Ve vytrvalostních závodech se v jednotlivých vozech střídají vícečlenné posádky. Úspěch v závodě závisí na výkonech každého z jejich členů, ale i když jednotlivé stáje skládají své posádky co nejpečlivěji, jsou mezi výkonností jednotlivých pilotů menší či větší rozdíly. Přinášíme vám přehled nejlepších 5 závodníků kategorie LMP1.
5. André Lotterer - Audi R18 e-tron quattro #7
André Lotterer v letošní sezóně konečně protrhl kvalifikační smůlu z posledních dvou sezón a v roce 2016 se znovu dokázal v několika závodech propracovat na Pole position. Německý pilot byl po celou sezónu stálicí posádky Audi #7, vždy rychlý, ale zároveň velmi spolehlivý se stabilními výkony. Ani diskvalifikace v Silverstone, kde posádka Lotterer, Tréluyer, Fässler projela vítězně cílem, ale posléze byla diskvalifikována, ani nehoda po technických problémech v Mexiku však André Lotterera nepoznamenala natolik, jako odchod dlouholeté závodní inženýrky Leeny Gade. I přes toto negativum však německý pilot ve své čtvrté sezóně v týmu Audi Sport Team Joest dokázal, že stále patří k vytrvalostní jezdecké extratřídě. To byl také důvod, který hrál jednu ze zásadních rolí při podpisu smlouvy s Porsche pro sezónu 2017, která André Lottererovi umožnila setrvání ve vytrvalostním mistrovství světa i po odchodu Audi.
4. Sébastien Buemi - Toyota TS050 Hybrid #5
Mistr světa 2014 měl v právě skončené sezóně nehoráznou smůlu. Technické problémy (Silverstone, SPA-Francorchamps, Le Mans) nebo špatná týmová rozhodnutí (Nürburgring) srážely výkony posádky Toyota #5 na doslova amatérskou úroveň. Není divu, že švýcarský závodník byl z průběhu sezóny mnohokrát velice frustrovaný. Buemi se však vždy dokázal s nepřízní osudu vyrovnat a k dalšímu závodu nastoupit znovu maximálně soustředěný a připravený i za těchto nepříznivých konstelací odvádět své maximální výkony. Sébastien Buemi nikdy neztrácel víru v tým, ve vůz nebo ve své kolegy. Výkon, který Buemi předvedl v Mexiku bude patřit k jeho největším z letošní sezóny. Záskok za svého zraněného kolegu (A. Davidson utrpěl poranění žeber při intenzivním testování v polovině sezóny) stál Sébastiena Buemiho mnoho sil a vyčerpaný Švýcar musel po dvojitém stintu vyhledat v Paddocku lékařskou pomoc. Nejenom v týmu Toyota Gazoo Racing se o Sébastianu Buemim hovoří jako o jednom z nejlepších vytrvalostních jezdců současnosti.
3. Timo Bernhard - Porsche 919 Hybrid #1
O Timo Bernhardovi se u Porsche hovoří jako o hybateli vývoje programu LMP1 na závodní dráze. Rychlý a nadmíru spolehlivý jezdec si dokázal v každém svém stintu držet vysoké závodní tempo s nadmíru vyrovnanými časy jednotlivých odjetých kol. Také jeho práce v zákulisí, při které se velmi aktivně zapojuje do tvorby týmové strategie, je pro výkon celé posádky velmi důležitá. Právě Timo Bernhard má lví podíl na vítězné sérii (4 vítězství v 5 závodech) posádky Porsche #1 v polovině sezóny. Pokud byste hledali do posádky jezdce, který je rychlý, spolehlivý, umí číst průběh závodu a dokáže držet vysokou rychlost po dlouhou řadu kol, bude jméno Timo Bernhard na prvním místě vašeho seznamu.
2. Neel Jani - Porsche 919 Hybrid #2
Neel Jani prokázal svou rychlost v průběhu celé sezóny. Byl to právě tento švýcarský závodník, který má lví podíl na jezdeckém mistrovském titulu posádky Porsche #2 za rok 2016. Neel Jani byl jednoznačně nejrychlejším jezdcem mistrovské posádky. Janiho rychlost byla patrná hlavně v kvalifikacích. Jeho kolegové Romain Dumas a Marc Lieb byly vždy o několik desetin sekundy pomalejší. Nejmarkantnější to bylo právě v Le Mans, kde se pořadí na startovním roštu určuje podle jiného klíče, než ve zbývajících závodech sezóny a kde právě díky výkonu tohoto švýcarského závodníka stál prototyp Porsche #2 na Pole position. Byl to také Neel Jani, který v Le Mans v posledních desítkách minut dokázal mocně dotahovat vedoucí vůz, než tento v předposledním kole zastavila technická závada. I když toto vítězství, podobně jako v úvodním závodě sezóny v Silverstone, bylo více dílem paní Štěstěny, nelze v žádném případě pochybovat o tom, že právě výkony Neela Janiho měly hlavní podíl na zisku jezdeckého titulu posádky Porsche #2 v letošní sezóně.
1. Lucas Di Grassi - Audi R18 e-tron quattro #8
Třetí sezóna ve WEC zastihla Lucase Di Grassiho ve vrcholné formě. Na závodní trati tento Brazilec předvádí doslova vražedné tempo (viz např. kvalifikační čas z Bahrajnu), ale také v zákulisí je Lucas Di Grassi velmi ceněným technickým poradcem. Se svou pověstnou kamarádskou povahou je velmi oblíbeným týmovým hráčem, který dokáže stmelovat i nepříliš harmonické povahy. Souboj Lucase Di Grassiho se Sébastienem Buemim ve SPA-Francorchamps patřil k jednomu z největších vrcholů sezóny 2016 a dokazuje, že Di Grassi byl v letošní sezóně nejen nejlepším ze šestice pilotů Audi, ale byl vůbec nejlepším jezdcem kategorie LMP1 v roce 2016.
A jaké jezdce byste do TOP 5 kategorie LMP1 zvolili vy? Pochlubte se v diskusi pod článkem.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.