Soukromý tým z německého Gredingu vstupuje do sezóny WEC 2017 s novým dodavatelem pohonných jednotek. Do útrob prototypu CLM P1/01 je nově zabudován přeplňovaný vidlicový šestiválec Nismo.
Pro nadcházející sezónu vytrvalostního mistrovství světa připravil tým ByKolles Racing evoluci svého závodního prototypu. Úpravami prošel podvozek, karoserie i další mechanické části a nová je i pohonná jednotka. Ta nově pochází od japonského Nissanu, resp. jeho dceřiné společnosti NISMO specializující se na vývoj a výrobu „sportovního náčiní“ pro různá odvětví motorsportu. V případě týmu ByKolles Racing se jedná o motor V6 60° s objemem 3,0 litru, který je přeplňován turbodmychadlem. Motor nese typové označení Nismo VRX 30A Evo.
„Dodávka motorů od společnosti Nismo má pro náš tým velký význam,“ říká provozní šéf stáje ByKolles Racing Boris Bermes. „V minulosti jsme se potýkali s mnohými problémy právě v oblasti pohonných jednotek. Do nové sezóny si od našeho nového motoru Nismo slibujeme výrazné zlepšení jak v oblasti výkonové, tak obzvláště v otázce spolehlivosti.“
Boris Hermes dále prozrazuje i některé další změny, které tým ByKolles na svém prototypu provedl v rámci zimní přestávky: „Náš CLM P1/01 jsme přes zimu podrobili značné revizi. Výkon našeho nového motoru bude na zadní nápravu přenášet spolehlivá převodovka Xtrac. Další změny vychází z úprav technických regulí pro sezónu 2017. Zapracovali jsme na aerodynamice hlavně v oblasti přední a zadní části karoserie. Kromě těchto vylepšení se našim technikům podařilo docílit i snížení hmotnosti prototypu a komplexními úpravami prošly také některé mechanické komponenty. Nyní dokončujeme veškeré montážní práce tak, abychom byli v plné síle připraveni na první testy s naší přepracovanou CLM P1/01. V letošním roce chceme dosáhnout výrazného posunu výkonnosti a zlepšení našeho vozu. Již nyní však analyzujeme další možnosti v oblasti dodávek pohonů, které budou v platnosti pro sezónu 2018 a které je možné již nyní objednávat.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?