TOP 5 nejlepších jezdců WEC 2016 - kategorie LMP1

Společné foto jezdců WEC před prvním závodem sezóny 2016
Společné foto jezdců WEC před prvním závodem sezóny 2016, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 27. prosince 2016 18:35
Sdílej:

Ve vytrvalostních závodech se v jednotlivých vozech střídají vícečlenné posádky. Úspěch v závodě závisí na výkonech každého z jejich členů, ale i když jednotlivé stáje skládají své posádky co nejpečlivěji, jsou mezi výkonností jednotlivých pilotů menší či větší rozdíly. Přinášíme vám přehled nejlepších 5 závodníků kategorie LMP1.

5. André Lotterer - Audi R18 e-tron quattro #7

André Lotterer v letošní sezóně konečně protrhl kvalifikační smůlu z posledních dvou sezón a v roce 2016 se znovu dokázal v několika závodech propracovat na Pole position. Německý pilot byl po celou sezónu stálicí posádky Audi #7, vždy rychlý, ale zároveň velmi spolehlivý se stabilními výkony. Ani diskvalifikace v Silverstone, kde posádka Lotterer, Tréluyer, Fässler projela vítězně cílem, ale posléze byla diskvalifikována, ani nehoda po technických problémech v Mexiku však André Lotterera nepoznamenala natolik, jako odchod dlouholeté závodní inženýrky Leeny Gade. I přes toto negativum však německý pilot ve své čtvrté sezóně v týmu Audi Sport Team Joest dokázal, že stále patří k vytrvalostní jezdecké extratřídě. To byl také důvod, který hrál jednu ze zásadních rolí při podpisu smlouvy s Porsche pro sezónu 2017, která André Lottererovi umožnila setrvání ve vytrvalostním mistrovství světa i po odchodu Audi.

4. Sébastien Buemi - Toyota TS050 Hybrid #5

Mistr světa 2014 měl v právě skončené sezóně nehoráznou smůlu. Technické problémy (Silverstone, SPA-Francorchamps, Le Mans) nebo špatná týmová rozhodnutí (Nürburgring) srážely výkony posádky Toyota #5 na doslova amatérskou úroveň. Není divu, že švýcarský závodník byl z průběhu sezóny mnohokrát velice frustrovaný. Buemi se však vždy dokázal s nepřízní osudu vyrovnat a k dalšímu závodu nastoupit znovu maximálně soustředěný a připravený i za těchto nepříznivých konstelací odvádět své maximální výkony. Sébastien Buemi nikdy neztrácel víru v tým, ve vůz nebo ve své kolegy. Výkon, který Buemi předvedl v Mexiku bude patřit k jeho největším z letošní sezóny. Záskok za svého zraněného kolegu (A. Davidson utrpěl poranění žeber při intenzivním testování v polovině sezóny) stál Sébastiena Buemiho mnoho sil a vyčerpaný Švýcar musel po dvojitém stintu vyhledat v Paddocku lékařskou pomoc. Nejenom v týmu Toyota Gazoo Racing se o Sébastianu Buemim hovoří jako o jednom z nejlepších vytrvalostních jezdců současnosti.

3. Timo Bernhard - Porsche 919 Hybrid #1

O Timo Bernhardovi se u Porsche hovoří jako o hybateli vývoje programu LMP1 na závodní dráze. Rychlý a nadmíru spolehlivý jezdec si dokázal v každém svém stintu držet vysoké závodní tempo s nadmíru vyrovnanými časy jednotlivých odjetých kol. Také jeho práce v zákulisí, při které se velmi aktivně zapojuje do tvorby týmové strategie, je pro výkon celé posádky velmi důležitá. Právě Timo Bernhard má lví podíl na vítězné sérii (4 vítězství v 5 závodech) posádky Porsche #1 v polovině sezóny. Pokud byste hledali do posádky jezdce, který je rychlý, spolehlivý, umí číst průběh závodu a dokáže držet vysokou rychlost po dlouhou řadu kol, bude jméno Timo Bernhard na prvním místě vašeho seznamu.

2. Neel Jani - Porsche 919 Hybrid #2

Neel Jani prokázal svou rychlost v průběhu celé sezóny. Byl to právě tento švýcarský závodník, který má lví podíl na jezdeckém mistrovském titulu posádky Porsche #2 za rok 2016. Neel Jani byl jednoznačně nejrychlejším jezdcem mistrovské posádky. Janiho rychlost byla patrná hlavně v kvalifikacích. Jeho kolegové Romain Dumas a Marc Lieb byly vždy o několik desetin sekundy pomalejší. Nejmarkantnější to bylo právě v Le Mans, kde se pořadí na startovním roštu určuje podle jiného klíče, než ve zbývajících závodech sezóny a kde právě díky výkonu tohoto švýcarského závodníka stál prototyp Porsche #2 na Pole position. Byl to také Neel Jani, který v Le Mans v posledních desítkách minut dokázal mocně dotahovat vedoucí vůz, než tento v předposledním kole zastavila technická závada. I když toto vítězství, podobně jako v úvodním závodě sezóny v Silverstone, bylo více dílem paní Štěstěny, nelze v žádném případě pochybovat o tom, že právě výkony Neela Janiho měly hlavní podíl na zisku jezdeckého titulu posádky Porsche #2 v letošní sezóně.

1. Lucas Di Grassi - Audi R18 e-tron quattro #8

Třetí sezóna ve WEC zastihla Lucase Di Grassiho ve vrcholné formě. Na závodní trati tento Brazilec předvádí doslova vražedné tempo (viz např. kvalifikační čas z Bahrajnu), ale také v zákulisí je Lucas Di Grassi velmi ceněným technickým poradcem. Se svou pověstnou kamarádskou povahou je velmi oblíbeným týmovým hráčem, který dokáže stmelovat i nepříliš harmonické povahy. Souboj Lucase Di Grassiho se Sébastienem Buemim ve SPA-Francorchamps patřil k jednomu z největších vrcholů sezóny 2016 a dokazuje, že Di Grassi byl v letošní sezóně nejen nejlepším ze šestice pilotů Audi, ale byl vůbec nejlepším jezdcem kategorie LMP1 v roce 2016.

A jaké jezdce byste do TOP 5 kategorie LMP1 zvolili vy? Pochlubte se v diskusi pod článkem.

Témata:
Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.