, ještě v listopadu hrozil odchodem z šampionátu FIA WEC, pokud organizátoři nevyhoví jeho požadavkům zařazení v licenčním žebříčku jezdců. Nyní však Rusinov oznámil, že se vrací – navzdory výhružkám.

Roman Rusinov se svými kolegy vyhrál tři poslední závody kategorie LMP2 loňské sezony FIA WEC. To mu vyneslo třetí příčku v hodnocení jezdců a zároveň povýšení ze stříbrného jezdce do zlaté třídy. Proti tomuto přerozdělení do profesionálnější skupiny se však Rusinov ohradil. Nutno podotknout, že slibům o odchodu z šampionátu nedostál a letos se vrací v kooperaci s týmem TDS Racing.

Rusinov a jeho mecenáš G-Drive tak vstoupilo již do třetí spolupráce za poslední tři roky. V loňském roce se pod bannerem G-Drive skrýval tým JOTA Sport a v předchozí sezoně šlo o OAK Racing. Na letošní ročník to pak bude francouzský tým TDS Racing.

Francouzi loni působili v šampionátu ELMS, kde skončili na druhém místě. Pierre Thiriet, který provoz prototypu LMP2 u TDS Racing z velké části financuje, letos utvoří dvojici s Romanem Rusinovem a jakožto tým G-Drive budou bojovat o vavříny ve světovém šampionátu. Právě Thiriet je tím potřebným stříbrným jezdcem, který musí mít každý tým v LMP2. Třetí jezdec tohoto uskupení v prototypu ORECA 07 ještě nebyl potvrzen, ale spekuluje se o Willu Stevensovi, který byl strůjcem dvou výher loňské sezony G-Drive.

TDS Racing však nenasadí vůz jen pro G-Drive. Již v listopadu oznámil, že v mistrovství světa připraví prototyp ORECA 07 pro Matthieua Vaxiviera, veterána Emmanuela Collarda a Francoise Perroda.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.