Soukromý tým z německého Gredingu vstupuje do sezóny WEC 2017 s novým dodavatelem pohonných jednotek. Do útrob prototypu CLM P1/01 je nově zabudován přeplňovaný vidlicový šestiválec Nismo.
Pro nadcházející sezónu vytrvalostního mistrovství světa připravil tým ByKolles Racing evoluci svého závodního prototypu. Úpravami prošel podvozek, karoserie i další mechanické části a nová je i pohonná jednotka. Ta nově pochází od japonského Nissanu, resp. jeho dceřiné společnosti NISMO specializující se na vývoj a výrobu „sportovního náčiní“ pro různá odvětví motorsportu. V případě týmu ByKolles Racing se jedná o motor V6 60° s objemem 3,0 litru, který je přeplňován turbodmychadlem. Motor nese typové označení Nismo VRX 30A Evo.
„Dodávka motorů od společnosti Nismo má pro náš tým velký význam,“ říká provozní šéf stáje ByKolles Racing Boris Bermes. „V minulosti jsme se potýkali s mnohými problémy právě v oblasti pohonných jednotek. Do nové sezóny si od našeho nového motoru Nismo slibujeme výrazné zlepšení jak v oblasti výkonové, tak obzvláště v otázce spolehlivosti.“
Boris Hermes dále prozrazuje i některé další změny, které tým ByKolles na svém prototypu provedl v rámci zimní přestávky: „Náš CLM P1/01 jsme přes zimu podrobili značné revizi. Výkon našeho nového motoru bude na zadní nápravu přenášet spolehlivá převodovka Xtrac. Další změny vychází z úprav technických regulí pro sezónu 2017. Zapracovali jsme na aerodynamice hlavně v oblasti přední a zadní části karoserie. Kromě těchto vylepšení se našim technikům podařilo docílit i snížení hmotnosti prototypu a komplexními úpravami prošly také některé mechanické komponenty. Nyní dokončujeme veškeré montážní práce tak, abychom byli v plné síle připraveni na první testy s naší přepracovanou CLM P1/01. V letošním roce chceme dosáhnout výrazného posunu výkonnosti a zlepšení našeho vozu. Již nyní však analyzujeme další možnosti v oblasti dodávek pohonů, které budou v platnosti pro sezónu 2018 a které je možné již nyní objednávat.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?