Minulý týden se stáj Rebellion Racing účastnila předsezónních testů pneumatik DUNLOP na okruhu v Sebringu. Poprvé se na trati objevil červený prototyp Oreca 07, který svým projevem a jízdními vlastnostmi ihned uchvátil všechny členy týmu.
Anglo-švýcarská stáj, která ve World Enderance Championship dominovala soukromým týmům kategorie LMP1, se před koncem sezóny 2016 rozhodla pro přestup mezi pomalejší prototypy.
Počátkem tohoto týdne oznámil Bart Hyden, šéf týmu Rebellion Racing, detailní plány pro rok 2017. Ve World Endurance Championship, včetně závodu 24H Le Mans tým nasadí do bojů v kategorii LMP2 dva vozy Oreca 07. Za jejich volanty se budou střídat Nicolas Prost, Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. a Bruno Senna, který k Rebellion Racing přechází z týmu RGR Sport by Morand. Zbývající dva jezdce, kteří doplní uvedený kvartet, doplní tým později. Každopádně se bude jednat o jezdce ze stříbrné kategorie FIA (více o kategoriích jezdců ZDE).
Kromě uvedených dvou vozů pro WEC 2017 nasadí Rebellion Racing také jednu posádku do americké série IMSA North American Endurance Cup. První pohárový závod 24H Daytona se jede již 28. a 29. ledna 2017 a za volant prototypu Oreca 07 se posadí skutečně hvězdný kvartet ve složení Nick Heidfeld (velezkušený expilot F1), Neel Jani (úřadující mistr světa LMP1 WEC) a duo Toyota Gazoo Racing LMP1 Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi .
Bart Hyden: „Velmi nás těší, že můžeme kromě již dříve potvrzeného nasazení jednoho vozu do série IMSA 2017 potvrdit také naše plány na nasazení dvou prototypů Oreca 07 do WEC 2017 včetně slavné 24H Le Mans. Současně bych chtěl v našem týmu přivítat Bruna Sennu, který se připojí k naší doposud oznámené sestavě Nicolas Prost, Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. Bruno k nám přichází s velkým potenciálem, který ukázal v nedávno ukončené sezóně 2017 u týmu RGR Sport. Minulý týden jsme testovali v Sebringu a byli jsme doslova ohromeni výkonností nového prototypu Oreca 07. Je to vůz, který má potenciál pro vítězství v závodech i v celém šampionátu. Daří se nám sestavit opravdu silný tým, který má velké ambice pro sezónu 2017.“
Bruno Senna své připojení k Rebellion Racing okomentoval takto: „Jsem nadšený, že jsem se mohl připojit k Rebellion Racing pro sezónu WEC 2017. Tým se snaží získat tu nejlepší možnou sestavu pro boje v šampionátu a samozřejmě budeme ve své kategorii tvrdě útočit i na vítězství ve 24H Le Mans. Děkuji Bartovi (Hydenovi), že se mohu podílet na těchto vzrušujících výzvách.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.