Minulý týden se stáj Rebellion Racing účastnila předsezónních testů pneumatik DUNLOP na okruhu v Sebringu. Poprvé se na trati objevil červený prototyp Oreca 07, který svým projevem a jízdními vlastnostmi ihned uchvátil všechny členy týmu.
Anglo-švýcarská stáj, která ve World Enderance Championship dominovala soukromým týmům kategorie LMP1, se před koncem sezóny 2016 rozhodla pro přestup mezi pomalejší prototypy.
Počátkem tohoto týdne oznámil Bart Hyden, šéf týmu Rebellion Racing, detailní plány pro rok 2017. Ve World Endurance Championship, včetně závodu 24H Le Mans tým nasadí do bojů v kategorii LMP2 dva vozy Oreca 07. Za jejich volanty se budou střídat Nicolas Prost, Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. a Bruno Senna, který k Rebellion Racing přechází z týmu RGR Sport by Morand. Zbývající dva jezdce, kteří doplní uvedený kvartet, doplní tým později. Každopádně se bude jednat o jezdce ze stříbrné kategorie FIA (více o kategoriích jezdců ZDE).
Kromě uvedených dvou vozů pro WEC 2017 nasadí Rebellion Racing také jednu posádku do americké série IMSA North American Endurance Cup. První pohárový závod 24H Daytona se jede již 28. a 29. ledna 2017 a za volant prototypu Oreca 07 se posadí skutečně hvězdný kvartet ve složení Nick Heidfeld (velezkušený expilot F1), Neel Jani (úřadující mistr světa LMP1 WEC) a duo Toyota Gazoo Racing LMP1 Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi .
Bart Hyden: „Velmi nás těší, že můžeme kromě již dříve potvrzeného nasazení jednoho vozu do série IMSA 2017 potvrdit také naše plány na nasazení dvou prototypů Oreca 07 do WEC 2017 včetně slavné 24H Le Mans. Současně bych chtěl v našem týmu přivítat Bruna Sennu, který se připojí k naší doposud oznámené sestavě Nicolas Prost, Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. Bruno k nám přichází s velkým potenciálem, který ukázal v nedávno ukončené sezóně 2017 u týmu RGR Sport. Minulý týden jsme testovali v Sebringu a byli jsme doslova ohromeni výkonností nového prototypu Oreca 07. Je to vůz, který má potenciál pro vítězství v závodech i v celém šampionátu. Daří se nám sestavit opravdu silný tým, který má velké ambice pro sezónu 2017.“
Bruno Senna své připojení k Rebellion Racing okomentoval takto: „Jsem nadšený, že jsem se mohl připojit k Rebellion Racing pro sezónu WEC 2017. Tým se snaží získat tu nejlepší možnou sestavu pro boje v šampionátu a samozřejmě budeme ve své kategorii tvrdě útočit i na vítězství ve 24H Le Mans. Děkuji Bartovi (Hydenovi), že se mohu podílet na těchto vzrušujících výzvách.“
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?