Technický ředitel Toyoty Pascal Vasselon prozradil, jaké cíle si tato japonská značka stanovila ve vytrvalostním mistrovství světa pro rok 2017. Uvidíme v Le Mans 2017 tři prototypy Toyoty?
Po katastrofálním roce 2015 vyjela Toyota do sezóny 2016 se zcela novým modelem TS050 Hybrid. Díky kompletně přepracovanému pohonnému ústrojí se prototyp Toyoty posunul do energetické třídy 8MJ a stanul tak v přímém souboji proti konkurenčnímu vozu Porsche. Podle Pascala Vasselona nebude nový model pro nadcházející sezónu tolik revoluční, ale bude se jednat o další evoluční vývojovou fázi stávajícího stroje. Na základě toho si Toyota pro sezónu 2017 vytýčila poměrně ambiciózní cíle, jejichž součástí je nejenom vítězství v šampionátu podpořené triumfem v Le Mans.
„Neočekáváme tak velké navýšení výkonu, jako mezi sezónami 2015 a 2016,“ uvedl Pascal Vasselon, „protože některé osvědčené součásti jsme ponechali stejné. Celý náš hybridní systém zůstává ve třídě 8MJ, a i když některé jeho části vylepšujeme, tak s výkonem celého hybridního systému nedosáhneme tak výrazného pokroku, jako před uplynulou sezónou.“
„V oblasti spalovacího motoru jsme, dle mého názoru, udělali velkou změnu směrem k přeplňování. To pro nás byla nová, neprobádaná oblast, což nám způsobilo nemalé problémy. Ale i když to pro nás byl velký krok, tak si myslím, že jsme to zvládli celkem dobře. Nicméně se pro příští rok stále zaměřujeme na další nárůst výkonu. Nevíme, s čím přijde Porsche, a abychom předešli nepříjemnému překvapení, nastavili jsme si poměrně náročné výkonnostní cíle. V tuto chvíli ještě samozřejmě nevíme, nakolik se nám je podaří naplnit, ale pokud jich dosáhneme, tak budeme více, než konkurenceschopní,“ dodal Pascal Vasselon.
Technický ředitel Toyoty se také vyjádřil k otázce nasazení třetího továrního vozu. Přesto, že tým ke konci uplynulé sezóny velmi silně uvažoval o nasazení třetího továrního prototypu do závodu 24H Le Mans 2017, tak Vasselon uvedl, že v této oblasti ještě nepadlo žádné definitivní rozhodnutí. A to ani ve chvíli, kdy Audi oznámilo své odstoupení z WEC. „I když je samozřejmě naší snahou podporovat rozvoj této závodní série a v Le Mans nasadit maximální možný počet vozů, jaký jsme schopni zvládnout, tak doposud neexistuje žádná jednoznačná spojitost mezi tím, co se stalo (odstoupení Audi) a naším rozhodnutím (o třetím voze pro Le Mans),“ zdůraznil Pascal Vasselon. „V tuto chvíli ještě nejsme definitivně rozhodnuti. Ať bude naše rozhodnutí jakékoli, nijak to neovlivní naše plány v oblasti technického rozvoje. Naše konečné stanovisko k účasti v Le Mans oznámíme do konce ledna,“ uzavřel Vasselon tuto otázku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.