Technický ředitel Toyoty Pascal Vasselon prozradil, jaké cíle si tato japonská značka stanovila ve vytrvalostním mistrovství světa pro rok 2017. Uvidíme v Le Mans 2017 tři prototypy Toyoty?
Po katastrofálním roce 2015 vyjela Toyota do sezóny 2016 se zcela novým modelem TS050 Hybrid. Díky kompletně přepracovanému pohonnému ústrojí se prototyp Toyoty posunul do energetické třídy 8MJ a stanul tak v přímém souboji proti konkurenčnímu vozu Porsche. Podle Pascala Vasselona nebude nový model pro nadcházející sezónu tolik revoluční, ale bude se jednat o další evoluční vývojovou fázi stávajícího stroje. Na základě toho si Toyota pro sezónu 2017 vytýčila poměrně ambiciózní cíle, jejichž součástí je nejenom vítězství v šampionátu podpořené triumfem v Le Mans.
„Neočekáváme tak velké navýšení výkonu, jako mezi sezónami 2015 a 2016,“ uvedl Pascal Vasselon, „protože některé osvědčené součásti jsme ponechali stejné. Celý náš hybridní systém zůstává ve třídě 8MJ, a i když některé jeho části vylepšujeme, tak s výkonem celého hybridního systému nedosáhneme tak výrazného pokroku, jako před uplynulou sezónou.“
„V oblasti spalovacího motoru jsme, dle mého názoru, udělali velkou změnu směrem k přeplňování. To pro nás byla nová, neprobádaná oblast, což nám způsobilo nemalé problémy. Ale i když to pro nás byl velký krok, tak si myslím, že jsme to zvládli celkem dobře. Nicméně se pro příští rok stále zaměřujeme na další nárůst výkonu. Nevíme, s čím přijde Porsche, a abychom předešli nepříjemnému překvapení, nastavili jsme si poměrně náročné výkonnostní cíle. V tuto chvíli ještě samozřejmě nevíme, nakolik se nám je podaří naplnit, ale pokud jich dosáhneme, tak budeme více, než konkurenceschopní,“ dodal Pascal Vasselon.
Technický ředitel Toyoty se také vyjádřil k otázce nasazení třetího továrního vozu. Přesto, že tým ke konci uplynulé sezóny velmi silně uvažoval o nasazení třetího továrního prototypu do závodu 24H Le Mans 2017, tak Vasselon uvedl, že v této oblasti ještě nepadlo žádné definitivní rozhodnutí. A to ani ve chvíli, kdy Audi oznámilo své odstoupení z WEC. „I když je samozřejmě naší snahou podporovat rozvoj této závodní série a v Le Mans nasadit maximální možný počet vozů, jaký jsme schopni zvládnout, tak doposud neexistuje žádná jednoznačná spojitost mezi tím, co se stalo (odstoupení Audi) a naším rozhodnutím (o třetím voze pro Le Mans),“ zdůraznil Pascal Vasselon. „V tuto chvíli ještě nejsme definitivně rozhodnuti. Ať bude naše rozhodnutí jakékoli, nijak to neovlivní naše plány v oblasti technického rozvoje. Naše konečné stanovisko k účasti v Le Mans oznámíme do konce ledna,“ uzavřel Vasselon tuto otázku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?