Minulý týden se stáj Rebellion Racing účastnila předsezónních testů pneumatik DUNLOP na okruhu v Sebringu. Poprvé se na trati objevil červený prototyp Oreca 07, který svým projevem a jízdními vlastnostmi ihned uchvátil všechny členy týmu.
Anglo-švýcarská stáj, která ve World Enderance Championship dominovala soukromým týmům kategorie LMP1, se před koncem sezóny 2016 rozhodla pro přestup mezi pomalejší prototypy.
Počátkem tohoto týdne oznámil Bart Hyden, šéf týmu Rebellion Racing, detailní plány pro rok 2017. Ve World Endurance Championship, včetně závodu 24H Le Mans tým nasadí do bojů v kategorii LMP2 dva vozy Oreca 07. Za jejich volanty se budou střídat Nicolas Prost, Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. a Bruno Senna, který k Rebellion Racing přechází z týmu RGR Sport by Morand. Zbývající dva jezdce, kteří doplní uvedený kvartet, doplní tým později. Každopádně se bude jednat o jezdce ze stříbrné kategorie FIA (více o kategoriích jezdců ZDE).
Kromě uvedených dvou vozů pro WEC 2017 nasadí Rebellion Racing také jednu posádku do americké série IMSA North American Endurance Cup. První pohárový závod 24H Daytona se jede již 28. a 29. ledna 2017 a za volant prototypu Oreca 07 se posadí skutečně hvězdný kvartet ve složení Nick Heidfeld (velezkušený expilot F1), Neel Jani (úřadující mistr světa LMP1 WEC) a duo Toyota Gazoo Racing LMP1 Stéphane Sarrazin a Sébastien Buemi .
Bart Hyden: „Velmi nás těší, že můžeme kromě již dříve potvrzeného nasazení jednoho vozu do série IMSA 2017 potvrdit také naše plány na nasazení dvou prototypů Oreca 07 do WEC 2017 včetně slavné 24H Le Mans. Současně bych chtěl v našem týmu přivítat Bruna Sennu, který se připojí k naší doposud oznámené sestavě Nicolas Prost, Mathias Beche, Nelson Piquet Jr. Bruno k nám přichází s velkým potenciálem, který ukázal v nedávno ukončené sezóně 2017 u týmu RGR Sport. Minulý týden jsme testovali v Sebringu a byli jsme doslova ohromeni výkonností nového prototypu Oreca 07. Je to vůz, který má potenciál pro vítězství v závodech i v celém šampionátu. Daří se nám sestavit opravdu silný tým, který má velké ambice pro sezónu 2017.“
Bruno Senna své připojení k Rebellion Racing okomentoval takto: „Jsem nadšený, že jsem se mohl připojit k Rebellion Racing pro sezónu WEC 2017. Tým se snaží získat tu nejlepší možnou sestavu pro boje v šampionátu a samozřejmě budeme ve své kategorii tvrdě útočit i na vítězství ve 24H Le Mans. Děkuji Bartovi (Hydenovi), že se mohu podílet na těchto vzrušujících výzvách.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.