Minulý týden se stáj Rebellion Racing účastnila předsezónních testů pneumatik DUNLOP na okruhu v Sebringu. Poprvé se na trati objevil červený prototyp Oreca 07, který svým projevem a jízdními vlastnostmi ihned uchvátil všechny členy týmu.
Anglo-švýcarská stáj, která ve World Enderance Championship dominovala soukromým týmům kategorie LMP1, se před koncem sezóny 2016 rozhodla pro přestup mezi pomalejší prototypy.
Počátkem tohoto týdne oznámil Bart Hyden, šéf týmu Rebellion Racing, detailní plány pro rok 2017. Ve World Endurance Championship, včetně závodu 24H Le Mans tým nasadí do bojů v kategorii LMP2 dva vozy Oreca 07. Za jejich volanty se budou střídat Nicolas Prost, Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. a Bruno Senna, který k Rebellion Racing přechází z týmu RGR Sport by Morand. Zbývající dva jezdce, kteří doplní uvedený kvartet, doplní tým později. Každopádně se bude jednat o jezdce ze stříbrné kategorie FIA (více o kategoriích jezdců ZDE).
Kromě uvedených dvou vozů pro WEC 2017 nasadí Rebellion Racing také jednu posádku do americké série IMSA North American Endurance Cup. První pohárový závod 24H Daytona se jede již 28. a 29. ledna 2017 a za volant prototypu Oreca 07 se posadí skutečně hvězdný kvartet ve složení Nick Heidfeld (velezkušený expilot F1), Neel Jani (úřadující mistr světa LMP1 WEC) a duo Toyota Gazoo Racing LMP1 Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi .
Bart Hyden: „Velmi nás těší, že můžeme kromě již dříve potvrzeného nasazení jednoho vozu do série IMSA 2017 potvrdit také naše plány na nasazení dvou prototypů Oreca 07 do WEC 2017 včetně slavné 24H Le Mans. Současně bych chtěl v našem týmu přivítat Bruna Sennu, který se připojí k naší doposud oznámené sestavě Nicolas Prost, Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. Bruno k nám přichází s velkým potenciálem, který ukázal v nedávno ukončené sezóně 2017 u týmu RGR Sport. Minulý týden jsme testovali v Sebringu a byli jsme doslova ohromeni výkonností nového prototypu Oreca 07. Je to vůz, který má potenciál pro vítězství v závodech i v celém šampionátu. Daří se nám sestavit opravdu silný tým, který má velké ambice pro sezónu 2017.“
Bruno Senna své připojení k Rebellion Racing okomentoval takto: „Jsem nadšený, že jsem se mohl připojit k Rebellion Racing pro sezónu WEC 2017. Tým se snaží získat tu nejlepší možnou sestavu pro boje v šampionátu a samozřejmě budeme ve své kategorii tvrdě útočit i na vítězství ve 24H Le Mans. Děkuji Bartovi (Hydenovi), že se mohu podílet na těchto vzrušujících výzvách.“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.