Roman Rusinov navzdory hrozbám setrvá ve FIA WEC, opouští ale tým JOTA sport

Rusinov, Roman
Rusinov, Roman, foto: G-DRIVE Racing
iM3 31. ledna 2017 07:20
Sdílej:

Ruský závodník, za nímž stojí petrolejářský gigant G-Drive, ještě v listopadu hrozil odchodem z šampionátu FIA WEC, pokud organizátoři nevyhoví jeho požadavkům zařazení v licenčním žebříčku jezdců. Nyní však Rusinov oznámil, že se vrací – navzdory výhružkám.

Roman Rusinov se svými kolegy vyhrál tři poslední závody kategorie LMP2 loňské sezony FIA WEC. To mu vyneslo třetí příčku v hodnocení jezdců a zároveň povýšení ze stříbrného jezdce do zlaté třídy. Proti tomuto přerozdělení do profesionálnější skupiny se však Rusinov ohradil. Nutno podotknout, že slibům o odchodu z šampionátu nedostál a letos se vrací v kooperaci s týmem TDS Racing.

Rusinov a jeho mecenáš G-Drive tak vstoupilo již do třetí spolupráce za poslední tři roky. V loňském roce se pod bannerem G-Drive skrýval tým JOTA Sport a v předchozí sezoně šlo o OAK Racing. Na letošní ročník to pak bude francouzský tým TDS Racing.

Francouzi loni působili v šampionátu ELMS, kde skončili na druhém místě. Pierre Thiriet, který provoz prototypu LMP2 u TDS Racing z velké části financuje, letos utvoří dvojici s Romanem Rusinovem a jakožto tým G-Drive budou bojovat o vavříny ve světovém šampionátu. Právě Thiriet je tím potřebným stříbrným jezdcem, který musí mít každý tým v LMP2. Třetí jezdec tohoto uskupení v prototypu ORECA 07 ještě nebyl potvrzen, ale spekuluje se o Willu Stevensovi, který byl strůjcem dvou výher loňské sezony G-Drive.

TDS Racing však nenasadí vůz jen pro G-Drive. Již v listopadu oznámil, že v mistrovství světa připraví prototyp ORECA 07 pro Matthieua Vaxiviera, veterána Emmanuela Collarda a Francoise Perroda.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.