Toyota si pro sezónu 2017 nastavila laťku odvážně vysoko

Technický ředitel Toyota Gazoo Racing Pascal Vasselon (vlevo) a Prezident týmu Toshio Sato
Technický ředitel Toyota Gazoo Racing Pascal Vasselon (vlevo) a Prezident týmu Toshio Sato, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 2. ledna 2017 18:00
Sdílej:

Technický ředitel Toyoty Pascal Vasselon prozradil, jaké cíle si tato japonská značka stanovila ve vytrvalostním mistrovství světa pro rok 2017. Uvidíme v Le Mans 2017 tři prototypy Toyoty?

Po katastrofálním roce 2015 vyjela Toyota do sezóny 2016 se zcela novým modelem TS050 Hybrid. Díky kompletně přepracovanému pohonnému ústrojí se prototyp Toyoty posunul do energetické třídy 8MJ a stanul tak v přímém souboji proti konkurenčnímu vozu Porsche. Podle Pascala Vasselona nebude nový model pro nadcházející sezónu tolik revoluční, ale bude se jednat o další evoluční vývojovou fázi stávajícího stroje. Na základě toho si Toyota pro sezónu 2017 vytýčila poměrně ambiciózní cíle, jejichž součástí je nejenom vítězství v šampionátu podpořené triumfem v Le Mans.

„Neočekáváme tak velké navýšení výkonu, jako mezi sezónami 2015 a 2016,“ uvedl Pascal Vasselon, „protože některé osvědčené součásti jsme ponechali stejné. Celý náš hybridní systém zůstává ve třídě 8MJ, a i když některé jeho části vylepšujeme, tak s výkonem celého hybridního systému nedosáhneme tak výrazného pokroku, jako před uplynulou sezónou.“

„V oblasti spalovacího motoru jsme, dle mého názoru, udělali velkou změnu směrem k přeplňování. To pro nás byla nová, neprobádaná oblast, což nám způsobilo nemalé problémy. Ale i když to pro nás byl velký krok, tak si myslím, že jsme to zvládli celkem dobře. Nicméně se pro příští rok stále zaměřujeme na další nárůst výkonu. Nevíme, s čím přijde Porsche, a abychom předešli nepříjemnému překvapení, nastavili jsme si poměrně náročné výkonnostní cíle. V tuto chvíli ještě samozřejmě nevíme, nakolik se nám je podaří naplnit, ale pokud jich dosáhneme, tak budeme více, než konkurenceschopní,“ dodal Pascal Vasselon.

Technický ředitel Toyoty se také vyjádřil k otázce nasazení třetího továrního vozu. Přesto, že tým ke konci uplynulé sezóny velmi silně uvažoval o nasazení třetího továrního prototypu do závodu 24H Le Mans 2017, tak Vasselon uvedl, že v této oblasti ještě nepadlo žádné definitivní rozhodnutí. A to ani ve chvíli, kdy Audi oznámilo své odstoupení z WEC. „I když je samozřejmě naší snahou podporovat rozvoj této závodní série a v Le Mans nasadit maximální možný počet vozů, jaký jsme schopni zvládnout, tak doposud neexistuje žádná jednoznačná spojitost mezi tím, co se stalo (odstoupení Audi) a naším rozhodnutím (o třetím voze pro Le Mans),“ zdůraznil Pascal Vasselon. „V tuto chvíli ještě nejsme definitivně rozhodnuti. Ať bude naše rozhodnutí jakékoli, nijak to neovlivní naše plány v oblasti technického rozvoje. Naše konečné stanovisko k účasti v Le Mans oznámíme do konce ledna,“ uzavřel Vasselon tuto otázku.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.