Technický ředitel Toyoty Pascal Vasselon prozradil, jaké cíle si tato japonská značka stanovila ve vytrvalostním mistrovství světa pro rok 2017. Uvidíme v Le Mans 2017 tři prototypy Toyoty?
Po katastrofálním roce 2015 vyjela Toyota do sezóny 2016 se zcela novým modelem TS050 Hybrid. Díky kompletně přepracovanému pohonnému ústrojí se prototyp Toyoty posunul do energetické třídy 8MJ a stanul tak v přímém souboji proti konkurenčnímu vozu Porsche. Podle Pascala Vasselona nebude nový model pro nadcházející sezónu tolik revoluční, ale bude se jednat o další evoluční vývojovou fázi stávajícího stroje. Na základě toho si Toyota pro sezónu 2017 vytýčila poměrně ambiciózní cíle, jejichž součástí je nejenom vítězství v šampionátu podpořené triumfem v Le Mans.
„Neočekáváme tak velké navýšení výkonu, jako mezi sezónami 2015 a 2016,“ uvedl Pascal Vasselon, „protože některé osvědčené součásti jsme ponechali stejné. Celý náš hybridní systém zůstává ve třídě 8MJ, a i když některé jeho části vylepšujeme, tak s výkonem celého hybridního systému nedosáhneme tak výrazného pokroku, jako před uplynulou sezónou.“
„V oblasti spalovacího motoru jsme, dle mého názoru, udělali velkou změnu směrem k přeplňování. To pro nás byla nová, neprobádaná oblast, což nám způsobilo nemalé problémy. Ale i když to pro nás byl velký krok, tak si myslím, že jsme to zvládli celkem dobře. Nicméně se pro příští rok stále zaměřujeme na další nárůst výkonu. Nevíme, s čím přijde Porsche, a abychom předešli nepříjemnému překvapení, nastavili jsme si poměrně náročné výkonnostní cíle. V tuto chvíli ještě samozřejmě nevíme, nakolik se nám je podaří naplnit, ale pokud jich dosáhneme, tak budeme více, než konkurenceschopní,“ dodal Pascal Vasselon.
Technický ředitel Toyoty se také vyjádřil k otázce nasazení třetího továrního vozu. Přesto, že tým ke konci uplynulé sezóny velmi silně uvažoval o nasazení třetího továrního prototypu do závodu 24H Le Mans 2017, tak Vasselon uvedl, že v této oblasti ještě nepadlo žádné definitivní rozhodnutí. A to ani ve chvíli, kdy Audi oznámilo své odstoupení z WEC. „I když je samozřejmě naší snahou podporovat rozvoj této závodní série a v Le Mans nasadit maximální možný počet vozů, jaký jsme schopni zvládnout, tak doposud neexistuje žádná jednoznačná spojitost mezi tím, co se stalo (odstoupení Audi) a naším rozhodnutím (o třetím voze pro Le Mans),“ zdůraznil Pascal Vasselon. „V tuto chvíli ještě nejsme definitivně rozhodnuti. Ať bude naše rozhodnutí jakékoli, nijak to neovlivní naše plány v oblasti technického rozvoje. Naše konečné stanovisko k účasti v Le Mans oznámíme do konce ledna,“ uzavřel Vasselon tuto otázku.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.